Aliexpress slagmoersleutel

Binnen een week thuis

ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

Re: Aliexpress slagmoersleutel

· 
Posted: 04.11.2021 - 09:40  ·  #61
Quote door Plein69

Van slagmoer naar biovlees.

En back on topic dan maar weer?

😆😆
Zo'n slagmoersleutel is gewoon een handig ding. Vooral om moeren even snel los of vast te draaien. En nadraaien met een momentsleutel zie ik elke monteur doen.
Voor deze prijs kun je je er geen buil aan vallen.
Nu alleen nog een paar accu's.......liefst Aliexpress 😋😋.. iemand tips?
En het liefst zonder klimaatpreek, want daar zijn andere forums voor.
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 04.11.2021 - 10:01  ·  #62
Quote door ohz274

Quote door Plein69

😆😆
Zo'n slagmoersleutel is gewoon een handig ding. Vooral om moeren even snel los of vast te draaien. En nadraaien met een momentsleutel zie ik elke monteur doen.

Het is vooral makelijk dat je de slagmoer leutel kunt gebruik op het moment dat het wiel van de grond is. Hoe vaak ik de auto weer heb moeten laten zakken omdat ik vergeten was de moeren los te draaien. Nu met de lidle parkside slagmoersleutel, van 65 euro inclusief accu, kan ik de moeren ook los draaien als de wielen in de lucht hangen
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 04.11.2021 - 10:11  ·  #63
Quote door ohz274

Quote door Plein69

😆😆

Ik zou zoeken op Makita battery, of LXT battery. En dan sorteren op 'Orders', dat is mijn tactiek altijd. Wellicht dat het de opgegeven capaciteit (Ah) niet helemaal klopt, maar de producten met de meeste orders zijn vaak ook goed.
Je zou ook kunnen kijken voor een echte Makita LXT accu op marktplaats. Die zijn er in overvloed. Ik heb laatst een splinternieuwe 5Ah accu verkocht voor 60 euro (ik had er 4).

Quote door bartk

Quote door ohz274

Quote door Plein69

😆😆

Het is vooral makelijk dat je de slagmoer leutel kunt gebruik op het moment dat het wiel van de grond is. Hoe vaak ik de auto weer heb moeten laten zakken omdat ik vergeten was de moeren los te draaien. Nu met de lidle parkside slagmoersleutel, van 65 euro inclusief accu, kan ik de moeren ook los draaien als de wielen in de lucht hangen

Haha dit dus, vaak zat gehad in het verleden dat het wiel de lucht in was, en ik was vergeten de wielmoeren ff los te draaien :P
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 04.11.2021 - 10:25  ·  #64
ik zou geen accu's kopen op ali. Ik heb er twee geprobeerd, maar de capaciteit en de levensduur is veel minder dan origineel. In mijn geval ging het om Bosch 10.8 accu's voor een multitool. de accu zou 3000mAh moeten hebben, maar doet het net zo langs als mijn jaren oude Bosch 1500mAh...
Als je goede accu's wilt kun je idd beter tweedehands of ze uit Duitsland halen. Probeer de Idealo maar eens, dat is een website (ook app beschikbaar) die je de beste prijs geeft van heel veel webshops uit Duitsland. Hier haal ik Bosch accu's en body's voor de helft tot 2/3e van wat het in NL kost.
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2021 - 10:47  ·  #65
Quote door koennie

ik zou geen accu's kopen op ali. Ik heb er twee geprobeerd, maar de capaciteit en de levensduur is veel minder dan origineel. In mijn geval ging het om Bosch 10.8 accu's voor een multitool. de accu zou 3000mAh moeten hebben, maar doet het net zo langs als mijn jaren oude Bosch 1500mAh...
Als je goede accu's wilt kun je idd beter tweedehands of ze uit Duitsland halen. Probeer de Idealo maar eens, dat is een website (ook app beschikbaar) die je de beste prijs geeft van heel veel webshops uit Duitsland. Hier haal ik Bosch accu's en body's voor de helft tot 2/3e van wat het in NL kost.

Ik heb dus genoeg van Bosch, heb nu 2 perfect werkende accu boormachines waar je dus geen originele accu's meer voor kunt kopen, en mijn laatste is een 14.4V Li , en die is nog echt niet zo oud. Dan is duurzaam in een keer niet meer duurzaam, maar nog wel duur.

