andere Volvo maar welke?

Ruspek
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

· 
Posted: 28.11.2018 - 16:46  ·  #46
heb een tijdje in een Ford C-max gereden. Tsjee wat was dat een zenuwachtige auto mbt wegligging. Ook na uitlijnen etc. En nee, geen schadebak.

Wat is een goed onderstel.....wat de één prettig vindt, vindt de ander maar niets.
Ik hoef geen scheurijzer die zeer strak bochtje omgaat. Ik hoef het circuit niet op. Ik wil gewoon een veilige, betrouwbare, comfortabele auto. Als ik wil scheuren ga ik wel naar Kartplaza oid.

De V70 vind ik wat dat betreft gewoon lekker rijden. comfortabel om lange afstanden te rijden.
Renault rijdt ook altijd wel lekker maar die stoelen........
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.11.2018 - 16:48  ·  #47
Heb gedurende de vakantie 2 weken in een nieuwe focus gereden, gewoon een fijn ding. Het comfort is echt ongekend, en een rust in de auto. Echt opmerkelijk vond ik dat. Maar ondanks dat wel een goede wegligging.
Barto
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 28.11.2018 - 21:23  ·  #48
Volgens mij vroeg Ruspek om een Volvo advies en langzaam aan adviseren wij hem een Ford :-/ , als ik het goed lees. Persoonlijk heb ik prima ervaringen met Focussen en Mondeo's. Prima onderstel.

Maar goed Volvo, liefst V70 (samengevat), verwachtte km's 15.000- 20.000. En een budget van 10.000. Zeg ik het zo goed?

Ik kan beamen dat een V70 2.0t uit 2007 (sport edition II). Een goede keuze kan zijn. Dat was de laatste uitvoering van de V70N vóórdat dat model werd vervangen door de V70NN. Als ik het goed zeg is de V70NN mede gebouwd met Ford onderdelen. Met het budget is een V70N misschien nèt interessanter. Koop in iedergeval dan een V70N en reserveer daarbij RUIM VOLDOENDE budget voor de nodige reparaties en preventief onderhoud. Denk eraan dat die auto's 11 jaar en ouder zijn. Motorblok zal goed zijn, maar ook de rest van de auto slijt.

Diesel of benzine, lastige keuze. NL gaat denk ik Duitsland achterna als ik denk aan de grote steden en Arnhem. Dat wordt lastig voor een diesel. Denk daar goed overna.

*Zo, lekker kort ook*
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 28.11.2018 - 22:12  ·  #49
Quote door Ed

Heb gedurende de vakantie 2 weken in een nieuwe focus gereden, gewoon een fijn ding. Het comfort is echt ongekend, en een rust in de auto. Echt opmerkelijk vond ik dat. Maar ondanks dat wel een goede wegligging.

Zelfde ervaring met een splinternieuwe Mondeo, fantastische auto (al is zelfs een Lada al fantastisch als je eigen auto er halverwege een vakantierit mee kapt...) Stevig maar comfortabel onderstel, ook bij 190 kmh en nokvol beladen rust in de auto. Zou 'm zo kopen.

Tot ik uit pure nieuwsgierigheid eens onder de motorkap keek. Ergens in die enorme motorruimte hing een minuscuul 1.5-turbotorretje wat die enorme Mondeo (groter dan m'n V70) toch serieus snel van z'n plek kreeg. En dan rijst de vraag: hoe lang blijft dat heel...?
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 28.11.2018 - 22:25  ·  #50
Als ik een station Volvo diesel zou kopen, dan zou ik enkel voor de volvo motoren gaan. Over het algemeen zijn die gewoon goed. Je moet net dat tweedehands pareltje zien te vinden tussen alle occasies. Er rijden legio mensen zonder noemenswaardige problemen rond. En ja er zitten ook probleem bakken tussen. Je moet er ook een beetje geluk mee hebben.

Een goede aankoopkeuring is veel waard, iemand meenemen die er veel verstand van heeft ook.

Ik zelf zoek altijd auto’s die van particulieren zijn geweest, het liefst met eigenaren die de auto zelf voor langere tijd hebben gehad. De miskopen die ik heb gedaan kwamen helaas altijd vande zogenaamde handelaren en vak garages.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.11.2018 - 06:00  ·  #51
Het laatste ben ik sowieso met je eens. Nog eentje en dan hou ik erover op; distributie wisselen bij een V60 2.0 diesel. Mooi originele onderdelen besteld en wat krijg je als je het Volvo doosje losmaakt ? Een riem waar met grote letters Fomoco op staat......
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.11.2018 - 06:16  ·  #52
Dan haal je er toch 1 van contitech of gates.

Als er fomoco op staat, hoeft dat niet meteen te zeggen dat het ook daadwerkelijk een ford onderdeel is.

