Die originele ATF koeler zit op de plaats waar ook de standkachel zit. Kan dus niet beide...kwam ik achter toen ik een poosje geleden zo'n koeler op de kop getikt had. Maarja, wil mijn standkachel daar niet voor opofferen.
Net even snel poging gewaagd een plaatje te maken van deze koeler.
Op dit moment alleen zichtbaar van onder. Indien gewenst zal ik morgen e.e.a. van boven zichtbaar maken.
Koeler wordt voorzien van rijwind door de luchtkoker tussen mistlamp en frontmount koeler.
E.e.a. in Vida bekeken. Ik kan op het schema (nog) niet zien hoe deze is aangesloten op de rest van het circuit.
Betreft onderdeel nr: 30636905.
Deze informatie lijkt mij puur informatief, de Mazda koeler is logischerwijs betreft beste optie; koelvermogen is waarschijnlijk groter en goedkoper, plus zal deze de koelvloeistof wisselaar omzeilen.
Tenzij men OEM.....
Het ding wat er bij Steve onder zit is op zeker een ATF koeler en geen extra intercooler en wel om de volgende reden; a) de aansluitingen zitten aan 1 kant en zijn gewoon 12 of 15mm op het oog. b) de aansluitingen van een extra intercooler zijn rubber of siliconen slangen en veel dikker plus ze zitten aan weerzijde van de intercooler en niet aan 1 kant. c) heb zelf nog onder de auto gelegen om het te bekijken
Ik meen die aansluitingen niet gezien te hebben bij Steve, de aansluitingen bij Steve zijn beide pijpjes van 12-15 rond aan 1 zijde als ik het goed heb gezien. Of ik heb verkeerd gekeken of ik heb idd gelijk. De enigste manier om erachter te komen is aan Steve te vragen of hij een fotootje wilt maken van de koeler (en dan aan de linkerkant van de auto waar de aansluitingen zitten) en die hier te posten.
Ik heb even gekeken terwijl de auto op straat staat maar man man man man wat is het druk onder die motorkap. Iets met bomen en bos verhaal.
Als ik in Vida kijk dan zie ik ook dat de koeler die Dirk als ATF koeler bestempelde een laadluchtkoeler is.
Bij het bekijken van het ding in mijn auto zie ik dat er aan beide kanten slangen zitten, Dit in tegenstelling wat Dirk gezien dacht te hebben. Bomen en bos, weet je nog? Zo vol!
Het heeft er alle schijn van dat de koeling van de R dus niet zoals gedacht, voorzien is van een extra rijwindkoeler. Dat biedt voor mij hoop voor de toekomst want dan kan ik gaan kijken naar een extra koeler.
Quote
Die originele ATF koeler zit op de plaats waar ook de standkachel zit. Kan dus niet beide...kwam ik achter toen ik een poosje geleden zo'n koeler op de kop getikt had. Maarja, wil mijn standkachel daar niet voor opofferen.
Kan je mij eens een foto sturen van die koeler HarryB. Als jij 'm niet gebruikt en in mijn auto blijkt er geen te zitten heb ik wellicht interesse.
Laadluchtkoeler klinkt als intercooler, maar dat zou je dan moeten kunnen herkennen aan de aansluitingen. Dikke luchtslangen i.p.v. hydrauliek slangen.
Laadluchtkoeler klinkt als intercooler, maar dat zou je dan moeten kunnen herkennen aan de aansluitingen. Dikke luchtslangen i.p.v. hydrauliek slangen.
Een V70N R heeft nog een zinloze mini intercooler extra aan de voorkant, dus die heeft dan ook dunne lichtslangen, waarsoor je al snel denkt met een oliekoeler te maken te hebben.
Je hoeft niets te demonteren Steve, als je even onder de voorbumper doorkijkt aan de linkse kant, dan zie je het zo al. Op dezelfde manier even doen als we toen hier deden (uiteraard wel als het droog is). Het gaat even om de aansluitingen die links zitten.
Als ik niet goed gekeken heb bij Steve, dan nog geld het verhaal dat die extra Mazda koeler gewoon tussen de koplampen in gemonteerd kan worden.
Als ik niet goed gekeken heb bij Steve, dan nog geld het verhaal dat die extra Mazda koeler gewoon tussen de koplampen in gemonteerd kan worden.
Stel dat ik dat zou doen dan zit er een intercooler én een ATF koeler voor de KVS radiator. In hoeverre gaat dat dan ten koste van het koelvermogen voor de KVS? De ATF koeler is in feite “noodzakelijk” als er met een redelijk zware last wordt gereden. De KVS temperatuur is nu al standaard zo’n 104 graden i.p.v. 87. Lijkt me dat dan de KVS koeling dan niet meer voldoende is.