Naar aanleiding van dit topic heb ik ook de Taffio module ingebouwd in mijn V70. De bedrading afgetapt van zowel 12v achterzijde middenconsole (=geschakelde spanning dmv contact) als ook de 12v aansluiting in kofferbak (=continu spanning). Voor de 5V (usb) aansluiting op de PAL-NTSC converter gebruik ik een al ingebouwde oplader voor mobiele telefoon, dat maakte het iets eenvoudiger. (De telefoon wordt nu namelijk opgeladen door de Taffio module.)
Ik heb gekozen voor aftappen bij de 12V aansluitingen omdat ik niet goed thuis ben in de kleuren van de bedrading. Op deze manier weet ik zo goed als zeker dat ik geen verkeerde aansluitingen heb.
Alles lijkt goed te functioneren alleen af en toe werkt de remote niet. Dat wil zeggen: soms heb ik een rit waarbij de remote halverwege niet meer werkt, dit blijft dan zo tot het einde van de rit. Bij een volgende rit werkt alles weer helemaal goed. Dit gedrag is niet helemaal consistent, mijn gevoel is dat het een software probleem. Het zou ook kunnen dat de remote stuk is.
Via mail ben ik in contact met de leverancier. Ze willen een software update bij mij proberen maar ik heb deze nog niet ontvangen. Zijn er gebruikers hier die hun versienummer van de Taffio kunnen delen? (Op te vragen via instellingen menu.)
Ben ook benieuwd of er iemand hier is met soortgelijke problemen? En misschien (hopelijk
) ook al opgelost?