Quote door Ed
Quote door Dirk342
De D2 (1.6 diesel) is gewoon een rotblok in mijn eigen en leuk voor een Focus oid maar absoluut Volvo onwaardig. Zowel qua rijden als qua sleutelen, een D4 is dan al een betere keuze, rijd beter en zijn ook (iets) steviger al blijft het een geleend blok wat Frot ook weer heeft geleend (meen ik). De moderne 4 cilinder twin turbo's word / is het ook niet want die halen echt geen 6 a 7 ton meer. Bij 2 ton zijn de meeste al zo goed als dood of op sterven na dood. Vind het echt rommel persoonlijk.
Bedoel je met 4 cilinder twin turbo het VEA blok?
D4 is bij mijn weten altijd het Volvo blok geweest, eerst de 2 liter 5 cilinder en later de 4 cilinder vea.
Ik bedoel hier alle 4 cilinder twin turbo's ( en tegenwoordig ook de 3 cilinder twin turbo in de XC40) mee Ed, zowel benzine als diesel ! Als ik zie wat voor ellende er is met bijvoorbeeld de T8 motoren uit de laatste XC90's, etc is dat echt Volvo onwaardig. Met, of net voor, 100 dkm beide turbo's verrot en word een eigenaar zonder pardon een paar duizend euro achteruit gekiept. Sinds de komst van Frot is de kwaliteit echt achteruit gegaan en nu, onder Chinese leiding, is het niet veel beter helaas.
Zelfs de dealers maken wel het geintje van; toen Frot erbij kwam is het goede van Volvo naar Frot gegaan en de rotzooi van Frot in de Volvo gekomen. Het goede, de 5 cilinder motoren naar de Focus toe, de rotzooi; het complete onderstel. Het leuke dan wel weer is dat de Aston Martin gebruik maakt van dezelfde sleutels als Volvo.