Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 
 
 
 
 
Mick
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Klarenbeek
Leeftijd: 41
Berichten: 71
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 · 
Posted: 25.05.2016 - 07:24  ·  #76
Banden nog niet geprobeerd, mede ook omdat de garage het niet heel waarschijnlijk acht. Maar ik wil het toch proberen en heb daarom een PB gestuurd aan TonD. Ik wacht even zijn reactie af. Mocht het het dat niet zijn toch een paar assen uit Engeland laten komen denk ik.

Vreemde is overigens dat de trillingen de laatste week afgenomen zijn. Nog steeds niet fijn als je rond de 140 zit, maar het is zeker minder. Meestal als iets stuk is word het erger, maar wellicht heb ik een self healing Volvo :-)
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 · 
Posted: 25.05.2016 - 08:36  ·  #77
dag Mick. ik heb je een p.m. gestuurd. je kunt eventueel ook even in mijn auto rijden om jezelf even te resetten en wellicht de waardes wat bij te kunnen stellen...misschien trillen alle volvo's wel bij 140... :-|
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 · 
Posted: 25.05.2016 - 08:37  ·  #78
Met (kunststof) verloopringen op velgen zijnwisselende resultaten. En mijn bandenboer verzekerde mij dat vuil op het pasvlak van de velg, al is het maar iets van een halve mm dik, er voor zorgt dat het wiel niet mooi rond draait en daardoor trillingen veroorzaakt.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 · 
Posted: 25.05.2016 - 08:55  ·  #79
Gisteren nog een trillingsoorzaak weggewerkt:



Vreemd genoeg zat rechts voor de wielkuip aan de voorkant helemaal niet vast. Op de foto kun je nog het gat zien (links van de onderste popnagel) waar een popnagel in zat, maar aan de achterkant zat niets waar die in vast zat...

Mijn vermoeden is dat in het verleden bij het verhelpen van een schade de boel niet goed vast is gezet.

En ook door het gat onder in de bumper maar een extra schroef gedraaid...
Mick
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Klarenbeek
Leeftijd: 41
Berichten: 71
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 · 
Posted: 25.05.2016 - 09:15  ·  #80
Ik ben met Ton in contact dus word zeker vervolgt. Fijn overigens dat men hier onderling elkaar ook buiten het forum wil helpen!

De pasvlak van de velg hebben ze bij mij bij het balanceren al netjes schoongemaakt gelukkig. Maar ik begrijp ondertussen wel dat bepaalde type volvo's gevoelig zijn voor trillingen e.d. De benz die ik hiervoor had was daar minder gevoelig voor, maar goed die had roest issues :-)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 · 
Posted: 25.05.2016 - 09:20  ·  #81
Twee dingen:


  • Inderdaad: elke auto trilt bij hoge snelheden. Ik had pas een fonkelnieuwe V40 als leenauto. Alles van het wegdek wordt perfect doorgegeven (16"). Het helpt je om je dat te realiseren.
  • Als het inderdaad je assen zijn, dan is het altijd weer even minder als de auto uit de veren is geweest (bijv. bij het balanceren van de banden). Heb je weer een stuk gereden dan zit alles weer in de oude modus. En dan gaat het trillen door. Is althans mijn ervaring.
Mick
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Klarenbeek
Leeftijd: 41
Berichten: 71
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 · 
Posted: 25.05.2016 - 10:52  ·  #82
Janmulder. Dat klopt inderdaad, ik heb zelf nu 5 auto's gehad en in de afgelopen jaren diverse andere auto's gereden van jong tot oud. En iedere auto geeft logischerwijs feedback terug van wegdek en motor. Maar in dit geval is het serieus trillen, stuur voel en zie je duidelijk, je voel het in de stoelen en pedalen. Nu is het dan wat minder, maar als je ongeklopte slagroom uit de supermarkt kocht was het thuis aangekomen geklopt. ;-)

