Atf koeler voor een V70n

Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Re: Atf koeler voor een V70n

· 
Posted: 21.09.2018 - 18:38  ·  #136
Vida laat helemaal niets zien over een extra atf koeler. Ook niet op een andere plek.
HarryB
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 21.09.2018 - 22:04  ·  #137
Die originele ATF koeler zit op de plaats waar ook de standkachel zit. Kan dus niet beide...kwam ik achter toen ik een poosje geleden zo'n koeler op de kop getikt had. Maarja, wil mijn standkachel daar niet voor opofferen.
Arn0ud
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 21.09.2018 - 22:23  ·  #138
Net even snel poging gewaagd een plaatje te maken van deze koeler.
Op dit moment alleen zichtbaar van onder. Indien gewenst zal ik morgen e.e.a. van boven zichtbaar maken.

Koeler wordt voorzien van rijwind door de luchtkoker tussen mistlamp en frontmount koeler.

E.e.a. in Vida bekeken. Ik kan op het schema (nog) niet zien hoe deze is aangesloten op de rest van het circuit.

Betreft onderdeel nr: 30636905.

Deze informatie lijkt mij puur informatief, de Mazda koeler is logischerwijs betreft beste optie; koelvermogen is waarschijnlijk groter en goedkoper, plus zal deze de koelvloeistof wisselaar omzeilen.
Tenzij men OEM.....
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.09.2018 - 05:45  ·  #139
Quote door GRUNNS60

Ik blijf even vastbijten: dan vind ik deze dr wel heel erg op lijken en dit is een intercooler. https://www.bildelsbasen.se/?l…d=31492156

dus idd waar zit die atf koeler?
Het ding wat er bij Steve onder zit is op zeker een ATF koeler en geen extra intercooler en wel om de volgende reden; a) de aansluitingen zitten aan 1 kant en zijn gewoon 12 of 15mm op het oog. b) de aansluitingen van een extra intercooler zijn rubber of siliconen slangen en veel dikker plus ze zitten aan weerzijde van de intercooler en niet aan 1 kant. c) heb zelf nog onder de auto gelegen om het te bekijken :)
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 22.09.2018 - 10:31  ·  #140
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.09.2018 - 13:14  ·  #141
Ik meen die aansluitingen niet gezien te hebben bij Steve, de aansluitingen bij Steve zijn beide pijpjes van 12-15 rond aan 1 zijde als ik het goed heb gezien. Of ik heb verkeerd gekeken of ik heb idd gelijk. De enigste manier om erachter te komen is aan Steve te vragen of hij een fotootje wilt maken van de koeler (en dan aan de linkerkant van de auto waar de aansluitingen zitten) en die hier te posten.

Zou je dit willen doen Steve ?
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 22.09.2018 - 15:51  ·  #142

Zou je dit willen doen Steve ?

Ik ga m´n best doen om het goed in beeld te krijgen. Daarbij zal ik natuurlijk mijn auto uiteraard niet gaan demonteren :lol:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.09.2018 - 16:46  ·  #143
Quote door Steve

Daarbij zal ik natuurlijk mijn auto uiteraard niet gaan demonteren :lol:

Je moet wel een beetje over hebben voor je mede leden. :D
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.09.2018 - 16:58  ·  #144
Ik heb even gekeken terwijl de auto op straat staat maar man man man man wat is het druk onder die motorkap. Iets met bomen en bos verhaal.

Als ik in Vida kijk dan zie ik ook dat de koeler die Dirk als ATF koeler bestempelde een laadluchtkoeler is.
Bij het bekijken van het ding in mijn auto zie ik dat er aan beide kanten slangen zitten, Dit in tegenstelling wat Dirk gezien dacht te hebben. Bomen en bos, weet je nog? Zo vol!

Het heeft er alle schijn van dat de koeling van de R dus niet zoals gedacht, voorzien is van een extra rijwindkoeler. Dat biedt voor mij hoop voor de toekomst want dan kan ik gaan kijken naar een extra koeler.

Die originele ATF koeler zit op de plaats waar ook de standkachel zit. Kan dus niet beide...kwam ik achter toen ik een poosje geleden zo'n koeler op de kop getikt had. Maarja, wil mijn standkachel daar niet voor opofferen.

Kan je mij eens een foto sturen van die koeler HarryB. Als jij 'm niet gebruikt en in mijn auto blijkt er geen te zitten heb ik wellicht interesse.
jpandriesse
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.09.2018 - 18:55  ·  #145
Laadluchtkoeler klinkt als intercooler, maar dat zou je dan moeten kunnen herkennen aan de aansluitingen. Dikke luchtslangen i.p.v. hydrauliek slangen.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.09.2018 - 19:32  ·  #146

dat zou je dan moeten kunnen herkennen aan de aansluitingen. Dikke luchtslangen i.p.v. hydrauliek slangen.

Bomen en bos, weet je nog?
Ik wil best een keer wat demonteren om het beter in beeld te krijgen. Dat wordt alleen niet meer dit weekend
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 22.09.2018 - 20:14  ·  #147
Quote door jpandriesse

Laadluchtkoeler klinkt als intercooler, maar dat zou je dan moeten kunnen herkennen aan de aansluitingen. Dikke luchtslangen i.p.v. hydrauliek slangen.

Een V70N R heeft nog een zinloze mini intercooler extra aan de voorkant, dus die heeft dan ook dunne lichtslangen, waarsoor je al snel denkt met een oliekoeler te maken te hebben.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 22.09.2018 - 20:24  ·  #148
Extra koeler is makkelijk te vinden in Vida.

Zie bijlages.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.09.2018 - 05:33  ·  #149
Je hoeft niets te demonteren Steve, als je even onder de voorbumper doorkijkt aan de linkse kant, dan zie je het zo al. Op dezelfde manier even doen als we toen hier deden (uiteraard wel als het droog is). Het gaat even om de aansluitingen die links zitten.

Als ik niet goed gekeken heb bij Steve, dan nog geld het verhaal dat die extra Mazda koeler gewoon tussen de koplampen in gemonteerd kan worden.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.09.2018 - 15:13  ·  #150

Als ik niet goed gekeken heb bij Steve, dan nog geld het verhaal dat die extra Mazda koeler gewoon tussen de koplampen in gemonteerd kan worden.

Stel dat ik dat zou doen dan zit er een intercooler én een ATF koeler voor de KVS radiator. In hoeverre gaat dat dan ten koste van het koelvermogen voor de KVS? De ATF koeler is in feite “noodzakelijk” als er met een redelijk zware last wordt gereden. De KVS temperatuur is nu al standaard zo’n 104 graden i.p.v. 87. Lijkt me dat dan de KVS koeling dan niet meer voldoende is.

Selected quotes for multi-quoting:   0