Android auto in V70 P3

McGyver
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Android auto in V70 P3

· 
Posted: 29.12.2024 - 16:26  ·  #1
Voor in mijn V70 ben ik opzoek naar een manier om een standalone Android Auto unit via (extra) aux aan te sluiten op de audio-unit van de auto. Het moet er als onderstaande opstelling uit komen te zien.

Van de aux in de midden armsteun heb ik al een bluetooth audio-in gemaakt. Drie apparaten (Android Auto-unit, Audio-dongel en auto telefoon) via deze bluetooth module laten lopen is te veel, dan begint de audio te haperen. Het mooiste zou zijn om van de cd-speler een extra aux te maken. Cd's draaien doe ik toch niet meer.
Heeft iemand dit al eens gedaan? Zo ja, hoe zien de connectors er uit?
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Android auto in V70 P3

· 
Posted: 30.12.2024 - 12:28  ·  #2
Dat zou hiermee moeten lukken, want de loopwerken zijn gelijk: https://www.tindie.com/product…-c70-xc90/

Maar begrijp ik nou goed dat je 3 bluetooth bronnen wil koppelen? Waarom zoveel? Je telefoon gaat toch gewoon via Android Auto naar het scherm, dan hoef je toch enkel het scherm maar te koppelen aan een aux ingang?

Ik doe dit ook wel eens voor klanten, dan gebruik ik een Mr12Volt bluetooth module voor de audio en een Carpuride voor de visuels van CarPlay/Android Auto. Je telefoon zie je dan als (in jouw geval) Android Auto op het scherm, terwijl al het geluid via de Mr12Volt bluetooth module loopt. Dit werkt echt perfect.
McGyver
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 30.12.2024 - 18:06  ·  #3
Quote door Doeke Dobma

Maar begrijp ik nou goed dat je 3 bluetooth bronnen wil koppelen? Waarom zoveel? Je telefoon gaat toch gewoon via Android Auto naar het scherm, dan hoef je toch enkel het scherm maar te koppelen aan een aux ingang?

Ik heb eerst een Samsung A9 tablet als Android Auto geprobeerd. Toen had ik 3 bronnen via bluetooth met de telefoon verbonden; bluetooth-aux-module, auto telefoon en de tablet. Dat ging niet goed met het geluid, dat haperde heel irritant.

Kan de Android Auto unit bedraad gekoppeld worden aan de Mr12Volt module?
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 30.12.2024 - 18:26  ·  #4
Ja dat kan, er zit ook een aux op. Maar zo zou ik hem niet gebruiken. Ik schreef al wat ik dan doe met met zo’n Carpuride scherm; visuals via scherm en geluid via Mr12Volt, via Bluetooth tussen telefoon en Mr12Volt. Als een klant Bluetooth telefonie al in de auto heet (origineel Volvo), dan werkt dat ook prima. Visuals via Carpuride scherm, audio via Mr12Volt en bellen via Volvo Bluetooth module. Gaat echt uitstekend.

Selected quotes for multi-quoting:   0