Quote door Mick
Er zitten michelin energy savers onder van volgens mij een jaar of 6 oud. Banden zitten nog goed in het profiel verder. Vocht in de band....dat had ik nog niet eerder gehoord. Ik weet dat het een trial and error tochtje gaat worden, maar kan ik het volgende tot nu toe concluderen?
- aandrijfas kan maar is onwaarschijnlijk gezien de aard van de trilling
- uitlijnen heeft niet veel effect voor trillingen
- banden blijven een optie (evt vocht in de band)
- schokbrekers blijven een optie
- Zijn slechte schijven voor nog een optie?
- net zoals een niet geheel ontlucht remsysteem, die overigens niet lijkt aan te lopen?
6 jaar , dan zou ik met deze problemen de banden niet uitsluiten .
Ze hebben hun beste tijd zeker gehad , rubber veroudert na 5 jaar wordt als grens veel aangehouden , nu ben ik ook niet van de banden zo maar vervangen maar gezien je problemen , zou ik het wel doen , een andere set eronder van iemand anders die 100% goed is , al is het maar een winterset zou daar uitsluitsel kunnen geven .
Uitgebalanceerd op een apparaat zegt niet alles , kan prima gebalanceerd zijn , ook met een hoogte slag erin , die is wel zichtbaar tijdens het balanceren , maar kan perfect in balans zijn of worden gebracht , blijft echter trillen etc .
Er kan ook nog een koordlaag probleem zijn , die zijn vaak niet zichtbaar van buitenaf .
Gezien de leeftijd van de banden , en waarschijnlijk staat de auto geregeld wat langer stil (anders had je er al nieuwe banden onder ), krijg je vlakke stukken op de band , die verdwijnen meestal wel weer na warm rijden , maar van binnen kan de boel daar wel is los gaan zitten van de koordlagen , met vaak een onverklaarbare variatie in tril gedrag .
De aandrijfassen zou ik daarna verdenken , schokbrekers zou ik niet snel verdenken , maar kunnen het wel versterken als ze op zijn , en ze hebben hun beste tijd wel gehad boven de 250k .
Schijven en remmen die niet goed los komen en versleten zijn , kan maar dan heb je meestal wel wat hitte ontwikkeling kwestie van voelen (niet met je vinger op de schijf heet ), als ie echt aan loopt dan wordt het heet , voel met je achterkant van de hand op een paar cm van de schijf , na een normale richt is het wel warm ,maar als je verkleuring ziet(blauw bv) dat zou niet moeten .
Maar zoals je zegt het loopt niet aan dan verwacht ik niet dat de schijven remmen er iets mee te maken hebben .
Als de boel niet goed ontlucht is heb je sponzige rempedaal , maar trillen nee dat zie ik niet gebeuren .
Maar ontluchten indien twijfel is wel een goede zaak , en is niet een grote klus met de juiste spullen/kennis , en hoort wel 100% voor elkaar te zijn ,bij elke auto .