Wat zie je als een stuk gereden? Is nu zo'n 800 km terug ongeveer.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 · 
Posted: 25.05.2016 - 10:57  ·  #83
bij mij was het binnen 50km weer terug.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 · 
Posted: 25.05.2016 - 10:59  ·  #84
Nog een suggestie (weet niet of het al gedaan is): onregelmatig trillen (soms wel, soms niet) is hier ook wel eens veroorzaakt door de remschoenen van de handrem? Heb je die al gecheckt. je ziet ze als je de achterremschijf eraf haalt. Soms laat de voering los. Is makkelijk te controleren.
Mick
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Klarenbeek
Leeftijd: 41
Berichten: 71
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 · 
Posted: 28.05.2016 - 17:54  ·  #85
Allen, een dag op stap met de Volvo geweest. Eerst naar Oldenzaal met als doel de wielen van TonD (waren samen op pad) er even onder te leggen. Martin van MMTS heeft ermee gereden en op de brug gezet. Alle zat verder strak en de verdenking van de aandrijfas bleef overeind. Na ik vertelde dat de auto springend gedrag vertoond in bochten e.d. Gaf men aan (en is hier ook wel geopperd) om hem eerst te laten uitlijnen. Ze hadden goede er ervaringen met Meijerink in Losser. Later op de dag kon ik hier terecht en uitlijnen was geen overbodige luxe. Ik heb er verder geen verstand van maar 12 teveel aan de linkerkant en 13 rechts, achter stond verder redelijk goed.

Meneer Meijerink gaf wel aan dat ondanks dat uitlijnen nodig was hij toch geloofde in onbalans in de wielen. Ondanks dat dit recent gebeurt is had hij gelijk. 10 verschil in 2 wielen, 1 was goed en 30 in een voorwiel. Bandenspanning is wat teruggebracht naar 2.4 bar. Hierna gaan rijden en.......het is een heel (!) stuk beter. Nog wel heel iets maar wellicht dat nieuwe schijven voor nog wat verbetering geeft. En ik ben ook wel een Pietje precies dus....... :-)

Kanttekening is wel dat ik bij een wat scherpere bocht op de snelweg een stevig piepend geluid hoorde. Dus dit hou ik even goed in de gaten. En voordat ik echt enthousiast word wil ik even een paar dagen gereden hebben. Door alle gedoe en de wisselendheid van de klachten ben ik flink cynisch geworden. Maar het lijkt hoopvol......be continued.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39847
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 · 
Posted: 28.05.2016 - 20:00  ·  #86
Even aanzien ( banden moeten zich nog zetten) en kijken hoe het verder gaat.
Het klinkt in iedergeval goed wat je vertelt.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 · 
Posted: 28.05.2016 - 21:54  ·  #87
Zo zie je mar weer dat je bij de basis moet beginnen, en helaas, dat er ook minder goede bandenboeren zijn.....
florisjj
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zandvoort
Leeftijd: 35
Berichten: 182
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 · 
Posted: 28.05.2016 - 22:54  ·  #88
Mooi dat het eindelijk opgelost lijkt te zijn! Onwijs irritant als je auto hobbelt.
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 · 
Posted: 29.05.2016 - 08:16  ·  #89
Quote door Arnoud_

Gisteren nog een trillingsoorzaak weggewerkt:



Vreemd genoeg zat rechts voor de wielkuip aan de voorkant helemaal niet vast. Op de foto kun je nog het gat zien (links van de onderste popnagel) waar een popnagel in zat, maar aan de achterkant zat niets waar die in vast zat...

Mijn vermoeden is dat in het verleden bij het verhelpen van een schade de boel niet goed vast is gezet.

En ook door het gat onder in de bumper maar een extra schroef gedraaid...

Indien je auto een originele Volvo alarm installatie heeft of had deze zit daar ook boven in het scherm weg gewerkt, mooie popnagels waar heb je ie vandaan??
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Allerlaatste poging om de auto brom en trilvrij te krijgen....

 · 
Posted: 02.06.2016 - 20:18  ·  #90
bijna een week verder en ik ben toch wel benieuwd of er verbetering is te merken? graag een update.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0