Ja, daar kom ik weer met mijn persoonlijke mening, maar ik ben dan meer gecharmeerd van de specialist en/of de goede universeelgarage, voor oudere auto's. De meeste dealers (uitzonderingen daargelaten) zien de auto's niet meer na 150.000 km (want uit de lease) en zullen dus veel ouderdomskwalen ook niet herkennen. Volvo-specialisten daarentegen zien juist die oudere Volvo's, net als de betere universeelgarage. Het driemanschap in Uden (Dennis, Obbe en Gery) staan hier goed bekend en zijn ook sponsor, maar in Noord-Holland heb je Estate services en zo zijn er wel meer, natuurlijk.
Bij de dealers zijn ook wel een aantal goeie, maar het heeft niet mijn voorkeur.
Ook in dit geval zie ik dat toch weer min of meer bevestigd. Een dealer die zegt dat het tikken van de motor exemplarisch is en wel vaker voorkomt, waarna een medeforumlid moet constateren dat je overdruk in je blok hebt en de carterventilatie dus dicht zit. Dat vind ik iets dat bij de inspectie door de dealer had moeten worden geconstateerd...
Succes in ieder geval, je bent er mooi klaar mee.
Qua sleutelen: regel een VIDA versie en je hebt het werkplaatshandboek. Ik sleutel ook nog niet zo lang, maar met VIDA kom ik een heel eind. En er is hier op het forum kennis genoeg aanwezig. Ook op youtube staat heel veel. Zo heb ik inmiddels aardig wat reparaties zelf uit kunnen voeren en schrik ik ook niet meer zo snel terug voor iets. Is ook een kwestie van zelfvertrouwen opbouwen.
Zo snel gaat er iets niet stuk. En anders kun je hier op het forum altijd hulp vragen en/of krijgen.
Checken of je distributieriem op tijd staat kun je zelf doen. Deze meneer vervangt hem, maar laat ook zien hoe je
t of ie op tijd staat. Dan weet je dat iig. De multiriem hoef je er om te
en niet af te halen.
https://www.youtube.com/watch?v=Emsa-w-n93s