Dat die turboloze 1.8 en 2.0 serieus olie kunnen gaan verbruiken is gewoon een feit. Ook op Ford forums is dit bekend.
Verder heeft de N-serie vrij weinig met Ford te maken, ontwikkeld voor de Ford overname. Ik kom weinig Ford tegen op een ruitensproeierpomp na. Die N is gewoon erg goed zeker de turboloze als je de preventieve zaken aanpakt (oliedruk herstel, carterventilatie en automaat flushen).
De NN heeft paar echte Ford kwalen vind ik: roest onderstel, stuurpomp/stuurhuis (ook heel veel kapot bij mondeo/s-max), kapotte slot motoren (klassiek Ford probleem), powershift. De geleende EcoBoost motoren zullen Ford monteurs ook beamen die waren niet de beste (koeling). Het ergste probleem is toch wel de zwakte van de 2.5t motor en dat is echt volvo.
Verder heeft de N-serie vrij weinig met Ford te maken, ontwikkeld voor de Ford overname. Ik kom weinig Ford tegen op een ruitensproeierpomp na. Die N is gewoon erg goed zeker de turboloze als je de preventieve zaken aanpakt (oliedruk herstel, carterventilatie en automaat flushen).
De NN heeft paar echte Ford kwalen vind ik: roest onderstel, stuurpomp/stuurhuis (ook heel veel kapot bij mondeo/s-max), kapotte slot motoren (klassiek Ford probleem), powershift. De geleende EcoBoost motoren zullen Ford monteurs ook beamen die waren niet de beste (koeling). Het ergste probleem is toch wel de zwakte van de 2.5t motor en dat is echt volvo.