Atf koeler voor een V70n

Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Re: Atf koeler voor een V70n

· 
Posted: 20.09.2018 - 10:55  ·  #121
Vanmorgen naar https://www.hsshydraulics.com/ gefietst. Deze zitten bij mij om de hoek. Slang meegenomen en laten zien.
Die monteur daar durfde het niet aan met de pershulzen die ze daar hebben.
Hydraulic slangen en hulzen zijn van een andere orde dan het blikken buisje van Volvo.
Hij zei; als ik die pers dan pers ik zo door het buisje heen.
Dus maar niet laten doen.

Onderweg nog naar Pirtek Groningen gebeld. Uitleg gegeven. Blijft een moeilijk verhaal. Auto onderdelen zijn van een andere orde dan het massieve spul van de hydraulica boer.
Daarbij zou het me tussen de 50 en 100 euro gaan kosten ongeveer. Dat word me wat te gortig.

Ik heb dus maar een stuk slang van 8 euro gekocht wat er tussen komt.

Ik ben benieuwd Dirk waar jij het dan laat doen? En wat het dan moet gaan kosten.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.09.2018 - 11:00  ·  #122
Ik laat de slangen altijd door een hydrauliekboer hier in Nijmegen maken. En ja, die persen idd meteen goed en stevig aangezien de leidingen van hun veel meer druk moeten kunnen hebben. Uit mijn hoofd, maar niet helemaal zeker, dacht ik dat ik de vorige keer voor de slangen van mijn koeler iets van een 75-90 euro kwijt was maar dan is het ook perfect in orde.

Wat het dadelijk gaat kosten als de koeler hier is, weet ik pas als ik de maten heb van de slangen + koppelingen, maar die kan ik vrij aardig meten mbv mijn eigen auto. Heel veel breder is een V70N niet en de plaats van de koeler kan ik ook bij mij tussen de koplampen zetten.

Nog even over de koeler van Steve, die auto is nooit geleverd standaard met een extra ATF koeler gemonteerd af fabriek. Volgens chef werkplaats van Volvo zijn dit altijd extra opties geweest. Volvo levert namelijk nieuw nooit een automaatbak af met een al extra gemonteerde koeler erop. Al de automaatbakken worden dus alleen gekoeld standaard door het gedeelte wat in de radiateur zit en niets meer.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.09.2018 - 12:11  ·  #123
Ik heb recentelijk voor één van onze heftrucks nog hydrauliek leidingen laten maken bij Pirtek. Was iets van 74 euro excl. kwijt inderdaad.
Was ongeveer 100 euro voordeliger dan de originele slang van Hyster... En perfecte kwaliteit.
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.09.2018 - 13:07  ·  #124
Natuurlijk zal het mooier zijn. Als je aansluitingen kan gebruiken die standaard zijn. Die Volvo aansluitingen zijn niet standaard en kan je niet los kopen.
Ze moeten dus persen op het bestaande pijpje van Volvo. En dat is dun spul.
Als het niet goed gaat kan je een nieuwe originele slang kopen.
Arn0ud
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 20.09.2018 - 19:59  ·  #125
[quote]Van welk MY is de R van Arnoud? Heeft zijn auto een trekhaak?
/quote]

MY2004 inclusief trekhaak! Met (dus) GT5 ( 55-51SN )
Zal eens in een CFE investeren en de trekhaak (goed) gaan gebruiken.

Ben erg benieuwd wat de resultaten zijn. Niemand wil KV in zijn bak.
Het principe van een KV gevoerde (automaat) olie koeler kan ik mij trouwens wel in vinden maar zulk risico kan gewoon niet.
Arnoud_
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 20.09.2018 - 22:00  ·  #126
Gewoon uit nieuwsgierigheid: is de originele slang zo veel duurder?
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 20.09.2018 - 23:14  ·  #127
Steve kun jij zien of die extra koeler met je bak gekoppeld zit? Ik kan in Vida wel een extra koeler op die plek vinden maar dat is een extra laadluchtkoeler geleverd op de R . die zit met twee slangen omhoog aan de normale laadluchtkoeler gekoppeld. onderdeel nr 30730524. lijkt een beetje op jouw "kleine' koeler..
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.09.2018 - 05:57  ·  #128
De extra ATF koeler van Steve staat in serie met de gewone standaard koeler in de radiateur. Is geen extra intercooler cq laadluchtkoeler. Een extra laadluchtkoeler of intercooler heeft ook totaal andere aansluitingen qua slangenwerk.

