Goedemorgen,
ik merk dat ik graag mijn startprobleem van mijn Volvo C70 wil aanpakken. niet klakkeloos vervangen van onderdelen maar een soort stappenplan hoe ik deze klacht kan aanpakken. ik heb er een kort filmpje van gemaakt: https://youtu.be/G--PhlYWv0M
je hoor de startmotor draaien, toerenteller blijft rond de 0 en soms een soort plof(je) en af en toe schiet de toerenteller ook naar de 3 tot 4 duizend toeren.
het is niet altijd zo. wat heb ik inmiddels al gedaan (ook omdat dit standaard onderhoud was).
- nieuwe bougies, filters(brandstof ook), olie.
- BDP sensor vernieuwd, oude was de kabel beschadigd
- Nieuwe accu (de oude was op)
- startmotor vervangen (koolborstels oude startmotor waren versleten)
- antennering verwisseld
- complete distributieriem etc is vervangen door garage (klachten waren voor het vervangen ook al)
wat ik zelf merk is dat het niet uit maak of ik bijvoorbeeld een flink stuk heb gereden. of ik kort na elkaar start. soms gaat het fantastisch goed en soms ben je best even bezig vooral korte starts lijkt het beste te werken, doorstarten lukt bijna niet.
als de motor loopt, loopt deze mooi ik heb ook de waardes uitgelezen qua STFT en LTFT ook dit is keurig. verder geen enkele fout met uitlezen (Vida).
maar het is vooral een stukje afbreuk aan kwaliteit vind ik dat je soms zo staat te starten. nu heb ik een VIDA bij de hand dus ik vroeg me af hoe verder. welke parameters en vooral hoe kan ik deze interpreteren. ik zag bijvoorbeeld de MAF sensor die net wat afwijkt van de opgegeven waardes maar geen fout genereert. eigenlijk dat soort data zodat ik enerzijds ervan kan leren en anderzijds niet klakkeloos complete motorruimte aan het vervangen ben.
het betreft een Volvo C70 2.0T(b5204t4)163PK handgeschakeld met 261K op de teller. redelijk verwaarloosd in het verleden en heeft ooit ook op LPG gereden.
alvast super bedankt voor het meedenken!
ik merk dat ik graag mijn startprobleem van mijn Volvo C70 wil aanpakken. niet klakkeloos vervangen van onderdelen maar een soort stappenplan hoe ik deze klacht kan aanpakken. ik heb er een kort filmpje van gemaakt: https://youtu.be/G--PhlYWv0M
je hoor de startmotor draaien, toerenteller blijft rond de 0 en soms een soort plof(je) en af en toe schiet de toerenteller ook naar de 3 tot 4 duizend toeren.
het is niet altijd zo. wat heb ik inmiddels al gedaan (ook omdat dit standaard onderhoud was).
- nieuwe bougies, filters(brandstof ook), olie.
- BDP sensor vernieuwd, oude was de kabel beschadigd
- Nieuwe accu (de oude was op)
- startmotor vervangen (koolborstels oude startmotor waren versleten)
- antennering verwisseld
- complete distributieriem etc is vervangen door garage (klachten waren voor het vervangen ook al)
wat ik zelf merk is dat het niet uit maak of ik bijvoorbeeld een flink stuk heb gereden. of ik kort na elkaar start. soms gaat het fantastisch goed en soms ben je best even bezig vooral korte starts lijkt het beste te werken, doorstarten lukt bijna niet.
als de motor loopt, loopt deze mooi ik heb ook de waardes uitgelezen qua STFT en LTFT ook dit is keurig. verder geen enkele fout met uitlezen (Vida).
maar het is vooral een stukje afbreuk aan kwaliteit vind ik dat je soms zo staat te starten. nu heb ik een VIDA bij de hand dus ik vroeg me af hoe verder. welke parameters en vooral hoe kan ik deze interpreteren. ik zag bijvoorbeeld de MAF sensor die net wat afwijkt van de opgegeven waardes maar geen fout genereert. eigenlijk dat soort data zodat ik enerzijds ervan kan leren en anderzijds niet klakkeloos complete motorruimte aan het vervangen ben.
het betreft een Volvo C70 2.0T(b5204t4)163PK handgeschakeld met 261K op de teller. redelijk verwaarloosd in het verleden en heeft ooit ook op LPG gereden.
alvast super bedankt voor het meedenken!