Approach verlichting in spiegels

achteraf in te bouwen?

FUNK3
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Re: Approach verlichting in spiegels

· 
Posted: 27.05.2013 - 23:35  ·  #16
Ok mijns60 dank je wel dacht dit ook al eens gezien te hebben bij andere merken,

Denk dat als je de knippers doorlust naar approach dat je dan ergens storing krijgt? Of werkt dat gewoon en kan het zo simpel zijn?
Als de klikker spanning aangestuurd krijgt en het zit op de bekabeling van aproach terwijl die op dat moment niet aangestuurd wordt maar wel spanning van de klikker krijgt wat gebeurt er dan? Wie heeft er verstand van electra?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 28.05.2013 - 18:25  ·  #17
Precies daar ben ik ook nieuwsgierig naar.
pieter1004
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

· 
Posted: 28.05.2013 - 20:10  ·  #18
das inderdaad ook een leuk alternatief!

hoe het dan zit als je al grondverlichting in je spiegels hebt weet ik ook niet. Ik heb wel verstand van electra maar niet zoveel van canbus e.d. maar t zou best kunnen dat er dan storingen optreden, omdat de canbus denkt dat er een lekspanning ofzo optreedt als de richtingaanwijzer aanstaat?

Ik heb natuurlijk geen spigels met richtingaanwijzers dus Ik ga iig binnenkort ns op de sloop kijken of ze er toevallig grondverlichting van een S60/V70 hebben, dan kan ik de fitting daarvan misschien wat ombouwen en oranje Leds erin zetten. Dan moet ik dus wel kabels gaan trekken maar als het allemaal werkt lijkt me dat wel de moeite waard :P
MijnS60
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 28.05.2013 - 20:58  ·  #19
In de spiegels word ook gebruik gemaakt van canbus voor het aansturen van de spiegelmotor.
De verlichting en knipperlichten worden ook door canbus gemeten. Die kennis van elektronica heb ik wel.

Ik heb de binnen bekleding verwijderd, hierin zag ik niet direct verknipte in de bekabeling door ht plaatsen van de spiegels.
Ik kan altijd als iemand het wil na kijken hoe het zit bij mij, geef het dan even aan.

Het is zeker mogelijk zonder problemen op het canbus na het plaatsen van de spiegels, wel is er een kans dat de knipperlichten iets sneller gaan blinken vanwege dat er meer weerstand is. De verlichting onder de spiegel heb ik zelf nog nooit los gehad of deze ook meegenomen word met een foutmelding dat er een lampje defect is.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 28.05.2013 - 21:49  ·  #20
Quote door MijnS60

De verlichting onder de spiegel heb ik zelf nog nooit los gehad of deze ook meegenomen word met een foutmelding dat er een lampje defect is.

Ik denk dat gezien de feitelijke branduren, hier niemand ervaring mee heeft. ;-)
MijnS60
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 28.05.2013 - 21:57  ·  #21
Quote door Bigdog

Quote door MijnS60

De verlichting onder de spiegel heb ik zelf nog nooit los gehad of deze ook meegenomen word met een foutmelding dat er een lampje defect is.

Ik denk dat gezien de feitelijke branduren, hier niemand ervaring mee heeft. ;-)

Ik moet zeggen dat ik ze erg vaak gebruik(in combinatie met de vce uitbreiding met mistlicht voorzeide) auto staat vaak onder een rij bomen waar het in de ochten vrij donker is.

Maar dan blijft het dat ze niet zo vaak/lang branden als de overige verlichting.
Maar puur te zien of het problemen op kan gaan leveren op canbus als andere die het niet hebben het gaan toevoegen. Vermoedelijk zal deze niet worden mee genomen op de boordcomputer want meestal is de approach al uitgeschakeld eer de computer het gaat meten(gezien dat zodra je het contact omdraait van 0 naar 1 gaat de verlichting uit), wel kan het een melding achterlaten die je met de dice kan uitlezen.
NK-S90
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 25.01.2014 - 16:27  ·  #22
Even een oud topic weer opgerakeld.

