Quote door Turbodesk
Als die beste man dat soort uitspraken doet kan je beter bij hem weg blijven. Eens heb dat zelf al wel eens ervaren. vindt overigens het springen op hobbeltje belangrijkere uitspraak mbt uitlijnen.
De opmerking dat een aandrijfas alleen trilt bij optrekken/accelereren is ook complete onzin. Tja daar kan ik het dan weer niet mee eens zijn . wil m wel nuanceren. als ie niet trilt bij optrekken, ook bij lagere snelheden, is de kans op problemen aandrijfas klein volgens mij.
Een aandrijfas trilt/hobbelt snelheidsafhankelijk. Dus net als met niet goed gebalanceerde banden. Hoe hoger de snelheid hoe meer trilling, en het kan bij bepaalde snelheden minder zijn.
Schokdempers en met name de schokdemperlagers kunnen een oorzaak zijn. lagers zijn te controleren door kracht op bovenste rubber te zetten met breekijzer of zoiets. zijn de lagers slecht zal het bovenin gaan kraken en bewegen. (even afzetten tegen de bout)
Wat ik al eerder zei, is dat niet goed functionerende verstuivers ook een trilling kunnen veroorzaken tijdens het rijden. Dit hoeft niet eens ,merkbaar te zijn bij stationair draaien.
Vergeet trouwens ook niet de handremschoenen. Als deze aanlopen veroorzaken ze ook een trilling.
en om nog wat toe te voegen hoe zijn de draagarmrubbers? die kunnen ook trillingen veroorzaken en zijn vrij gemakkelijk te controleren.
topic.php?t=11053&highlight=aa…ren&page=2
jaja trillingen ze blijven lastig. :thumb: