Aliexpress slagmoersleutel

Binnen een week thuis

PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

Re: Aliexpress slagmoersleutel

· 
Posted: 01.11.2021 - 18:41  ·  #31
Eens.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 01.11.2021 - 19:02  ·  #32
Overigens kan je de slagmoersleutel wel gebruiken hoor met vastzetten, maar dan gebruik je torsiestaven tussen de slagmoersleutel en de dop.
Zie:
https://www.autogereedschap.co…escription
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.11.2021 - 19:47  ·  #33
Quote door Barre gaander

Hmmmm...ben van plan om er een te kopen maar niet zo,n imitatie prul...maar da,s een verschil van mening.
Ik heb een mooie metabo op t oog,ga ik m vaak gebruiken? Hoogst waarschijnlijk niet maar wil m gewoon voor de heb. Kopen...niet omdat t moet,maar omdat t kan😉

Slim, heb ik ook gedaan, de LXT400, echt een fijn apparaat. Had in eerste instantie een Hikoki (Hitachi). Die zou sterk genoeg moeten zijn, maar kreeg er regelmatig wielbouten niet mee los. Met de Metabo nog niet meegemaakt. Zelfs de krukasmoer (die zit met 300Nm vast) ook zonder problemen. Die moer zat al een aantal jaren op 300Nm vast, dus was ook verbaasd dat deze los ging. De accu's van Metabo zijn echt heel erg goed, heb dezer nu 1 jaar en nog nooit opgeladen, nog steeds 4/4 streepjes. GEbruik hem niet wekelijks maar wel regelmatig.
Heb overigens nog 2 lucht slagmoersleutels (Ingersoll Rand en Facom), maar accu is zoveel makkelijker.

Wat de Aliexpress sleutel betreft: heb er zelf een hekel aan als iets niet lekker werkt, dan liever wat meer uitgeven aan iets goeds.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.11.2021 - 20:06  ·  #34
Maar voor de huis, tuin en keukensleutelaar werkt hij wel gewoon lekker :)
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.11.2021 - 22:00  ·  #35
Ik ben wel benieuwd naar de resultaten, als het werkt dan werkt het. Heeft iemand de sleutel al in gebruik?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.11.2021 - 22:19  ·  #36
Quote door Ed

Ik ben wel benieuwd naar de resultaten, als het werkt dan werkt het. Heeft iemand de sleutel al in gebruik?

Ik gebruik hem al en er staan een aantal goede reviews op YouTube. Ben er tevreden over (wielenwissels en wat andere dingen loshalen).
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 03.11.2021 - 12:47  ·  #37
Quote door Ed

Wat de Aliexpress sleutel betreft: heb er zelf een hekel aan als iets niet lekker werkt, dan liever wat meer uitgeven aan iets goeds.

een factor 10 is niet "wat meer" uitgeven. 350 euro is voor veel mensen veel geld, en dan koop je een slagmoer sleutel, die voor thuis gebruik de accu's meerdere malen gaat overleven, en je dat ding weg kunt gooien omdat er geen accu's meer te krijgen zijn.

Ik gooi dan liever iets weg van 35 euro dan iets wat 350 euro kost
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2021 - 12:59  ·  #38
Quote door bartk

Quote door Ed

een factor 10 is niet "wat meer" uitgeven. 350 euro is voor veel mensen veel geld, en dan koop je een slagmoer sleutel, die voor thuis gebruik de accu's meerdere malen gaat overleven, en je dat ding weg kunt gooien omdat er geen accu's meer te krijgen zijn.

En wat nou als dat duurdere product te repareren is omdat de losse onderdelen los verkrijgbaar zijn?

Persoonlijk ben ik een fel tegenstander van de wegwerpcultuur en mogen ze Jack Ma en consorten van mij best 500% importheffing rekenen om de duurzaamheid hier te bevorderen.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 03.11.2021 - 13:03  ·  #39
twijfel en nog eens twijfel...voorstanders en tegenstanders.
Toch maar voor n metabo slagmoersleutel SSW 18 LXTl 600 gegaan +oplader en 2Ah accu.
Was 200 eurries maar met die van ali moet er ook nog accu en oplader bijgekocht worden en dan maar hopen dat hij zijn wetk goed doet.
Gister ff de metabo gebruikt,draait de auto mee in t rond😆

was wel tweedehands..achtste maand 2020 dus vrij nieuw.
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2021 - 13:06  ·  #40
Quote door wimg

Quote door Noob

Quote door wimg

Quote door Noob

Stomme vraag wellicht..
Maar hou weet je of de bouten met het juiste moment vastgedraaid zijn?
Even los ervan dat ik zelf een momentsleutel gebruik om los en vast te draaien, werkt altijd en heeft nooit last van een lege accu. (Ligt onder de klep bij de wielslot-sleutel etc)

?? Met een slagmoersleutel weet je dat niet / is het nooit op het juiste moment.

Okee dank voor je antwoord dan is het dus wat mij betreft een Nogo.

