ANWB Connected

BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

Re: ANWB Connected

· 
Posted: 09.11.2018 - 15:13  ·  #16
Quote door jpandriesse

Misschien de ANWB niet eens (en dat geloof ik best, want bij misbruik zijn ze meteen hun klanten kwijt), maar hoe groter hun database wordt met allerlei privé gegevens, des te interessanter gaat deze worden voor hackers. Wie weet waar het dan terecht gaat komen.

Helemaal waar Joris. En wat dacht je van de overheid? Een grotere leugenaar heb ik nog niet meegemaakt.

Het koppelen van al die informatie die tegenwoordig beschikbaar is kan tot mooie dingen leiden maar misbruik ligt helaas ook altijd op de loer.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.11.2018 - 15:22  ·  #17
Een grotere dief is er niet als de overheid ! Leuke anekdote; in eind jaren '80 kwam de 'roverheid' ineens op het idee om het Spijkerkwartier in Arnhem autovrij te willen maken. Daar was niemand echt van gediend en Nijmegen keek vrolijk mee om hetzelfde te kunnen doen op de Nieuwstraat. Een slimmerik had het idee opgevat om de kentekens van de auto's te fotograferen en de eigenaren van de auto vervolgens met een vriendelijk briefje aan te schrijven, via kentekenregister RDW, of hij voortaan zonder auto wou komen. Juist ja, je gaat een bezoeker van de rosse buurt met een briefje vereren dat hij daar is geweest :).

Het plan heeft het nooit gehaald overigens :) :)

Sorry, is geheel off-topic :)
Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 09.11.2018 - 15:28  ·  #18
Quote door Dirk342

Een grotere dief is er niet als de overheid ! Leuke anekdote; in eind jaren '80 kwam de 'roverheid' ineens op het idee om het Spijkerkwartier in Arnhem autovrij te willen maken. Daar was niemand echt van gediend en Nijmegen keek vrolijk mee om hetzelfde te kunnen doen op de Nieuwstraat. Een slimmerik had het idee opgevat om de kentekens van de auto's te fotograferen en de eigenaren van de auto vervolgens met een vriendelijk briefje aan te schrijven, via kentekenregister RDW, of hij voortaan zonder auto wou komen. Juist ja, je gaat een bezoeker van de rosse buurt met een briefje vereren dat hij daar is geweest :).

Het plan heeft het nooit gehaald overigens :) :)

Sorry, is geheel off-topic :)

Geen ervaringsdeskundige? ;-)
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.11.2018 - 19:11  ·  #19
Hahahahaha
Barto
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 09.11.2018 - 20:09  ·  #20
Autoblog heeft er een video over gemaakt. Een link vanuit de autoblog app hier op het forum plakken gaat niet.....ehhh lukt mij niet. Daarom hieronder een YouTube linkje naar de video.

https://m.youtube.com/watch?v=xn_E9GPryvA

Op autoblog staan verder min of meer dezelfde reacties onder de video als hier: een mix aan voordelen (korting) als nadelen (privacy).

Anyway... duidelijk filmpje over de dongle.
BBS
VolvoV70forum core member
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 10.11.2018 - 00:24  ·  #21
Big Brother weet al veel te veel van ons allemaal.
Ik ga de ANWB a.d.h. een dongel niet wijzer maken dan dat ze al zijn. Nou scheelt het al een hoop dat mijn wagen "te oud" is voor zo'n dongel. Maar ik ga echt niet vrijwillig mijn autorit gegevens vrij geven.
Stel je voor, er gebeurd iets vlak achter je. Je hebt het niet in de gaten en een dag later vind je een brief op de mat dat je daar-en-daar geweest bent en dat je z.s.m moet melden bij de politie als getuige omdat je in de buurt was....

Dank je de koekoek, ik doe er niet aan mee.
Kan ik tenminste nog lekker anoniem door het landschap sturen en zo af en toe de Volvo de "benen" laten strekken 8-)
Barto
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 10.11.2018 - 09:24  ·  #22
Als je iets achter je, niet gezien en of niet gehoord hebt, ben je geen interessante getuige en zal er geen verklaring van je afgenomen worden.

Als je iets wel gezien of gehoord hebt, dan kun je toch gewoon zeggen wát je gezien of gehoord hebt? Of dat dan te gebruiken is in het onderzoek van de politie kun je aan de politie overlaten. Je kunt een eventueel slachtoffer enorm helpen.

Of bedoel je wat anders?
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 10.11.2018 - 11:29  ·  #23
Quote door jpandriesse

Quote door FritsieV70

Ik heb er ook wel moeite mee als de ANWB al die gegevens verkeerd(!) - gaat gebruiken.

Misschien de ANWB niet eens (en dat geloof ik best, want bij misbruik zijn ze meteen hun klanten kwijt), maar hoe groter hun database wordt met allerlei privé gegevens, des te interessanter gaat deze worden voor hackers. Wie weet waar het dan terecht gaat komen.

Juist! Het grootste probleem is niet zozeer dat er ongebreideld data van je verzameld wordt, het grootste probleem is dat je niet weet wat er met die gegevens gaat gebeuren. Opslag van data is zo goedkoop geworden, dat je gegevens tot in lengte van jaren blijven bewaard. Datadiefstal is aan de orde van de dag, of het nu door een hacker is, of door een stomme programmeerfout waardoor gegevens op straat komen te liggen.

Daarnaast kent de datahonger van overheidsinstanties geen grenzen. De Belastingdienst heeft grote interesse hebben in data afkomstig van dergelijke OBD trackers, het BVOM zou ze ook best graag willen hebben om je volautomatisch te kunnen bekeuren. Ook is er een les uit het verleden die we lijken te zijn vergeten: stel er komt een regering aan de macht die het niet zo heeft op jouw voorkeuren en/of jouw afkomst, dan wil je ook niet dat ze teveel van je weten. Alle beetje data helpen, want met big data en deep learning algoritmen kunnen ze je zo vinden.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 10.11.2018 - 12:08  ·  #24
Precies....
Ze bieden zoiets natuurlijk niet aan zonder er zelf beter van te worden.
Data betekent geld. Kijk maar naar facebook en zo.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 10.11.2018 - 12:28  ·  #25
Idd. The less they know, the better.

Selected quotes for multi-quoting:   0