Sinds twee dagen in het bezit van een mooie s80. Tijdens de proefrit merkte ik dat de auto stotterde bij laag toerental. Naar mate de auto warmer werd, werd dit erger. Dit wist ik voor ik bij de auto ging kijken. Het gasklephuis zou vervangen moeten worden volgens de vorige eigenaar.
Ik heb de auto alsnog gekocht en een gereviseerd gasklephuis bij hunterparts besteld. 100 euro, bij de dealer 370 euro.
Verscheidene garages zeggen me dat een andere etm er zo in kan, maar dat je daarna naar de dealer moet om de software in te stellen.
Volgens de dealer kan dit helemaal niet. Je kunt alleen maar een nieuw gasklephuis inbouwen, want die is “leeg”. Als er eenmaal software op staat kan dat er niet meer af of overschreven worden, volgens Broekhuis Groningen/Hoogeveen.
Volgens hunterparts is dit onzin. De man zei: bij 8 op de 10 auto’s kan het zo ingebouwd worden, anderen hebben wat andere software nodig. Het dealer verhaal komt ook niet overeen met wat ik van garages hoor of hier op t forum lees.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en het gereviseerde gasklephuis ingebouwd. Zo gepiept!
Starten en lopen. Hij loopt goed. Ook stationair 900 toeren. Hoop dat dat normaal is. Na een km of 20 te hebben gereden merkte ik dat ie bij het wachten voor een stoplicht weer begon te storteren. Ik heb toen het gas even ingetrapt naar de 4500 toeren. Nu loopt hij weer normaal. Heb hem na die rit voor het huis tien minuten stationair laten lopen en hij loopt keurig.
Iemand hier ervaringen mee? Klopt het wat de dealer zegt? Ga ik hier binnenkort weer last van krijgen, omdat de etm niet is ingeleerd? Er is veel te vinden op dit forum over een gasklephuis, maar voornamelijk in de “wat heb je aan je Volvo gedaan” thread. Dan moet ik zoeken tussen 480 pagina’s. Vandaar deze nieuwe post.
Ik heb de auto alsnog gekocht en een gereviseerd gasklephuis bij hunterparts besteld. 100 euro, bij de dealer 370 euro.
Verscheidene garages zeggen me dat een andere etm er zo in kan, maar dat je daarna naar de dealer moet om de software in te stellen.
Volgens de dealer kan dit helemaal niet. Je kunt alleen maar een nieuw gasklephuis inbouwen, want die is “leeg”. Als er eenmaal software op staat kan dat er niet meer af of overschreven worden, volgens Broekhuis Groningen/Hoogeveen.
Volgens hunterparts is dit onzin. De man zei: bij 8 op de 10 auto’s kan het zo ingebouwd worden, anderen hebben wat andere software nodig. Het dealer verhaal komt ook niet overeen met wat ik van garages hoor of hier op t forum lees.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en het gereviseerde gasklephuis ingebouwd. Zo gepiept!
Starten en lopen. Hij loopt goed. Ook stationair 900 toeren. Hoop dat dat normaal is. Na een km of 20 te hebben gereden merkte ik dat ie bij het wachten voor een stoplicht weer begon te storteren. Ik heb toen het gas even ingetrapt naar de 4500 toeren. Nu loopt hij weer normaal. Heb hem na die rit voor het huis tien minuten stationair laten lopen en hij loopt keurig.
Iemand hier ervaringen mee? Klopt het wat de dealer zegt? Ga ik hier binnenkort weer last van krijgen, omdat de etm niet is ingeleerd? Er is veel te vinden op dit forum over een gasklephuis, maar voornamelijk in de “wat heb je aan je Volvo gedaan” thread. Dan moet ik zoeken tussen 480 pagina’s. Vandaar deze nieuwe post.