Avond allemaal.
Bij voorbaat excuses van het lange verhaal, heb het zo nauwkeurig mogelijk proberen te schetsen wat er gebeurt is...
Uiteraard, net als ik begin te genieten van de auto, is er weer iets...
2 weken terug heb ik de dynamo-poelie laten vervangen bij MMTS, die was aan het eind van zijn latijn. Hierbij gelijk de afspraak gemaakt om de automaat te laten spoelen.
En hij heeft ook gelijk de temperatuursensor vervangen welke nog op de originele leek na bijna 3 ton op de teller.
Gisteravond - 1 Juli 2015:
Gisteravond een klein stukje gereden in Duitsland op de B54, ben niet harder uitgekomen als ~130km/h.
Teruggereden naar mijn vader, ff een bezoekje brengen. Al die tijd niks aan de hand. Afgelopen 2 weken ook niet.
2 uur later wil ik de auto starten... no go.
8x proberen te starten, waarvan hij 2 keer iets aansloeg maar ook meteen weer opgaf.
Terwijl hij op contact stond en ook van contact na een startpoging merktte ik dat er "iets" onder de auto door draaide, gok dat dat de benzinepomp is. Deze bleef een aantal seconden door draaien.
Onder de motorkap maar eens controlleren of er uberhaupt wel benzine druk is. Daarbij heb ik het nippeltje aan het uiteinde van de injectorrail? even losgedraaid en ingedrukt, daar spoot met enige druk benzine uit, , dat lijkt te werken.
Hierna nog eens gepoogd te starten en jahoor! hij liep weer.
Maar wel met 2 meldingen:
Maar hij reed verder prima. Dus maar rustig naar huis getuft.
Vandaag - 2 Juli 2015):
Had vandaag de auto nodig om wat grotere spullen weg te brengen, dus op goede hoop vanmorgen de auto gestart: niks aan het handje, op die 2 meldingen na.
Meerdere keren prima gestart, zonder problemen. Na de 3e keer starten waren de meldingen ook weg uit het dashboard, dus ik ga er vanuit dat de computer de fouten niet meer heeft geconstateerd.
Na de laatste rit de auto op kantoor geparkeerd.
Anderhalf uur later wil ik weer wegrijden en jahoor, weer niet starten. Dit keer is het heel wat erger qua klachten.
Nu startte hij na 5x starten, jay vooruitgang, maar!
Na de 2e poging sloeg de aanjager (de grote ventilator bij de radiator) aan en bleef op volle toeren draaien, ook na het verwijderen van de sleutel uit het contact.
Dat maar even afgewacht, denk laat maar ff blazen.
Goede, hij startte de met 5e poging.
Right on! Ik mag naar huis... Met een gigantische slakkenvaart bleek.
Nu 3 meldingen:
De automaat registreerde wel de fysieke stand van P -> R -> N -> D (uitrijden, wegrijden), maar de belichting op de automaat en in het dashboard bleven onveranderd.
De dashboard gaf een streepje. Op de automaat bleef het P lampje branden terwijl hij in de D stand stond.
Maargoed, hij ging vooruit zonder rare geluiden (rare geluiden heeft hij de hele rit niet gegeven en geloof me, ik ben bizar gevoelig voor geluidjes).
Nog geen 2 tellen nadat uit de uitrit was merktte ik vermogenverlies.
De motor reageert normaal maar de automaat brengt het vermogen over met een enorme slip.
Hem in de R zetten gaat vrij lomp met een schok wat hij nog nooit heeft gedaan.
Weer een paar tellen laten krijg ik een storing te zien van het remsysteem en moest zo spoedig mogelijk stoppen. So be it...
En ook sloegen alle instrumenten uit, behalve de kerstverlichting dat er iets NIET goed was/is.
Nu net na het eten ben ik terug gelopen naar de auto (was niet zo ver weg van mijn huis) en hij startte weer "normaal", met de meldingen nog in de display.
Rustig weer naar huis gereden en geparkeerd.
Eerste reactie: #^@$%&@%^@@!! ben het nu toch wel echt erg zat met die auto.
Tweede reactie: Oeps die auto kunnen we ook niet verkopen, met zoveel storingen raak je hem aan de straatstenen niet kwijt en ik heb er al vrij veel geld in gestoken om hem "goed" te krijgen.
Derde reactie: Morgen maar weer MMTS bellen of hij mij verder kan helpen. Als het weer een pleur geld kost dan weet ik het niet wat ik moet gaan doen, hij heeft me nu al zo enorm veel kopzorgen opgeleverd dat ik er eigenlijk nog geen moment plezier van heb gehad.
Misschien maar schorsen en een goedkoop koekblik kopen waarmee ik in iedergeval over 3 weken mee op vakantie kan. Een S40 1.8 uit 1999 met zo min mogelijk electronica, hey wacht, die heb ik net een ~jaar geleden ingeruild voor deze.
En als laatste: heel misschien heeft hier iemand een soortgelijke ervaring en zegt meteen: ooooh dat ligt daar en daar aan, zo te fixen! wishful thinking
Bij voorbaat excuses van het lange verhaal, heb het zo nauwkeurig mogelijk proberen te schetsen wat er gebeurt is...