Moet zeggen dat ik verwacht dat Makita met deze accu pakketten het langer vol gaat houden, omdat meer dan 100 Makita producten de zelfde accu's gebruiken.
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2021 - 13:16  ·  #66
Is dat Bosch groen of blauw?
yes996
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 04.11.2021 - 14:16  ·  #67
Quote door koennie

Ik zie alleen Idealo voor vliegtickets.......
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 04.11.2021 - 14:42  ·  #68
probeer deze eens:
https://www.idealo.de/preisver…bosch.html

ik gebruik alleen bosch blauw 18v, ook die accus worden op enorm veel apparaten gebruikt. Ik heb ze al 6 jaar in gebruik (klushuis uit 1900 :D ).
Makita of Bosch; dit is dezelfde discussie als Android vs Apple, die ga ik hier niet beginnen.

Mijn ervaring met Ali accu's is gewoon niet goed, ongeacht het nu Bosch blauw/groen of Makita is.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 04.11.2021 - 14:48  ·  #69
Heb hem inmiddels binnen, met 6 dagen.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.11.2021 - 13:57  ·  #70
Domme vraag wellicht; dit is deze aanbieding alleen interessant als je reeds accu’s hebt?
(Die heb ik namelijk niet)

Ik heb wel een Dewalt slagschroevedraaier, die uiteraard wat minder sterk is, ik meen 140 Nm.
Hij krijgt de wielen wel los/vast maar natuurlijk met wat meer inspanning dan een slagmoersleutel..

Of dan gewoon die parkside kopen als die weer beschikbaar is??
Je ziet, ik heb me er totaal niet in verdiept, ik vroeg me dit gewoon af.. 😳😳
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 13.11.2021 - 18:44  ·  #71
Even voor de puristen die alleen een top merk willen: heb ik het bedrijfsmatig nodig of ga ik het vaak gebruiken dan kies ik daar ook voor.
Ik heb een paar jaar geleden voor de auto een slagmoersleutel inclusief accu en doppen 17/19/21/23 van Parkside / Lidl gekocht voor minder dan € 60,00 en vandaag hiermee bij alledrie de Volvo’s de bouten kunnen los en vastdraaien, geen lege accu tussendoor. Ik ben hier heel tevreden mee, voldoet al een aantal jaren perfect. We draaien de bouten eerst een slag los met een kruissleutel, daarna echt voldoende kracht om los en vast te draaien. (ik heb artrose in mijn handen, zo is het werkbaar).
Ieder maakt zelf de afweging hoeveel je hier voor over hebt.
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.11.2021 - 22:27  ·  #72
Quote door ProVolvo

Even voor de puristen die alleen een top merk willen: heb ik het bedrijfsmatig nodig of ga ik het vaak gebruiken dan kies ik daar ook voor.
Ik heb een paar jaar geleden voor de auto een slagmoersleutel inclusief accu en doppen 17/19/21/23 van Parkside / Lidl gekocht voor minder dan € 60,00 en vandaag hiermee bij alledrie de Volvo’s de bouten kunnen los en vastdraaien, geen lege accu tussendoor. Ik ben hier heel tevreden mee, voldoet al een aantal jaren perfect. We draaien de bouten eerst een slag los met een kruissleutel, daarna echt voldoende kracht om los en vast te draaien. (ik heb artrose in mijn handen, zo is het werkbaar).
Ieder maakt zelf de afweging hoeveel je hier voor over hebt.

Ik heb de Parkside ook en alleen als de accu bijna leeg is moet ik ze eerst losdraaien met een sleutel
Hoe vast draai jij je wielbouten?
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 13.11.2021 - 23:24  ·  #73
Hallo Bart,
Ik zet ze met een momentsleutel vast op 140 Nm, dat is de opgave van Volvo heb ik gelezen. In het verleden zette ik bij de V70N AWD deze vast op 120 Nm en daarmee is nog nooit 1 wielbout los gekomen.
Btw, om tussendoor de accu niet te hoeven opladen bij het achter elkaar wisselen van de wielen bij de 3 Volvo’s draaien we (mijn zoon en ik) de eerste slag los met een kruissleutel.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 14.11.2021 - 07:32  ·  #74
IK heb die parkside ook al enkele jaren.
Destijds gelijk een grotere accu bijgekocht.
De wielmoeren zet hij bij kort aanzetten op ongeveer 120 a 125 NM.
Daarna gebruik ik sowieso een goede momentsleutel.

Ideaal ding voor als ik niet helemaal lucht nodig heb.
Lucht heb ik voor het zware werk.
waaie000
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 85
Subject:

· 
Posted: 14.11.2021 - 22:37  ·  #75
Artrose, kruissleutel lees ik.
Ik heb geen medische kennis maar ervaar al 25 jaar dat trekkende bewegingen met mijn handen zoals trekken aan je fietsstuur, trekken aan lijnen/touwen enz. bij mij "hèt" geneesmiddel is tegen jarenlang durende artrose.
Doe er hopelijk je voordeel mee.

Rob. oostkapelle

Selected quotes for multi-quoting:   0