Quote door Steve
Ik heb geen idee hoe warm de olie moet zijn wil de bak een alarm afgeven. Op mijn DIM ging de CFEplus in elk geval boven de 127 graden.
Een buiten de radiator gerealiseerde koeling voor de bak zie ik ook wel zitten.
Dus Dirk, ik ben erg benieuwd waar je op uit gaat komen en of dat dan ook in een R toegepast kan worden.
Het zal ook op een R passen met dezelfde setup, want de koeling van alle automaatbakken is gelijk. Wat ik nu ga zeggen is een beetje link, (ik wil geen mensen tegen de schenen schoppen) namelijk het volgende; ik vind de CFE een prachtig ding om extra functies toe te voegen, maar ik ben er nog steeds niet over uit of het te vertrouwen is qua tempmeeting helaas.
De enigste juiste, maar ook meest lastige methode, is om de baktemperatuur uit te lezen met een aparte meter (buiten het canbus systeem om) en rechtstreeks of op de bak computer of op de motorcomputer. Er zit immers een tempsensor in alle automaatbakken, zelfs in de oude AW50-42 bakken. Op beide computers is deze temperatuur namelijk perfect uit te lezen en ook aanwezig, andere optie is (als je het niet zo vaak wilt doen) om een echt goede infarood thermometer tegen de bak te houden. Dus geen Gamma ding of zoiets.
Ik heb al teveel en te dure ellende gezien door mensen die de CFE compleet vertrouwde qua temperatuur weergave, zowel qua KVS temperatuur en baktemperatuur. Er klopte bij een aantal mensen helemaal nies van. Daarbij zijn deze automaatbakken, zelfs de Powershift, dermate goed beschermd door de software dat de auto meteen in noodloop gaat. Hij geeft dit ook heel duidelijk aan. Knalt hij in principe niet in noodloop, kan de bak het wel warm hebben, maar is er nog steeds niets aan de hand. Noodloop en doorrijden als een malle, betekend automatisch dat je de bak aan het killen bent...