Ik heb ook approach verlichting in mijn spiegels. Echter ik heb ze nooit aan het branden kunnen krijgen. Gister de lampjes er maar eens uitgehaald. De spiegel helemaal naar binnen stellen en dan met een kleine schroevendraaier van binnenuit de lampjes losklikken. De lampjes waren nog goed..... Dus er was iets anders. Op internet gezocht en gevonden dat je met de linker hendel naast het stuur de approach in de spiegels kunt activeren door de hendel geheel naar achter de bewegen. En ja hoor: het werkt.
Hierna besloten om voor het uiterlijk de lampjes te vervangen door led. Ik heb er 1 lampje uitgehaald en de auto op contact gezet: geen foutmelding. Dus volgens mij zijn ze niet op het canbus systeem aangesloten. Hierop ook besloten om de kentekenverlichting en de binnenverlichting te verwisselen met led. Ook hier overal 1 lampje uitgehaald en de moter gestart. Ook nu geen foutmelding dus volgens mij zitten al deze lampjes niet op het canbus aangesloten.
Toen naar de winkel gegaan. Er is me verteld dat de goedkopere led lampjes ( ongeveer 3 eu per 2 lampjes) ongeveer 3 maanden meegaan en sommigen zelfs korter. De setjes van 7 eu houden het jaren vol. Echter , deze waren weer uitverkocht....... Dus volgende week maar weer opnieuw kijken of ze binnen zijn.
Dit verhaal geldt voor mijn s60 van 2001. Ik weet niet of alles ook op gaat voor de nieuwere types.
Ik hoop dat iemand wat heeft aan deze informatie. :D
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 25.01.2014 - 18:48  ·  #23
Mooi zo. De grootlicht hendel is overigens de "coming home" verlichting, die zet ook het dimlicht aan. De gele knop op je afstandsbediening moet de "approach" verlichting activeren. Dit is alleen stadslicht en de zogenaamde "puddle lights" in de spiegels.
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 25.01.2014 - 23:34  ·  #24
Bij mij gaan er nog veel meer lampen aan met de gele knop. Echt een van de voordelen van een CFE
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.01.2014 - 23:37  ·  #25
Voor FUNK, is het een idee om van die dubbele LED's te nemen? Zo'n LED met drie pootjes? Dan heb je twee kleuren in een LED-je, kan je de voeding halen bij de functie die jij wil en blijft het geheel, uiterlijk, hetzelfde.
NK-S90
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 26.01.2014 - 09:31  ·  #26
Bij mij gaan er ook meerdere lampen branden bij het indrukken van de gele knop: stadslichten, lichten in de spiegels, kentekenverlichting, binnenverlichting.
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.01.2014 - 10:16  ·  #27
Bij mij alle anderen ook. Lekker licht!
nikom
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.01.2014 - 19:06  ·  #28
Hoi Yannick,
Ik rijd al meer dan 1 jaar met mijn s60 maar wist deze niet.
Ik heb het net geprobeerd en het werkt ook nog!! :)
Koplampen en mistlampen gaan aan en over 10-20 sec gaan ze weer uit!!
Dank je.

Quote door yannickdv

Mooi zo. De grootlicht hendel is overigens de "coming home" verlichting, die zet ook het dimlicht aan. De gele knop op je afstandsbediening moet de "approach" verlichting activeren. Dit is alleen stadslicht en de zogenaamde "puddle lights" in de spiegels.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 26.01.2014 - 19:28  ·  #29
Quote door nikom

Hoi Yannick,
Ik rijd al meer dan 1 jaar met mijn s60 maar wist deze niet.
Ik heb het net geprobeerd en het werkt ook nog!! :)
Koplampen en mistlampen gaan aan en over 10-20 sec gaan ze weer uit!!
Dank je.

Quote door yannickdv

Geen dank :)

Als het goed is is het 30 seconden. Bij de dealer kun je daar 60 of 90 seconden van maken.
nikom
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.01.2014 - 19:30  ·  #30
ik heb het ingesteld :P

Selected quotes for multi-quoting:   0