Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

mennob88
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

· 
Posted: 14.04.2020 - 10:07  ·  #61
Wat ik vooral zie is een wirwar van verschillen, haha, er zijn dus nog bepaalde dingen die bij jou ouder zijn maar ook nieuwer. Software en MCU, Systeem nieuwere datum.

Ik durf het wel aan om eens te proberen de file om te zetten naar pal ipv. ntsc, normaal zou dit geen probleem moeten zijn omdat de software gewoon een ander signaal afgeeft naar monitor.
Hoe heb jij de software ingeladen? Lijkt mij niet dat je alleen de bestanden op een stickje moet zetten en dan alles vanzelf gaat toch?
jns
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.04.2020 - 12:41  ·  #62
De instructie die ik kreeg om de upgrade uit te voeren: (1) extract zip file, (2) format usb stick (formaat fat32, max 32gb) en plaats de bestanden er op, (3) plug de usb stick in de usb poort waar je telefoon op aangesloten is, (4) na de update start Taffio automatisch op en komt je in het start-scherm terug (update kost +- 2 minuten).

Mijn ervaring is dat je bij (3) ziet dat de update herkent wordt en binnen enkele seconden automatisch gestart wordt. De eerste keer ging bij mij fout (na upgrade geen video signaal op RCA). De tweede keer (met betere/andere files) merkte ik dat als je de usb stick plaatst voordat het apparaat gestart wordt dat het vanaf usb-stick gaat opstarten en automatisch de upgrade uitvoert. Gelukkig maar anders had ik mijn fout nooit meer goed kunnen krijgen vermoed ik.

Als ik je was zou ik niet gaan experimenteren. Als je iets stuk maakt is het de vraag of de webwinkel je nog wil helpen... ik heb nog wat vragen uitstaan bij de webwinkel en wacht nog even op antwoord voordat ik verder ga met uitzoeken.
thomasvdb
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

Achteruitrijcamera mogelijk icm Apple CarPlay op RTI?

· 
Posted: 27.04.2020 - 15:28  ·  #63
Beste mede-leden,

Ik ben van plan om ook een imiv met Apple CarPlay module te bestellen en uit te gaan testen / gebruiken. Ik lees dit topic al een paar weken en ben helemaal enthousiast.

Is het mogelijk om een achteruitrijcamera op de imiv classic aan te sluiten en deze ook weer te geven op het RTI als ik mijn auto in zijn achteruit zet? Is het dus praktisch mogelijk om te wisselen tussen camera en RCA output van de imiv?

Alvast dank voor jullie reactie.

Groeten,

Thomas
jns
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 30.04.2020 - 19:18  ·  #64
Beste Thomas,
Volgens mij zou dat moeten werken maar ik heb zelf geen camera. Ik ben benieuwd of er iemand is die uit ervaring weet of de camera automatisch het beeldscherm overneemt zodra de automaat/versnelling in achteruit staat.
Gr. Johan
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 17.05.2020 - 14:48  ·  #65
Quote door mennob88

Ik durf het wel aan om eens te proberen de file om te zetten naar pal ipv. ntsc, normaal zou dit geen probleem moeten zijn omdat de software gewoon een ander signaal afgeeft naar monitor.

Heeft iemand dit al eens geprobeerd, met Pal? Dan zou ie rechtstreeks op een IMIV kunnen.
jns
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 21.05.2020 - 09:11  ·  #66
Nog niet geprobeerd maar ben er inderdaad ook nieuwsgierig naar. Verder wil ik ook nog de output-resolutie proberen aan te passen naar de standaard resolutie van het rti-scherm om iets scherper beeld te krijgen. Weet jij wat de resolutie van het scherm is? Kan dat nog verschillen per bouwjaar?
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 21.05.2020 - 09:38  ·  #67
Ik heb mijn unit gister verkocht. In de S80 lukte het niet vanwege de Spider-XL en ik heb andere plannen met de XC70, dus weg ermee. De koper had geïnformeerd bij de fabrikant, die gaf aan dat de unit zelf zou schakelen tussen pal en ntsc. Dat zou in theorie betekenen dat je hem rechtstreeks op een IMIV met video input kunt aansluiten. Iemand die dit eens kan proberen? Zou het aansluiten een stuk makkelijker maken.
jns
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 21.05.2020 - 11:15  ·  #68
Ik verwacht dat het niet zonder meer werkt zonder converter:

