Aluminium interieur inleg gezocht

Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

Aluminium interieur inleg gezocht

· 
Posted: 22.04.2018 - 20:26  ·  #1
Hallo allemaal,

Helaas is de aluminium inleg van mijn interieur behoorlijk beschadigt met krassen en kleine deukjes. Ik zit op internet wat te zoeken of ik ergens die onderdelen los kan vinden maar helaas wil dat nog niet zo best lukken.

Weet iemand een adresje waar ze die dingen los te koop hebben (en daarmee bedoel ik niet de dealer ;-) )

Alvast bedankt voor jullie hulp.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Aluminium interieur inleg gezocht

· 
Posted: 22.04.2018 - 21:02  ·  #2
Tis geen vervanging maar iemand op forum heeft ze onlang ‘gewrapped’, van hout naar alu look. Misschien is dat een oplossing voor je lelijk geworden inleg. Deukjes zul je er niet mee uithalen, mss kan je die eerst opvullen ofzo
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.04.2018 - 22:57  ·  #3
Aan een dergelijke oplossing heb ik idd ook al zitten te denken. Eventueel in carbonlook ofzow lijkt me ook wel mooi.

Maar vind de originele uitstraling toch ook wel heel erg mooi.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 23.04.2018 - 09:21  ·  #4
Heb ik bij m'n S60 destijds ook gedaan. Heb de houtlook via marktplaats op de kop getikt, omdat die hoogglans is afgewerkt en dus heel makkelijk te spuiten. De zwarte heeft een soort rubberachtige coating die je niet kunt spuiten/wrappen.
Ronkuh
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 23.04.2018 - 12:35  ·  #5
Als je googled op V70 dash trim kom je wel een aantal sites tegen waarop aftermarket trim kits worden aangeboden. Niet origineel maar misschien biedt het een acceptabel alternatief?

Ik heb hetzelfde probleem in mijn auto. Ik wil eerst proberen om het dunne aluminium los te halen en uit te deuken maar als dat niet lukt ook een folie op de plastic basis te plakken.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.04.2018 - 12:58  ·  #6
Ik kom heel veel plak sets tegen maar dat is niet echt wat ik wil. Ik wil gewoon een mooie trim set hebben zoals die origineel in de auto aanwezig is (maar dan dus zonder krassen en deukjes). Misschien maar eens in Vida opzoek gaan naar de nummers van die onderdelen en daarop gaan zoeken.

En anders maar eens heeeeeel voorzichtig informeren bij de dealer wat een set gaat kosten. Maar mijn gevoel zegt dat ik dan met een acute hardstilstand moet worden afgevoerd :P
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.04.2018 - 13:39  ·  #7
Je kunt ook de zwarte versie gebruiken om te spuiten.
Je moet dan inderdaad wel de rubberachtige laag er eerst afhalen.
Dat gaat vrij makkelijk met RVS schuurwol.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.04.2018 - 19:15  ·  #8
Net even in Vida wat onderdeel nummer gezocht maar van de nieuwprijs van die onderdelen wordt je niet vrolijk. Die strips in de deuren bijvoorbeeld kosten als rond de 130 euro per stuk. Ben toen dus maar gestopt met zoeken naar de rest van de onderdeel nummers O-)

Bedankt trouwens jullie tips en ideeen maar ik ben eigenlijk niet van plan om die dingen te gaan spuiten. Voor even lijkt dat netjes maar op de langere termijn is mijn ervaring dat het er vaak niet mooier op wordt.

Het is gewoon jammer dat mijn inlegdelen zo beschadigd zijn, de mijne heeft namelijk al wel die aluminium kleurige inleg maar tijdens de inbouw meeting van de BT modules zag het er bij anderen toch wel wat netter uit dan bij die van mij :(
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.04.2018 - 19:49  ·  #9
Ik heb ff foto's gemaakt van de huidige staat van de ergste onderdelen. De rest is eigenlijk wel in nette conditie moet ik eerlijk zeggen.

Gaat dus om de plaat rond de pook, het rolluikje in de armsteun, de strip van de bestuurdersdeur en de strip op het dashboardkastje die niet zo netjes zijn.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0