Uiteraard, net als ik begin te genieten van de auto, is er weer iets...
2 weken terug heb ik de dynamo-poelie laten vervangen bij MMTS, die was aan het eind van zijn latijn. Hierbij gelijk de afspraak gemaakt om de automaat te laten spoelen.
En hij heeft ook gelijk de temperatuursensor vervangen welke nog op de originele leek na bijna 3 ton op de teller.
Gisteravond - 1 Juli 2015:
Gisteravond een klein stukje gereden in Duitsland op de B54, ben niet harder uitgekomen als ~130km/h.
Teruggereden naar mijn vader, ff een bezoekje brengen. Al die tijd niks aan de hand. Afgelopen 2 weken ook niet.
2 uur later wil ik de auto starten... no go.
8x proberen te starten, waarvan hij 2 keer iets aansloeg maar ook meteen weer opgaf.
Terwijl hij op contact stond en ook van contact na een startpoging merktte ik dat er "iets" onder de auto door draaide, gok dat dat de benzinepomp is. Deze bleef een aantal seconden door draaien.
Onder de motorkap maar eens controlleren of er uberhaupt wel benzine druk is. Daarbij heb ik het nippeltje aan het uiteinde van de injectorrail? even losgedraaid en ingedrukt, daar spoot met enige druk benzine uit, , dat lijkt te werken.
Hierna nog eens gepoogd te starten en jahoor! hij liep weer.
Maar wel met 2 meldingen:
- Motormanagement service verreist
- Versnellingsbak service verreist
Maar hij reed verder prima. Dus maar rustig naar huis getuft.
Vandaag - 2 Juli 2015):
Had vandaag de auto nodig om wat grotere spullen weg te brengen, dus op goede hoop vanmorgen de auto gestart: niks aan het handje, op die 2 meldingen na.
Meerdere keren prima gestart, zonder problemen. Na de 3e keer starten waren de meldingen ook weg uit het dashboard, dus ik ga er vanuit dat de computer de fouten niet meer heeft geconstateerd.
Na de laatste rit de auto op kantoor geparkeerd.
Anderhalf uur later wil ik weer wegrijden en jahoor, weer niet starten. Dit keer is het heel wat erger qua klachten.
Nu startte hij na 5x starten, jay vooruitgang, maar!
Na de 2e poging sloeg de aanjager (de grote ventilator bij de radiator) aan en bleef op volle toeren draaien, ook na het verwijderen van de sleutel uit het contact.
Dat maar even afgewacht, denk laat maar ff blazen.
Goede, hij startte de met 5e poging.
Right on! Ik mag naar huis... Met een gigantische slakkenvaart bleek.
Nu 3 meldingen:
- Motormanagement service verreist
- Versnellingsbak service verreist
- Anti-SKID service verreist
De automaat registreerde wel de fysieke stand van P -> R -> N -> D (uitrijden, wegrijden), maar de belichting op de automaat en in het dashboard bleven onveranderd.
De dashboard gaf een streepje. Op de automaat bleef het P lampje branden terwijl hij in de D stand stond.
Maargoed, hij ging vooruit zonder rare geluiden (rare geluiden heeft hij de hele rit niet gegeven en geloof me, ik ben bizar gevoelig voor geluidjes).
Nog geen 2 tellen nadat uit de uitrit was merktte ik vermogenverlies.
De motor reageert normaal maar de automaat brengt het vermogen over met een enorme slip.
Hem in de R zetten gaat vrij lomp met een schok wat hij nog nooit heeft gedaan.
Weer een paar tellen laten krijg ik een storing te zien van het remsysteem en moest zo spoedig mogelijk stoppen. So be it...
En ook sloegen alle instrumenten uit, behalve de kerstverlichting dat er iets NIET goed was/is.
Nu net na het eten ben ik terug gelopen naar de auto (was niet zo ver weg van mijn huis) en hij startte weer "normaal", met de meldingen nog in de display.
Rustig weer naar huis gereden en geparkeerd.
Eerste reactie: #^@$%&@%^@@!! ben het nu toch wel echt erg zat met die auto.
Tweede reactie: Oeps die auto kunnen we ook niet verkopen, met zoveel storingen raak je hem aan de straatstenen niet kwijt en ik heb er al vrij veel geld in gestoken om hem "goed" te krijgen.
Derde reactie: Morgen maar weer MMTS bellen of hij mij verder kan helpen. Als het weer een pleur geld kost dan weet ik het niet wat ik moet gaan doen, hij heeft me nu al zo enorm veel kopzorgen opgeleverd dat ik er eigenlijk nog geen moment plezier van heb gehad.
Misschien maar schorsen en een goedkoop koekblik kopen waarmee ik in iedergeval over 3 weken mee op vakantie kan. Een S40 1.8 uit 1999 met zo min mogelijk electronica, hey wacht, die heb ik net een ~jaar geleden ingeruild voor deze.
En als laatste: heel misschien heeft hier iemand een soortgelijke ervaring en zegt meteen: ooooh dat ligt daar en daar aan, zo te fixen! wishful thinking