Audio upgrade en defecte deur tweeters S60

jregts
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Audio upgrade en defecte deur tweeters S60

· 
Posted: 11.05.2016 - 13:00  ·  #1
Goede middag allemaal,

Vanochtende een GROM BT3 ingebouwd en deze werkt perfect. Mijn S60 is uitgevoerd met een HU 650 radio cd unit en heeft een rti navigatie.
Bij het uittesten van mijn mp3 speler via de GROM kwam ik er achter dat de tweeters in de deuren zo dood zijn als een pier. Omdat ik de mp3 kabel netjes weg wilde werken in het achterste bakje van het middenconsole kwam ik tijdens de demontage van het middenvconsole achter de versnellingspook een grijze stekker tegen die nergens op aangesloten zit en los onder het console zit.

Ik mis mid in mijn auto en wil graag e.e.a gaan upgraden.

Dus wat ik graag wil weten is;
Iemand een idee waar deze grijze stekker voor dient (denk zelf de voorbereiding van een pa versterker)
Aan de achterzijde van de HU 650 zit een grijze stekker die, zover ik het kan beoordelen, van de speakers zijn. Klopt dit?
Heeft iemand nog goede suggesties voor betere tweeters, betere deurspeakers (voor en achter)
Daarnaast heb ik uit mijn vorige auto mijn Pioneer TS-WX710a uitgebouwd en deze zou ik graag weer terug inbouwen. Via internet heb ik gezien dat er verloopkabels (van DIN naar tulp) zijn zodat je daar je sub op aan kan sluiten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast dank voor jullie hulp

Groeten,
Marc
jensw
Forumlid.
Subject:

Re: Audio upgrade en defecte deur tweeters S60

· 
Posted: 11.05.2016 - 13:30  ·  #2
Waarschijnlijk heb je geen tweeters in de deuren. De kabel zal aangesloten zijn op een dummy. Als je het deurpaneel demonteert, zie je het gauw genoeg.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 11.05.2016 - 16:43  ·  #3
Hi, Je kan gewoon wat met zoektermen smijten hoor :-) er staat heel veel geschreven over audio hier op het forum.

Enkele antwoorden/info: andere radio kan wel, maar dan heb je bv geen PDC (parkeer) over je speakers.
soorten audio/speakers: standaard Performance, High Performance en Premium Performance. Die laatste 2 hebben een losse versterker in de "set". De PA-200 voor de High Perf en de PA-300 voor de Premium. De hogere/betere radio's; HU-850 werken alleen met een versterker. Een set van alles Premium Performance is de top.

High performance speakers zijn al een hele verbetering tov de basis, een versterker inbouwen icm met je huidige spul scheelt waarschijnlijk ook al veel.
Standaard zitten er ook dummies in de tweeters, hoef je alleen maar uit en in te klikken; plug and play.

Ik heb zelf een ratjetoe van Premium en High, klinkt prachtig. Ik heb diverse dingen hier op het forum overgenomen en de rest op de sloop; Rima, Hunterparts, etc.
Op marktplaats staat ook e.e.a.
De standaard speakers vond ik zelf nogal dof klinken tov van mijn vorige auto, dus ben ik ook alles gaan upgraden.
Het leuke is dat je alles zelf kan doen, ook als niet techneut zoals ik. Komende zaterdag - op de klusdag- moet ik de laatste speaker uitboren en de "nieuwe" inbouwen.
Suc6 met je upgrades
DJ
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.05.2016 - 16:53  ·  #4
Oeps, vergeet ik nog dat de standaard deurpanelen/ deurkaarten niet geschikt zijn voor de Premium speakers van de voordeuren weet ik dit nog. Ik kon toen niet zo snel aan andere panelen komen dus maar High Perf in de voordeuren gedaan, de rest was Premium.
Staat nog wel op mijn whislist for Santa eigenlijk.. Ik merk dat mijn linkerknie/been een stuk van het geluid weghaalt daar. En om nou een stuk van mijn been te gaan afzagen zie ik niet zo zitten.. :bandit: (heb wel lange poten)
DJ
Ik probeer ook een plaatje te posten. Zegt meer dan..
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.05.2016 - 18:27  ·  #5
Ik heb nog twee tweeters liggen hier, die kun je zo inklikken en aansluiten.
jregts
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 11.05.2016 - 18:40  ·  #6
Hoi Jensw,

Ik heb de zwarte roostertjes verwijderd en er zitten tweeters achter.

Groet,
Marc
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.05.2016 - 18:43  ·  #7
Eerst maar eens kijken of de stekkers er neit uit liggen. Misschien ooit de deurkaart los gehad en vergeten weer in te prikken.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 11.05.2016 - 18:57  ·  #8
Zou niet de eerste auto zijn, waar blijkt dat de tweeters domweg niet zijn aangesloten.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.05.2016 - 20:29  ·  #9
Quote door Waltersan

Ik heb nog twee tweeters liggen hier, die kun je zo inklikken en aansluiten.

@ TS: zou ik doen, kopen die handel; met tweeters klinkt het een stuk leuker, ik heb nog wel 2 van die grijze kabels voor je, die zaten bij de bestelling, maar die zaten ook al in de auto.

grz,
DJ

PS bij mij zaten dummies in de auto
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 11.05.2016 - 20:49  ·  #10
Ik kan het ook verkeerd lezen hoor maar volgens mij heeft TS al tweeters als ik dit bericht lees. :shame:

Quote door jregts

Hoi Jensw,

Groet,
Marc

Edit.
Eerdere berichten niet goed gelezen. :wall:
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.05.2016 - 18:10  ·  #11
Quote door jregts

Hoi Jensw,

Groet,
Marc

? Nou heb ik afgelopen zaterdag zelf de laatste speakers erin gezet - en dus het deurpaneel eraf gehad- maar ik kan me niet zo snel herinneren dat er zwarte roosters voor de tweeters zaten.. :shame: :o
Als je de deurkaart eruit haalt zie je tweeters vgls mij gewoon zitten toch?

Nou ja, ik hoop in elk geval dat je goed hebt gekeken, ik dacht de eerste paar seconden ook dat er wel tweeters in zaten, maar als je ze eruit klikt zie je die nare dummies pas goed.

Ben je zeker van je zaak, dan wordt het denk ik testen om zo e.e.a. uit te sluiten. Ik heb de boel getest na inbouw, terwijl de rest van de stekkers in de deur nog niet aangesloten was, dat lijkt dus wel te kunnen.

Je mag ook komen testen hier, ik woon in het midden van het land. Eruit is redelijk vlot te doen. Ik kan pas over enkele weken, moet eerst de tuin ontdoen van paar kilo onkruid.. Pm gerust als je dat wat lijkt..
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.05.2016 - 18:25  ·  #12
Bij de fase 2 kom je inderdaad vaak dummies tegen.
En inderdaad verradelijk, je moet echt goed kijken.

Selected quotes for multi-quoting:   0