De waterafvoerende capaciteiten van een winterband zijn (tov zomerbanden) ronduit bedroevend. (Deze (waterafvoerende) resultaten worden al zeker 8 jaar niet meer gepubliceerd....) Ik destileer dat uit de resultaten van max behaalde (bocht- en uitwijk-) snelheden. De remweg van een zomerband vs winterband? Idem dito! Echt shocking die verschillen. Kun je iedere winterbanden test gewoon weer teruglezen! Geen punt!...
een "zomer"-Chinese Fuyawhei(verzonnen naam ) staat eerder stil dan een A-merk "winter". Onder natte omstandigheden; lees elke winter in Nederland, altijd!
Daarom kan ik dit niet begrijpen, sorry;
Mijn stelling:
Voor Nederlandse winters zijn winterbanden ondergeschikt aan zomerbanden.
Het hoeft geen betoog dat NL winters gewoonweg nat en lauw zijn. Ideale omstandigheden voor een zomerband dus :thumb:
Voor die halve vlok sneeuw en avond met ijzel geldt inderdaad; blijft thuis of gedraag je! Maar winterbanden? Nee! Liever wat eerder stilstaan en de bocht veilig kunnen ronden.
een "zomer"-Chinese Fuyawhei(verzonnen naam ) staat eerder stil dan een A-merk "winter". Onder natte omstandigheden; lees elke winter in Nederland, altijd!
Daarom kan ik dit niet begrijpen, sorry;
Winterbanden presteren over de gehele linie beter onder de 7 graden. Bij droog, nat, besneeuwd en beijzeld wegdek.
Mijn stelling:
Voor Nederlandse winters zijn winterbanden ondergeschikt aan zomerbanden.
Het hoeft geen betoog dat NL winters gewoonweg nat en lauw zijn. Ideale omstandigheden voor een zomerband dus :thumb:
Voor die halve vlok sneeuw en avond met ijzel geldt inderdaad; blijft thuis of gedraag je! Maar winterbanden? Nee! Liever wat eerder stilstaan en de bocht veilig kunnen ronden.