Approach/ follow me home storing (opgelost)

gaat niet uit met knop en cv werkt niet

Sjizzl

Subject:

Approach/ follow me home storing (opgelost)

· 
Posted: 21.06.2015 - 20:37  ·  #1
Beste forumleden,

Hier mijn eerste post naast voorstelrondje dus schiet me niet direct af als ik verkeerd post. kon het probleem waar ik last van heb iig niet terugvinden met de zoekfunctie dus vandaar deze nieuwe topic!

Ik heb het gele knopje op de ab om de approach verlichting te laten branden. Dit werkt.
Als ik de approch verlichting ingeschakeld heb gaan de lampjes netjes branden, en deze gaan na 30 seconden netjes uit. Ook de follow-me-home verlichting werkt prima. Alleen nu komt de grote MAAR:

Als de verlichting na het gele knopje ingedrukt te hebben brand, dan gaat deze niet uit door nog eens op het gele knopje gedrukt te hebben. Ook kan ik de cv dan niet bedienen. Pas als de lampjes uit zijn(na de 30 sec) kan ik de auto openen.
ook als ik de follow-me-home ingeschakeld heb, kan ik de auto pas op slot doen als de lampjes uit zijn.

Op zich geen superdrama, maar wel erg hinderlijk als ik per ongeluk het gele knopje indruk voordat de auto open is en het giet van de regen, of hagel, of verzin maar een andere situatie, en ik 30 sec moet wachten tot ik de auto in kan! En ik wil het gewoon naar behoren hebben werken.

Iemand een idee waar dit door komt en vooral hoe ik dit op kan lossen?

Groeten, Peter
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: Approach/ follow me home storing

· 
Posted: 22.06.2015 - 00:18  ·  #2
Ik heb geen oplossing,

Maar wat is de follow me home optie eigenlijk?
Sjizzl

Subject:

· 
Posted: 22.06.2015 - 07:29  ·  #3
Als je na je rit je sleutel uit contact haalt en even aan de grootlicht hendel trekt, dan gaan je lichten (dim en mist en nog een paar geloof ik) een x aantal seconden branden zodat je nog wat kan zien als je uitgestapt bent
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 22.06.2015 - 09:36  ·  #4
Quote door Sjizzl

Beste forumleden,

Hier mijn eerste post naast voorstelrondje dus schiet me niet direct af als ik verkeerd post. kon het probleem waar ik last van heb iig niet terugvinden met de zoekfunctie dus vandaar deze nieuwe topic!

Ik heb het gele knopje op de ab om de approach verlichting te laten branden. Dit werkt.
Als ik de approch verlichting ingeschakeld heb gaan de lampjes netjes branden, en deze gaan na 30 seconden netjes uit. Ook de follow-me-home verlichting werkt prima. Alleen nu komt de grote MAAR:

Als de verlichting na het gele knopje ingedrukt te hebben brand, dan gaat deze niet uit door nog eens op het gele knopje gedrukt te hebben. Ook kan ik de cv dan niet bedienen. Pas als de lampjes uit zijn(na de 30 sec) kan ik de auto openen.
ook als ik de follow-me-home ingeschakeld heb, kan ik de auto pas op slot doen als de lampjes uit zijn.

Op zich geen superdrama, maar wel erg hinderlijk als ik per ongeluk het gele knopje indruk voordat de auto open is en het giet van de regen, of hagel, of verzin maar een andere situatie, en ik 30 sec moet wachten tot ik de auto in kan! En ik wil het gewoon naar behoren hebben werken.

Iemand een idee waar dit door komt en vooral hoe ik dit op kan lossen?

Groeten, Peter

Is dat niet gewoon een geprogrammeerde waarde in VIDA? In ieder geval de lengte van het lichtsignaal wel; in dat geval zou je dit gewoon moeten kunnen programmeren.
Sjizzl

Subject:

· 
Posted: 22.06.2015 - 10:00  ·  #5
De lengte is idd instelbaar(volgens m'n handleidi g) maar dat ik hem dan niet op slot kan doen of het niet meer uit kan doen met het gele knopje vind ik zo vreemd... Misschien eerst maar eens op zoek naar iemand met vida
M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 22.06.2015 - 18:35  ·  #6
misschien een heel stom idee / antwoord wat ik nu ga geven, maar misschien last van een lege batterij die toevallig na de 30 sec. weer genoeg power heeft om weer een schakeling te maken?
Sjizzl

Subject:

· 
Posted: 22.06.2015 - 19:26  ·  #7
Ik vind het geen stom antwoord hoor! De meest-moeilijk-lijkende dingen (iets voor scrabble?) hebben soms de simpelste oplossingen, maar in deze gaat het helaas niet op. Als follow me home aan is kan ik hem ook niet op slot krijgen. En dan heb ik de afstandsbediening nog niet gebruikt dus kan het batterijtje ook geen dipje hebben.
Dus dit gaat helaas niet op bij mijn issue, maar bedankt voor het idee!
Sjizzl

Subject:

· 
Posted: 01.08.2015 - 23:51  ·  #8
Ik kom hier toch nog 'ns met m'n vraag. Ik heb inmiddels vida en lees dat eer een lange tijd geleden een keer de functieknop te lang is ingedrukt? Nergens meer kunnen vinden wat ermee bedoeld werd. Ik ben er nu ook achter dat als ik mijn verlichting in stand Parking light zet(stadslicht in mijn ogen, want parkeerlicht hoort toch aan 1 kant?) dan kan ik mijn auto ook niet op slot doen.

Iemand een idee? of moet ik iets in vida in of uitschakelen?
Sjizzl

Subject:

· 
Posted: 17.01.2016 - 15:21  ·  #9
Update!!
Ik ben eruit! In vida kan je wel instellen hoe lang je een en ander wil laten branden, maar dit was niet het probleem.
Ik ben bezig de laatste puntjes op de i te zetten om mijn volvo te verkopen. Hiervoor wilde ik ook het display van de parkeersensoren vervangen (achterafinbouw). Vorige eigenaar bleek stroom voor de regelmodule van de sensoren afgetapt te hebben van het dimlicht (beetje dom want zo blijft de module altijd ingeschakeld bij gebruik auto). Doordat er ineens extra stroom naar de parkeersensoren moest, was er een canbus-storing. Dus zodra de verlichting aanging, deed de afstandsbediening niks meer! Resultaat, in de regen wachten tot verlichting uitwas als bij het uit de zak pakken per ongeluk het gele knopje was ingedrukt :'( daarna kon de deur pas ontgrendeld worden.

Nu de voeding voor de sensoren op achteruitrijverlichting aangesloten en alles werkt weer naar behoren!!
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 17.01.2016 - 16:31  ·  #10
Lekker he, als men gaat zitten klooien met dat soort dingen. Is het nou zó moeilijk om het een en ander gewoon naar behoren aan te sluiten??
Naja, het is weer opgelost, das het belangrijkste!
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 17.01.2016 - 18:42  ·  #11
ja lekker prutswerk fijn dat t gevonden is.. :thumb:
Sjizzl

Subject:

· 
Posted: 18.01.2016 - 20:05  ·  #12
ja, het is idd heel fijn als een ander dingen verknoeid 🇳🇴 . Als je zelf een f..k-up maakt dan weet je over het algemeen waar je het moet zoeken ;) Maar idd, gelukkig is het opgelost!
Sjizzl

Subject:

· 
Posted: 22.01.2016 - 23:12  ·  #13
🔒

Selected quotes for multi-quoting:   0