De grootste ergernis nu is dat ik zo machteloos ben, ik heb te weinig gereedschap en de kennis en ruimte om zelf te kunnen sleutelen.
Per toeval kom ik er afgelopen weekend achter dat er, zoals BigDog ook zegt, rook uit de oliedop en pijlstokhouder komt en dat dus de ventilatie verstopt zit.
Wat is er dan nog meer mis met deze auto! Is de carter zelf nog wel goed en hoe kom ik daar achter zonder eerst alles los te slopen?
Ik heb inmiddels een redelijk rits van meldingen opgebouwd met de auto in anderhalve maand tijd:
- CCM-001F Luchtkwaliteitsensor. Signaal te hoog
- CEM-E000 Communicatie regeleenheid. Onjuiste communicatie
- ECM-6805 Turboregelventiel, laaddrukstoring. Druk te hoog (tijdens autobaan gebruik en altijd icm. cruise control)
- ECM-928C Regeleenheid, communicatieproblemen. Onjuist signaal
- ECM-9400 Rempedaalsensor. Signaal ontbreekt (Dit gebeurde tijdens het niet kunnen starten van de auto en ik hield het rempedaal indrukt.)
- ECM-981A Motoregeleenheid. Interne storing. Onregelmatige storing
Daarnaast:
- lichtelijk tikkende kleppen (hopenlijk word dit minder als de overdruk in het blok weg is door de carterventilatie)
- heel lichtelijk trillen van de auto, vermoed achterbanden uitbalanceren want het stuur trilt niet en als de aandrijfassen niet goed waren zou het getril constant moeten zijn en ook in ergere mate.
- Een "bonk" bij gas geven nadat je de auto laat uitvieren voor bijvoorbeeld een stoplicht. Vermoed dat dit de motorsteun bovenop het blok op is, maar voor het zelfde geld is het de aandrijflijn, no idea. Het lijkt in ieder geval op speling ergens en niet het bonken van de automaat, die bonk ken ik van een andere auto
- 1 op 5 in de binnenstad terwijl ik zuinig rijdt, daarentegen, 1 op ~11 op de autobaan. (dit wordt hopenlijk ook beter als de carterventilatie op orde is)
Misschien maar eens een dagboek bij gaan houden.