Quote door ErikB1971
Quote door Maartjinski
Erik toen je over die defecte bobine schreef liet je vallen dat je een compressie test hebt gedaan.
Misschien een rare vraag, maar ik haal niet uit het verhaal of je alle 5 cilinders hebt getest.
Waren ze allen goed?
Ken je de handschoen test?
Link
het lijkt me een goed idee dat voordat ik met zo'n heftige operatie begin, er ook even echt goed gekeken wordt of het basis materiaal wel echt in orde is! Of vroeg je het met een andere reden? Ik heb toen geen compressie test gedaan op alle cilinders. Wel de testset gekocht

Dat is zeker waarom ik het vraag!

Ik denk zelfs dat er misschien niet eens zo een heftige operatie nodig is...
Mijn gok is dat de meeste van de ellende veroorzaakt wordt door het pcv-systeem.
Wat dat betreft denk ik dat je monteur het bij het rechte eind had.
Gezien de km stand en leeftijd zou het me ook niet verbazen dat er een paar vacuüm slangen vervangen willen worden.
Dit zou eventueel ook het lompe schakelgedrag kunnen veroorzaken.
Misschien versterkt door een versleten motorsteun hier of daar.
Helaas heeft mijn glazen bol een storing waardoor ik niet kan zien wat de toekomst zal brengen voor deze auto.
Maar was dit mijn auto dan begon ik inderdaad met bepalen of de basis nog goed is.
Zoals ie er nu bij staat krijg je er nog nauwelijks iets voor terug en zijn de gedane investeringen ook verloren.
Eerst eens de handschoen test en compressie meten.
Dan pas verder panikeren.
Zelfs een oud frituur hapje kan soms met wat tlc weer lekker pittig worden.
