Alarm V70 MY2004

Fun met je buren!

RSK749
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

Alarm V70 MY2004

· 
Posted: 12.04.2018 - 21:17  ·  #1
Om het hele V70 verhaal netjes te maken, zoals het bedoeld is vanaf de fabriek, heb ik een nieuwe sirene besteld en ingebouwd. Had voorheen nog wel eens dat mijn buren me attendeerde op het feit dat er een ufo in de straat stond, die willekeurig stond te knipperen.
Na een beetje zoeken (en wat logisch denken) kwam ik al snel uit bij de sirene (deze deed het immers niet, en een falend alarm was vaak te wijden aan een lekkende accu in de sirene) en heb zodoende een nieuwe besteld.

Gisteravond hoorde ik een sirene af gaan en na snel uit het raam kijken zag ik dat het onze auto was. Snel naar buiten, alarm uit en weer opslot gezet met alleen de sleutel (2 buren uit het raam, en ze zwaaiden niet).
Vanavond de auto voor de deur gezet en weer op het alarm gezet. Na het eten (tussen knuffelen met de vrouw en de koffie in) ging wederom het alarm af.

Hierop Vida aangeslingerd en de boel uitgelezen. Hierbij kwam ik op de inclination sensor uit (wat de hellingssensor / 9472105 moet zijn).
Nu kan ik een nieuwe bestellen bij de dealer, maar ben voor nu even benieuwd of ik hem kan loskoppelen (alleen de sensor) en het alarm erop zetten (liefst zonder dat de boel weer af gaat). Of moet ik hiervoor software matig het eea laten aanpassen?

Zonder alarm laten staan, vind ik ook weer zo wat..
Bedankt alvast! (ook namens de buurtjes..)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Alarm V70 MY2004

· 
Posted: 13.04.2018 - 18:34  ·  #2
Wat nog wel eens voorkomt, is dat de connector aanslag vertoond.
Het is het grijze kastje, naast de zekeringkast, links achter in de laadruimte.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 14.04.2018 - 07:21  ·  #3
Toen ik mijn V net had heb ik het alarm er ook een keer opgezet,ging gelijk af,terwijl de auto afgesloten was.
Ik heb verder niet gezocht naar de oorzaak,omdat die van mij altijd binnen staat.
Ik ben benieuwd of de tip hierboven van Hans de oplossing brengt,ik ga daar zelf ook eens naar kijken.
RSK749
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.04.2018 - 17:14  ·  #4
Na het loskoppelen van de connector van het eerder genoemde kastje in de zekeringkast is het rustig. Wel verschijnt de bekende melding op de DIM.

Vandaag is mijn vervangende kastje geleverd (stekker zag er verder prima uit, kon geen corrosie ontdekken). Even de koorts eruit zweten en dan de kofferbak weer in. Keep you posted!
RSK749
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.04.2018 - 21:40  ·  #5
Hellingsensor was inderdaad de boosdoener.
Vanmiddag vervangen, uitgelezen en tot op heden is het nog rustig in de straat...
Slotje!

Selected quotes for multi-quoting:   0