Quote door Ruspek
zoektocht heeft even stil gelegen. druk met opscholing (natuurkunde docent), feestdagen, verjaardagen en ook nog een huis aan het bouwen ernaast.
ik ben al beetje rond aan het kijken geweest (op WWW) en twijfel tussen een V70NN diesel en een V60 hybride.
De V60 valt nog in halftarief met de MRB, ook al is het een zware bak (1800+) komt de MRB uit op ca 240 per kwartaal. Daar gaat een V70 ruim overheen weet ik uit ervaring.
IMO wordt het omslagpunt steeds lager: de diesel zit in het verdomhoekje en raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Ook het kwakkelende beleid van overheid doet natuurlijk ook een duit in het zakje.
de meeste diesels zijn goedkoper dan vergelijkbare benzine modellen.
en ik betaal liever in de maand ietsje meer aan vaste lasten dan dat ik elke keer aan de pomp achterover val. verschil tussen krap 1:10 (benz) of ruim 1:16 (diesel) weegt ook mee.
Ik heb ook al een paar keer na de v60 hybride gekeken.
Een geweldige wagen. Mn zusje heeft er net 1 op benzine gekocht, en je komt er niets in te kort.
Waar ik mee in mn hooft zit.
Hoe lang word hybride diesel nog als apparte cattogerie gezien.
En dan niet alleen in nl. Maar meer in het buitenland.
We gaan hier graag met de auto op vakantie, maar als ze in het buitenland steeds verder gaan met de diesel heksenjacht,
Dan mag je straks in duitsland belgie en frankrijk nergens meer een stad binnen.
En tegen die tijd is de prijs hooguit oud ijzer voor een diesel.
Ik weet en zeg niet dat het gebeurt, maar dat is mijn rede om hem te laten staan