Ik gebruik een slagmoersleutel om alles (snel) los te draaien. Voor het aandraaien gebruik ik de slagmoersleutel in de laagste versnelling en niet op vol vermogen tot er enige weerstand is. Daarna op juiste moment zetten met de momentsleutel.

Quote door [-Tom-]

Quote door Noob

Quote door wimg

Quote door Noob

Stomme vraag wellicht..
Maar hou weet je of de bouten met het juiste moment vastgedraaid zijn?
Even los ervan dat ik zelf een momentsleutel gebruik om los en vast te draaien, werkt altijd en heeft nooit last van een lege accu. (Ligt onder de klep bij de wielslot-sleutel etc)

?? Met een slagmoersleutel weet je dat niet / is het nooit op het juiste moment.

Okee dank voor je antwoord dan is het dus wat mij betreft een Nogo.

Een slagmoersleutel gebruik je om los te draaien.

Op de minst sterke stand kan je de boel gewoon vastzetten, nadraaien doe je moet de momentsleutel

Sorry dan ontgaat mij “het gemak” er totaal van voor deze specifieke toepassing.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2021 - 13:08  ·  #41
Als jij iets uit elkaar schroeft gebruik je dus ook de schroevendraaier i.p.v. je boormachine/schroefmachine?
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2021 - 14:58  ·  #42
Quote door bartk

Quote door Ed

Niet mee eens, wat kost een Makita accu met oplader? De body is echt het duurste niet, dat zijn echt de accu met lader. Ik denk dat dat ali ding hooguit 30% goedkoper is, waar hebben we het dan nog over. Ik heb ook even op youtube gekeken, maar dat ding haalt nog niet eens de helft van wat is opgegeven. En steeds weer wat anders pakken voor een klius ergerlijk en kost veel tijd. Ik ben geen professionele sleutelaar, maar doe wel veel meer dan gemiddeld en dan moet het gewoon goed werken. Als je dat ding 2x per jaar gebruikt voor alleen de bandenwissel is er nog iets voor te zeggen, maar doe dan als Barre Gaander en koop een goede tweedehands. Ik denk dat je daar meer plezier van hebt dan zo'n prul van de Alie.

En wat Klaas zegt is me uit het hart gegrepen. Dat Alie ding ligt over niet al te lange tijd op de schroothoop, maar is wel ooit geproduceerd. Zo houd je zeker de economie draaiende, maar is heel erg slecht voor de wereld.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 03.11.2021 - 15:07  ·  #43
Vlees eten is veel slechter :P :P
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2021 - 15:09  ·  #44
Quote door Ed

Quote door bartk

Quote door Ed

Niet mee eens, wat kost een Makita accu met oplader? De body is echt het duurste niet, dat zijn echt de accu met lader. Ik denk dat dat ali ding hooguit 30% goedkoper is, waar hebben we het dan nog over. Ik heb ook even op youtube gekeken, maar dat ding haalt nog niet eens de helft van wat is opgegeven. En steeds weer wat anders pakken voor een klius ergerlijk en kost veel tijd. Ik ben geen professionele sleutelaar, maar doe wel veel meer dan gemiddeld en dan moet het gewoon goed werken. Als je dat ding 2x per jaar gebruikt voor alleen de bandenwissel is er nog iets voor te zeggen, maar doe dan als Barre Gaander en koop een goede tweedehands. Ik denk dat je daar meer plezier van hebt dan zo'n prul van de Alie.

En wat Klaas zegt is me uit het hart gegrepen. Dat Alie ding ligt over niet al te lange tijd op de schroothoop, maar is wel ooit geproduceerd. Zo houd je zeker de economie draaiende, maar is heel erg slecht voor de wereld.

De goedkoopste body is zo'n 120 euro van Makita. Dat is dus RUIM een factor 3 duurder, zelfs RUIM een factor 5 als je de juiste aanbieding hebt bij de winkels uit China.
En tuurlijk haalt dat ding geen 520Nm, je moet nogal naïef zijn om dat echt te geloven :lol: . Aan de andere kant, de goedkoopste Makita haalt ook 'maar' 170Nm, en kost dus een factor 3 tot 5x zo duur...
Zeker als je al Makita accu's hebt, die je tegenwoordig vaak al gratis bij een body krijgt (elk jaar zijn er wel meerdere accu's, zo heb ik er dus al 3 gratis), en het ding af en en toe gebruikt, is het een no-brainer. Maar prima als je 300+ euro wilt uitgeven, het is niet mijn geld :lol: Ik ratel er vrolijk op los met mijn aliexpress slagmoersleuteltje van 25 euro!
En Ed, milieu? Kijk eens in je onderschrift ;)
v70_2.4T
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2021 - 15:30  ·  #45
Heb ook 3 accu's waarvan 2 gratis, dan is 20 euro om te testen geen geld en als je reviews kijkt zijn ze niet super waardeloos gebouwd maar halen ze 520nm natuurlijk niet, zit volgens mij wel verschil in losdraai en aandraai moment

Selected quotes for multi-quoting:   0