Ha BUM,
Lekstroom gaat het om, vandaar dat ik hem aansluitend op dit topic toevoeg. Is ook 4,5. Rekening houdend met in rust komen van auto en dergelijke. Na amper een dag kan ik al niet meer starten. Gisteren zat ik na 2 dagen onder de 8V en zat ik met een paar minuten op 6,5V (gemeten op dashboard via 12V aanlsluiting en gelijktijdig met een voltmeter op de accu in de kofferbak.
Storingen die ik een paar keer heb gehad, even facturen erbij gepakt: hadden betrekking op emissie services en airbag, dit begon eind 2012. Reset door garage. In 2013 engine, reset, lambdasonde vervangen. Temperatuur zender vervangen, heb ik nooit stabiel gevonden, blijft vaak onder de helft en verwarming op automaat is niet heel stabiel, maar dat vind ik een ander projectje. Eind 14 bougies vervangen. Begin 2015 storing emissie services. Alle 5(!) de bobines moesten vervangen worden, dus dat heeft de garage zonder kosten gereset en niet de bobines vervangen. Na het gedoe met de accu storingen die volgens mij komen doordat we niet de sleutel in stand II hadden staan, zoals remmen, ABS, airbag, verdwenen na paar keer starten en rijden. Ergens heb ik ook nog 2 codes genoteerd, die zoek ik op. Accu is dus tussen 1 en 2 jaar oud, S4 van Bosch 60Ah 540A.
Ik zal m'n pa vragen ook even mee te lezen, die heeft me elke keer geholpen en is iets meer technisch dan ik. Morgen of overmorgen rij ik langs de garage om de accu nogmaals door te meten en ik neig naar vervanging en een grotere accu (90Ah of een D5 accu o.i.d.). En ben het met je eens dit kan wel eens in de papieren gaan lopen. Bij toeval al eens een draadbreuk door de garage gerepareerd. Ik ga eens nadenken hoe verder.
Groet en dank vast,
Kaj
Lekstroom gaat het om, vandaar dat ik hem aansluitend op dit topic toevoeg. Is ook 4,5. Rekening houdend met in rust komen van auto en dergelijke. Na amper een dag kan ik al niet meer starten. Gisteren zat ik na 2 dagen onder de 8V en zat ik met een paar minuten op 6,5V (gemeten op dashboard via 12V aanlsluiting en gelijktijdig met een voltmeter op de accu in de kofferbak.
Storingen die ik een paar keer heb gehad, even facturen erbij gepakt: hadden betrekking op emissie services en airbag, dit begon eind 2012. Reset door garage. In 2013 engine, reset, lambdasonde vervangen. Temperatuur zender vervangen, heb ik nooit stabiel gevonden, blijft vaak onder de helft en verwarming op automaat is niet heel stabiel, maar dat vind ik een ander projectje. Eind 14 bougies vervangen. Begin 2015 storing emissie services. Alle 5(!) de bobines moesten vervangen worden, dus dat heeft de garage zonder kosten gereset en niet de bobines vervangen. Na het gedoe met de accu storingen die volgens mij komen doordat we niet de sleutel in stand II hadden staan, zoals remmen, ABS, airbag, verdwenen na paar keer starten en rijden. Ergens heb ik ook nog 2 codes genoteerd, die zoek ik op. Accu is dus tussen 1 en 2 jaar oud, S4 van Bosch 60Ah 540A.
Ik zal m'n pa vragen ook even mee te lezen, die heeft me elke keer geholpen en is iets meer technisch dan ik. Morgen of overmorgen rij ik langs de garage om de accu nogmaals door te meten en ik neig naar vervanging en een grotere accu (90Ah of een D5 accu o.i.d.). En ben het met je eens dit kan wel eens in de papieren gaan lopen. Bij toeval al eens een draadbreuk door de garage gerepareerd. Ik ga eens nadenken hoe verder.
Groet en dank vast,
Kaj