Goedemiddag,
graag had ik het volgende issue met jullie gedeeld. Een tijd geleden heb ik mezelf wat opgejaagd omdat ik niet op tijd op een afspraak geraakte en daarbij de wagen een paar keer goed opgetrokken. Ik had een drempeltje niet gezien en tijdens het optrekken een redelijk hard klop gehoord, ik heb geeen lampje gezien van de DSTC. Het drempeltje was niet hoger dan een paar cm. Sinds dan maakt de motor een ander geluid tijdens het rijden, bij 120 km/u is de motor amper te horen terwijl hij daarvoor zo mooi roffelde dat de radio uit ging. Wanneer je gas geeft bij stilstand en automaat in neutraal klinkt de motor zoals ervoor.
Ik kan het niet anders omschrijven, het is heel lastig om de vinger erop te leggen. Het lijkt ook of hij zachter draait, soepeler... Op de toerenteller is er niets te zien maar hij klinkt of hij sneller draait. Alles wat ik schrijf is mijn ervaring voor en na het kutdrempeltje (sorry).
Vermogen is er nog voldoende en koppeling blijft niet te lang hangen bij opschakelen (slip).
Verbruik is ook hetzelfde, heb zelf een keer 5,6 op 100 gehaald met veel moeite weliswaar. Gemiddeld rond de 6l op 100 km.
Ik heb een 2.4 d van 163pk naar 226 pk gechipt via Rica Waalwijk, momenteel 220.000 km.
ik ben bang dat het probleem toch in de automaat zit, maar zijn er mensen die er een andere mogelijkheid zien?
Deze vrijdag ga ik naar jaarlijks onderhoud, is het logisch om de olie van de automaat te wisselen of een flush te laten uitvoeren, just to be sure?
Bedankt voor jullie reactie
graag had ik het volgende issue met jullie gedeeld. Een tijd geleden heb ik mezelf wat opgejaagd omdat ik niet op tijd op een afspraak geraakte en daarbij de wagen een paar keer goed opgetrokken. Ik had een drempeltje niet gezien en tijdens het optrekken een redelijk hard klop gehoord, ik heb geeen lampje gezien van de DSTC. Het drempeltje was niet hoger dan een paar cm. Sinds dan maakt de motor een ander geluid tijdens het rijden, bij 120 km/u is de motor amper te horen terwijl hij daarvoor zo mooi roffelde dat de radio uit ging. Wanneer je gas geeft bij stilstand en automaat in neutraal klinkt de motor zoals ervoor.
Ik kan het niet anders omschrijven, het is heel lastig om de vinger erop te leggen. Het lijkt ook of hij zachter draait, soepeler... Op de toerenteller is er niets te zien maar hij klinkt of hij sneller draait. Alles wat ik schrijf is mijn ervaring voor en na het kutdrempeltje (sorry).
Vermogen is er nog voldoende en koppeling blijft niet te lang hangen bij opschakelen (slip).
Verbruik is ook hetzelfde, heb zelf een keer 5,6 op 100 gehaald met veel moeite weliswaar. Gemiddeld rond de 6l op 100 km.
Ik heb een 2.4 d van 163pk naar 226 pk gechipt via Rica Waalwijk, momenteel 220.000 km.
ik ben bang dat het probleem toch in de automaat zit, maar zijn er mensen die er een andere mogelijkheid zien?
Deze vrijdag ga ik naar jaarlijks onderhoud, is het logisch om de olie van de automaat te wisselen of een flush te laten uitvoeren, just to be sure?
Bedankt voor jullie reactie