Allweather of niet

Crossclimate

olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Re: Allweather of niet

· 
Posted: 30.08.2015 - 21:59  ·  #46
Echt goed gelezen heb je ook niet .
Alles wat je nu noemt is al genoemd .
Dus zoveel onzin is het dus ook niet .
@@lgra
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 31.08.2015 - 08:55  ·  #47
Quote door olaf

Echt goed gelezen heb je ook niet .
Alles wat je nu noemt is al genoemd .
Dus zoveel onzin is het dus ook niet .

Tis geen aanval, meer een samenvatting van zaken die echt toe doen ipv aannames.
Ik lees nl nogal wat overtrokken- en vooringenomen reacties die kennelijk alleen op gevoelens gebaseerd zijn. Dat is jammer voor de vraagsteller die simpel om een objectief antwoord vraagt.
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 31.08.2015 - 12:52  ·  #48
Quote door @@lgra

"Met winterbanden onder zomerse omstandigheden geeft een vrijwel zelfde remvertraging als met zomerbanden. De stuureigenschappen verschillen echter wel. "

Voordat iemand denkt dat winterbanden prima presteren in de zomer en denkt dat zijn remweg niet aangetast wordt. In de zomer is het asfalt al snel 50+ graden., de verschillen in remafstand zijn dan aanzienlijk, het wringen door het kenmerkende winterprofiel is zo danig dat je nooit dezelfde remkrachten kunt overbrengen als met een goede zomerband.

Zeker de lage tractie van winterbanden in de zomer bij een stuurbeweging (misschien wel tijdens het remmen) brengt grote risico's met zich mee, een noodstop doe je zelden onder iedeale omstandigheden..

Op snelwegsnelheden betekend dit zomaar dat je een half hectometerpaaltje verder pas stil staat...
Blok70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 31.08.2015 - 13:31  ·  #49
Quote door V70R^2

Zeker de lage tractie van winterbanden in de zomer bij een stuurbeweging (misschien wel tijdens het remmen) brengt grote risico's met zich mee, een noodstop doe je zelden onder iedeale omstandigheden..

Op snelwegsnelheden betekend dit zomaar dat je een half hectometerpaaltje verder pas stil staat...

+1
@@lgra
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 31.08.2015 - 19:10  ·  #50
Dat is idd de letterlijke tekst van de ANWB maar de praktijk wijst uit dat het verschil kleiner is dan men doet voorkomen.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 31.08.2015 - 19:17  ·  #51
Michelin crossclimate adverteerd met een zomerband die in de winter gebruikt mag worden.
Ik maak daar uit op, zeker gezien de test resultaten dat deze banden in de zomer uitstekend presteren.

en waarschijnlijk in de winter minder goed dan een winterband, maar beter dan de oudere allweather banden.

de link ergens eerder in deze topic geeft positieve informatie.

desondanks zeg ik altijd het volgende.

elke hoer prijst haar eigen kont.

En Michelin/Pirelli enz doen het zelfde
@@lgra
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 31.08.2015 - 19:28  ·  #52
Ik dacht hoeren de voorzijde aanprezen haha, maar los daarvan denk ik dat je voor het Nederlands gemiddelde een goede band hebt zolang je niet op circuits ronddraaft.

Bij regen ben je iig beter uit dan met een zomerband. Voor het overige zijn de verschillen echter minder groot dan de commercie graag doet voorkomen. 10 jaar geleden reden we allemaal op zomerbanden. Je paste je snelheid gewoon wat aan. Nu is ineens alles zaligmakend en meteen supergoed of bar slecht. De handel heeft het kennelijk goed aangepakt en lacht zich rot om al die sets extra verkochte banden en wielen.
Ja, ik ben er zelf ook slachtoffer van........?
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 01.09.2015 - 08:38  ·  #53
Een gedegen duits onderzoek wijst uit dat een zomerband op nat en droogwegdek tot een temperatuur onder nul beter presteert dan een winterband. Een winterband presteert alleen beter op sneeuw....

Trek je eigen conclusie ik weet niet hoeveel dagen we besneeuwde wegen hebben gehad aflopen jaren maar ik schaf ze dit jaar waarschijnlijk niet meer aan en blijf doorrijden op mijn zomerbanden.

Allweather is een alternatief dat ik niet zou overwegen omdat het, en geen goede zomerband is, maar ook geen goede winterband.
OttoV
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.09.2015 - 09:48  ·  #54
Ik rijdt nu al op m'n vierde setje Vredestein Quattracs (in zowel de Peugeot als de Volvo).

Die dingen krijgen 240 pk voor de kiezen en zien kans om de Volvo in een dikke 10 minuten de Nordschleife rond te krijgen. Zijn voorzien van een sterretje, dus hebben in onder andere Duitsland dezelfde status als een winterband. In de sneeuw heb ik geen tractieproblemen en heb in de regen moeite om het ABS in te remmen. Ze zijn stiller dan m'n oude winterbanden. Zijn ook slijtvaster dan die winterbanden.

Niet al deze dingen zijn even relevant :lol: maar voor normaal gebruik heb je aan een Quattrac een uitstekend alternatief voor een dubbel setje banden. Zeker in NL. Voor een Ringtool zou ik ze niet nemen, maar verder is er wat mij betreft geen enkel argument tegen.
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.09.2015 - 11:21  ·  #55
Quote door OttoV

Ik rijdt nu al op m'n vierde setje Vredestein Quattracs (in zowel de Peugeot als de Volvo).

Die dingen krijgen 240 pk voor de kiezen en zien kans om de Volvo in een dikke 10 minuten de Nordschleife rond te krijgen. Zijn voorzien van een sterretje, dus hebben in onder andere Duitsland dezelfde status als een winterband. In de sneeuw heb ik geen tractieproblemen en heb in de regen moeite om het ABS in te remmen. Ze zijn stiller dan m'n oude winterbanden. Zijn ook slijtvaster dan die winterbanden.

Niet al deze dingen zijn even relevant :lol: maar voor normaal gebruik heb je aan een Quattrac een uitstekend alternatief voor een dubbel setje banden. Zeker in NL. Voor een Ringtool zou ik ze niet nemen, maar verder is er wat mij betreft geen enkel argument tegen.

Hoewel ik het met de rest van zijn post niet eens ben geeft je voorganger wel hét argument tegen:

Allweather is een alternatief dat ik niet zou overwegen omdat het, en geen goede zomerband is, maar ook geen goede winterband.
OttoV
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.09.2015 - 14:15  ·  #56
Nee, da's een lekker argument :lol:

De omstandigheden waarin een band gebruikt wordt bepalen of 'ie goed is. Ik zeg niet voor niks: in NL kan je in alle gevallen uitstekend uit de wielen met een Quattrac, en zelfs in extreme gevallen (a la een rondje Nordschleife bij 30 graden) blijkt 'ie prima te voldoen.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.09.2015 - 14:17  ·  #57
Het gaat denk ik meer om het gebruik vd band dan om het even welk type.
OttoV
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.09.2015 - 14:20  ·  #58
Dat zeg ik :thumb:
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.09.2015 - 15:37  ·  #59
Ze liggen er dus onder sinds vanmiddag.
Heb mijn eerste stevige regenbui op de snelweg reeds gehad...

Wel redelijk stille banden, volgends de codering 68DB
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.09.2015 - 15:38  ·  #60
Als dat je motto is zou ik de eerste de beste Chinese Linglong kiezen :thumb:

@otto en vorige herman, that was.

Selected quotes for multi-quoting:   0