Auto niet op slot met afstandsbediening

 
 
 
 
 
YpeWitteveen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: ST.-ANNAPAROCHIE
Leeftijd: 35
Berichten: 5
Geregistreerd: 06 / 2024
Subject:

Auto niet op slot met afstandsbediening

 · 
Posted: 08.07.2024 - 11:14  ·  #1
Sinds een paar weken zit ik met het volgende probleem. Mijn V70 XC uit 2000 gaat niet op slot met de afstandsbediening. Vreemd genoeg gaat hij wel van het slot met de afstandsbediening... Met de sleutel gaat beide zonder problemen. Uiteraard een nieuwe batterij geprobeerd maar dit heeft geen effect gehad. Iemand een idee??
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 731
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Auto niet op slot met afstandsbediening

 · 
Posted: 08.07.2024 - 11:32  ·  #2
Knopje van het openen defect? Heb je een andere afstandbediening om het te testen?
YpeWitteveen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: ST.-ANNAPAROCHIE
Leeftijd: 35
Berichten: 5
Geregistreerd: 06 / 2024
Subject:

Re: Auto niet op slot met afstandsbediening

 · 
Posted: 08.07.2024 - 11:51  ·  #3
Nee helaas heb ik maar 1 afstandsbediening. Heb deze wel open gemaakt een geen zichtbare schade/defect gezien.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 795
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Auto niet op slot met afstandsbediening

 · 
Posted: 08.07.2024 - 12:06  ·  #4
Ik weet niet hoe het bij het p2 platform werkt, maar bij de V70 Classic (97-00) versleten de micro switches (vaak maar 1) van de deuren die daardoor geen contact meer maakten. Dan was de deur voor het alarm dus nog open en dan doet hij het niet. Een tijdelijke remedie was de deur hard dichtgooien 🙂.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 2281
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Auto niet op slot met afstandsbediening

 · 
Posted: 08.07.2024 - 12:45  ·  #5
Mijn ervaring met een classic is dat ze gewoon open en dicht gingen met de sleutel, ook al waren de microswitches verrot(*), maar de binnenverlichting bleef branden. Ook deed de vergrendeling van binnenuit het niet, met de knop bij de raamschakelaars. Pas toen ik het slot van de bestuurdersportier EN die van de achterportieren had vervangen, ging alles weer goed werken...
Ik zit in dit geval ook te denken aan een knop die niet meer wil, want het gebruikelijke gedrag bij afsluiten terwijl de auto "vindt" dat de boel niet afgesloten mag worden, is dat de sloten dicht gaan en meteen daarna weer openspringen.

(*) eigenlijk zijn die microswitches bijna altijd nog prima, het is een kunststof arm die verslijt tegen het metalen mechaniek van het slot, en daardoor de microswitch niet meer goed in kan drukken, vandaar dat hard dichtslaan nog wel eens werkt.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4233
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Auto niet op slot met afstandsbediening

 · 
Posted: 08.07.2024 - 14:51  ·  #6
 
Selected quotes for multi-quoting:   0