@Arnoud; bij de standaard montage van een extra koeler door Volvo zelf word idd notmaliter de originele slang doorgeknipt en het hele spul met slangklemmen aan elkaar gebouwd. Ik kon echter niet zien bij de auto van Steve of dit hier ook zo was gebeurt. We hebben de onderkap namelijk laten zitten.
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.09.2018 - 09:45  ·  #129
Quote door Arnoud_

Gewoon uit nieuwsgierigheid: is de originele slang zo veel duurder?

Als ik de originele slang op zoek die voor de Xc90 is geleverd krijg ik prijzen te zien van rond de 175 euro.

De koppeling die bovenin de radiateur zit heb ik nu verlengd en in de extra koeler zitten.
Er zit echter een rare bocht aan die koppeling. Het is mij gelukt door heel voorzichtig te buigen, om hem passend te krijgen.
Mooiste is originele pasmaat, maar dat vind ik echt te duur.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.09.2018 - 17:23  ·  #130
Pfff, de oliekoeler ligt bij mijn 'vrienden' van PostNL om in te klaren. Zeldzaam wat voor sukkels daar werken en hoelang het duurt :(. Krijg een schrijven van PostNL dat er een pakje voor mij was maar dat ze dit zo niet in konden klaren; ze hadden een factuur, artikelomschrijving en betalingsbewijs nodig. Factuur heb ik niet, die zit in de doos van de oliekoeler (ook duidelijk aangegeven), artikel beschreven en kopie bankafschrift electronisch allemaal verstuurd.

Vandaag maar eens gebeld hoe het ermee was, want dit was al weer een week onderhand geleden.... Mevrouw aan de telefoon bevestigde dat het pakket eruit was gevist door de douane voor een steekproef en dat het daardoor wat langer duurde als normaal. Prima, want dat vermoeden had ik al.

Komt er vandaag een schrijven van die PostNL binnen met daarin het verzoek een artikelomschrijving, factuur en betalingsbewijs te overhandigen en nu per post te versturen ??? Euh, sukkels ! Behalve die factuur (die notabene in die doos zit waar de koeler inzit) hebben jullie alles al electronisch ontvangen. Waarom zegt die mevrouw dat vanmorgen niet aan de telefoon ?! Wederom duidelijk aangegeven dat ik geen factuur heb, maar artikelomschrijving van Aliexpress gekopiëerd, orderopdracht gekopiëerd van Aliexpress en wederom kopie bankafschrift betaling Aliexpress nu handmatig per post opgestuurd naar ze.....

Man,man,man van die bureaurcratie gaat hier het land finaal naar de Oeps, door het interessant doen van een paar figuren die totaal niet interessant zijn. De hele boel 'werkt' langs elkaar heen weer eens.... Zou eigenlijk in een topic genaamd 'geërgerd' moeten :(
Blondegod
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 21.09.2018 - 17:32  ·  #131
Soms ......... 🤔😲

Succes met de afhandeling 😉
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.09.2018 - 17:51  ·  #132
De extra atf koeler van Steve is ook echt gemaakt voor een R versie.
Hieronder een foto.
Er zitten zelfs wind geleiders op die precies in de opening van de bumper passen.
Maar waarom is er helemaal niets terug te vinden in Vida?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 21.09.2018 - 18:08  ·  #133
De ‘extra extra koeler’ zit niet voorin, maar links in het scherm.

Althans bij Arnoud.

Wat je nu laat zien, hebben alle R’en.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 21.09.2018 - 18:17  ·  #134
Ik blijf even vastbijten: dan vind ik deze dr wel heel erg op lijken en dit is een intercooler. https://www.bildelsbasen.se/?l…d=31492156

dus idd waar zit die atf koeler?
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 21.09.2018 - 18:18  ·  #135
Je hebt helemaal gelijk. Zelf ook even door gezocht. Lijkt een extra intercoolertje.

De originele extra atf koeler zit links in het spatscherm. Echt.

In vida ook gewoon te vinden.

Selected quotes for multi-quoting:   0