Posted: 04.02.2020 - 10:29 · #19
...
Bij mij is de converter nodig, omdat hij op ntsc ingesteld staat, dus het beeld ging flikkeren.
...

Wel denk ik dat een firmware update file die de fabrikant beschikbaar stelt aangepast kan worden zodat mogelijk pal/ntsc en resolutie aangepast kan worden. Ik heb nog geen tijd gehad om te experimenteren. Volgens mij is Menno er ook mee aan het puzzelen.
jns
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 21.05.2020 - 11:23  ·  #69

In de S80 lukte het niet vanwege de Spider-XL

Ben even benieuwd: wat is het probleem precies?
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 21.05.2020 - 11:33  ·  #70
De Spider-XL werkte goed op mijn V70 van MY05, maar niet op mijn S80 van MY04. Oorzaak zou zijn dat de canbus van prefacelift (t/m MY04) anders zou zijn dan facelift (vanaf MY05).
MennoS
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.06.2020 - 09:45  ·  #71
Quote door thomasvdb

Beste mede-leden,

Ik ben van plan om ook een imiv met Apple CarPlay module te bestellen en uit te gaan testen / gebruiken. Ik lees dit topic al een paar weken en ben helemaal enthousiast.

Is het mogelijk om een achteruitrijcamera op de imiv classic aan te sluiten en deze ook weer te geven op het RTI als ik mijn auto in zijn achteruit zet? Is het dus praktisch mogelijk om te wisselen tussen camera en RCA output van de imiv?

Groeten,

Thomas

Hi Thomas,

Heb jij de IMiv ergens kunnen bestellen? Ik krijg namelijk te horen dat ze niet meer gemaakt worden.
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 03.06.2020 - 15:36  ·  #72
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 03.06.2020 - 15:37  ·  #73
Klant van mij Heeft succesvol de firmware met PAL output geladen. Geen NTSC-PAL converter meer nodig!
thomasvdb
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

· 
Posted: 03.06.2020 - 17:48  ·  #74
Quote door MennoS

Quote door thomasvdb

Beste mede-leden,

Groeten,

Thomas

Hi Thomas,

Heb jij de IMiv ergens kunnen bestellen? Ik krijg namelijk te horen dat ze niet meer gemaakt worden.

Ja via https://www.broditstore.nl/ind…t_id=14252 heb ik een setje (imiv en camera) kunnen kopen.

Ik ben er nog niet aan toegekomen om de Apple CarPlay aan te sluiten dus weet nog niet of het gaat werken icm camera. Zodra ik meer weet laat ik van me horen.
MennoS
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.06.2020 - 18:33  ·  #75
Quote door thomasvdb

Quote door MennoS

Quote door thomasvdb

Beste mede-leden,

Groeten,

Thomas

Hi Thomas,

Ja via https://www.broditstore.nl/ind…t_id=14252 heb ik een setje (imiv en camera) kunnen kopen.

Ik ben er nog niet aan toegekomen om de Apple CarPlay aan te sluiten dus weet nog niet of het gaat werken icm camera. Zodra ik meer weet laat ik van me horen.

Gek, dat is niet zo lang geleden geweest volgens mij? Ik had hem besteld, maar kreeg mijn geld weer terug omdat ze niet meer leverbaar zijn en kreeg te horen dan IMiv niet meer bestaat.. Jammer..

Selected quotes for multi-quoting:   0