Zo staat er ook op de aisin automaat fomoco gegoten (made in Japan)
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.11.2018 - 07:08  ·  #53
Sorry Poika, maar als er FoMoCo opstaat is het een origineel Ford onderdeel, even worst wat of waarvoor het is ! Het is namelijk een geregistreerd iets en mag alleen door Ford gebruikt worden. Sterker nog dezelfde fomoco riem in het Volvo doosje is een heel stuk duurder als de riem in het originele FoMoCo doosje af Ford dealer....
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.11.2018 - 07:18  ·  #54
Dus de automaten zijn ook van ford?

Ik denk dat ze gewoon graag hun naam laten zien.

Vraag me ook af of ford zelf die riemen maakt?
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.11.2018 - 07:28  ·  #55
Ga er niet van uit dat Ford die riemen zelf maakt, dat doet Volvo ook niet. Er kan heel goed een bepaald gedeelte van de bak idd van de fomoco afkomen ja.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 29.11.2018 - 09:17  ·  #56
Ben ondertussen wel benieuwd of de topicstarter al verder is met zijn keuze. Ik denk dat ik de V70NN met een 2.5T serieus zou overwegen. Iets modernere looks dan de N, maar wel met 5 cylinder. Ik heb ooit in 2012 met een V70NN D 3 gereden en was daar erg over te spreken, maar die was toen ook nieuw. En dat wollige wat mijn eigen N heeft dat heeft ook wel wat. Maar als ik dan in de bmw van mijn vrouw rij dan heb ik weer veel schik omdat die zo heerlijk strak en direkt stuurt, maar wel minder comfort over hobbels en richels. Blijft een lastige keuze..........
VolvoBart
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 29.11.2018 - 11:21  ·  #57
deze week berkoop mij ineens ook het gevoel dat ik de wereld mee omzeep hielp door met een diesel te rijden. geen aangenaam gevoel.
ik ga wel (na 1,5 jaar) nog wel wat langer in mijn '05 S60 rijden - het ding rijd heerlijk. Maar dat zijn inderdaad subjectieve dingen en daarom is er zoveel keuze.

Als ik iets nieuws zou kopen vandaag met dat bedrag wat de topic starter aangeeft, ga ik voor en prius (het andere extreme). Nadeel voor mij daar is de aankleding binnenin (het ziet er gewoon al niet comfortable uit).

Als het een break moet zijn die betrouwbaar is, een beetje lekker stuurt, goed is in kilometers. Mazda 6 - geen twijfel. Goed er zit misschien nog een paar % ford-engineered DNA in die wagen, maar wat die heren trachten te doen met hun compressie en optimalisatie! Deze week lanceerden ze de eerste (serieproducite) zelfontbrandende benzine. Ik genoof wel iets van dat japans folosofie ding, dat mens en machine in balans moet zijn.

als je speciaal wil doen, koop je een subaru.
Diehl5
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 29.11.2018 - 12:10  ·  #58
Quote door VolvoBart

deze week berkoop mij ineens ook het gevoel dat ik de wereld mee omzeep hielp door met een diesel te rijden. geen aangenaam gevoel.

Snap wat je zegt, maar diesel zit momenteel -voor een deel onterecht- in het verdomhoekje. Een diesel stoot veel minder CO2 uit dan een vergelijkbare auto op benzine. Wel wat meer NOx. En die CO2 zorgt nu juist voor de opwarming van de aarde.
En vergeet niet dat meer dan 80% van de electriciteit door kolen of gas wordt opgewekt, dus een Tesla en aanverwanten zijn ook niet emmisieloos....
VolvoBart
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 29.11.2018 - 13:17  ·  #59
Quote door Diehl5

Snap wat je zegt, maar diesel zit momenteel -voor een deel onterecht- in het verdomhoekje. Een diesel stoot veel minder CO2 uit dan een vergelijkbare auto op benzine. Wel wat meer NOx. En die CO2 zorgt nu juist voor de opwarming van de aarde.

ik heb er nog eentje zonder roetfilter. dus dat fijne stof is ook niet goed voor de longen van mens en dier.

Quote door Diehl5

En vergeet niet dat meer dan 80% van de electriciteit door kolen of gas wordt opgewekt, dus een Tesla en aanverwanten zijn ook niet emmisieloos....

helemaal waar. de afkomst van onze elektriciteit is soms ook niet erg proper. ook onze groene stroom (biomassa) is niet altijd propere stroom. Echt propere stroom is voor mij wind- of kernenergie. Waterkracht heeft een enorme impact op de natuur. maar we wijken af.
jpandriesse
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.11.2018 - 14:16  ·  #60
Dat gedeelte over het roetfilter is dan ook maar weer deels kloppend.
De deeltjes worden er een stuk fijner/kleiner van, maar zijn nog steeds aanwezig en schadelijk. Alleen wat minder (of eigenlijk is de impact nog niet geheel in beeld).

Selected quotes for multi-quoting:   0