Audio (Radio/CD/Navigatie/Bluetooth/PDC) doet het ongeveer 1/10 keer niet na starten

Bekend probleem?

Luuk1983
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Audio (Radio/CD/Navigatie/Bluetooth/PDC) doet het ongeveer 1/10 keer niet na starten

· 
Posted: 13.01.2025 - 21:09  ·  #1
Beste forumleden,

Graag jullie hulp. Ik rijd een Volvo V70 2.5t uit 2012. Een heerlijke auto. Helaas een kleine "bug". Ongeveer 1/10 keer doet de audio het in mijn auto niet na starten. Heel kort (2 sec) is er geluid te horen en dan valt het geluid weg. Opnieuw starten leidt soms tot de oplossing. Of zonder audio rijden en dan na aankomst weer starten (doet de audio het meestal). Wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn en hoe zou ik dit kunnen verhelpen?

Alvast dank voor het meedenken.

Groet,

Luuk
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Audio (Radio/CD/Navigatie/Bluetooth/PDC) doet het ongeveer 1/10 keer niet na starten

· 
Posted: 14.01.2025 - 09:18  ·  #2
Heb je de auto al eens uitgelezen met VIDA? Wellicht komt daar iets in terug waar je wijzer van wordt, bijv. een storingscode die wijst naar een bepaalde module, of communicatie tussen modules.
Doet de fout zich voor bij specifieke omstandigheden, bijv. vocht, regen of kou? Dat zou ook nog kunnen helpen om het probleem te vinden.

Ik heb een sporadische storing in mijn adaptieve cruise control, die doet het heel af en toe niet (zeg 1x in de 2-3 maanden) en tot nu toe altijd wel weer na herstarten van de auto. Geen foutcodes mbt dat systeem in vida helaas. Voorlopig doet hij het goed dus ik maak er vrolijk gebruik van totdat de fout zich vaker / permanent voordoet.
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Audio (Radio/CD/Navigatie/Bluetooth/PDC) doet het ongeveer 1/10 keer niet na starten

· 
Posted: 14.01.2025 - 19:54  ·  #3
En als je dan toch gaat uitlezen, ook maar even laten kijken naar een eventuele software update. Dit soort problemen heeft meer dan eens software als oorzaak.

Selected quotes for multi-quoting:   0