En het verhaal krijgt nog een staartje....
Belletje van de werkplaatschef:
WPC: of we even konden babbelen over de factuur die hij ging opstellen.
Ikke: ??
WPC: voor het contactslot, daar zitten toch wel een hoop uren en onderdelen in...
Ikke: maar ik heb al 450 euro betaald
WPC: ja maar de totale rekening moest ik toch wel op ongeveer 2000 euro rekenen, de 450 euro was alleen voor het contactslot
Ikke: ja en dat contactslot hebbie eruit gehaald...
WPC: ja en de CEM die vervangen is, dat was natuurlijk ook erg kostbaar, plus nog 18 uren diagnose
Ikke: uhhh.... die CEM heb ik niet om gevraagd...
WPC: jawel, dat was in goed overleg (Ja, nadat jij hebt verteld dat ie kapot was ja!)
Ikke: maar dat heeft het probleem niet opgelost
WPC: maar moet toch betaald worden
Ikke: Doe maar een voorstel en dan zal ik wel eens kijken
Uiteindelijke factuur die ik heb ontvangen is meer dan 1000 euro. Tel daarbij ruim 400 op voor het contactslot, totaal 1450 eurootjes.
Uiteindelijk is het probleem opgelost met een nieuw stuurslot, kosten 124 euro ex btw plus wat uurtjes werk. Echter dit hebben ze op de rekening gezet als 'gratis' (ja de koekoek). Dus de werkelijke kosten voor het stuurslot zijn me niet duidelijk. Alleen dat het stukken minder is als 1450 euro.
Waar ik nou mee zit:
-CEM is vervangen in overleg zegt de dealer, dat klopt maar daarvoor heb ik wel te horen gekregen dat ie kapot was, als ie dat dan niet blijkt te zijn moet ik em dan betalen?
-WPC heeft nooit echt iets gedaan met mijn adviezen (vind opdrachten een grieplig woord maar ik heb em meerdere malen verzocht wat te doen) om andere dealers te contacteren of Frans van ETS, bij een veel grotere dealer verderop blijkt het probleem diezelfde week 5 keer voorgevallen te zijn! Desondanks lekker doormodderen en zoeken naar een speld in een hooiberg op mijn kosten?
-De auto is meer dan vier weken bij de dealer geweest, in die tijd heb ik twee keer drie dagen in een leenauto gereden, met de fantastische beperking van 100km/dag (dag 2 en 3 heeft de auto op de oprit stil gestaan), in die tijd is er schijnbaar 18 uur diagnose geweest, dat is 4,5 uur in de week. In die tijd heb ik afspraken afgezegd, niet met de aanhanger kunnen rijden (midden in een grote tuinverbouwing niet handig, allerlei producten laten bezorgen met het daarbij behorende prijskaartje). Ondertussen een keer gevraagd naar een leenauto voor een dag, nee ze hadden niks staan op dat moment .
-De diagnose uren waar de dealer zo hoog van opgeeft, staan niet gespecificeerd op de rekening, maar uiteindelijk hebben de uren ook geen resultaat opgeleverd. Slechts na een dringend verzoek om dat verrekte stuurslot nu toch maar eens te vervangen is er resultaat geboekt. Dus ik wens geen uren te betalen voor iets wat ik met een uurtje bellen als wist...
Dit alles heb ik in een mail gezet, deze is twee weken geleden verzonden naar de dealer. Ik heb de hele uiteenzetting zakelijk en zonder emoties gehouden. Helaas wacht ik nog steeds op antwoord van de dealer... Ik ben benieuwd hoe ze dit op gaan lossen. Tot nu toe voelde ik me prima bij deze dealer, maar een factuur na drie maanden van dit bedrag?! Daarnaast de gebrekkige communicatie met de werkplaatschef, het geheel geeft me een unheimisch gevoel. Daarnaast vind ik twee weken voor een reactie op mijn mail ook wat ruim?
Belletje van de werkplaatschef:
WPC: of we even konden babbelen over de factuur die hij ging opstellen.
Ikke: ??
WPC: voor het contactslot, daar zitten toch wel een hoop uren en onderdelen in...
Ikke: maar ik heb al 450 euro betaald
WPC: ja maar de totale rekening moest ik toch wel op ongeveer 2000 euro rekenen, de 450 euro was alleen voor het contactslot
Ikke: ja en dat contactslot hebbie eruit gehaald...
WPC: ja en de CEM die vervangen is, dat was natuurlijk ook erg kostbaar, plus nog 18 uren diagnose
Ikke: uhhh.... die CEM heb ik niet om gevraagd...
WPC: jawel, dat was in goed overleg (Ja, nadat jij hebt verteld dat ie kapot was ja!)
Ikke: maar dat heeft het probleem niet opgelost
WPC: maar moet toch betaald worden
Ikke: Doe maar een voorstel en dan zal ik wel eens kijken
Uiteindelijke factuur die ik heb ontvangen is meer dan 1000 euro. Tel daarbij ruim 400 op voor het contactslot, totaal 1450 eurootjes.
Uiteindelijk is het probleem opgelost met een nieuw stuurslot, kosten 124 euro ex btw plus wat uurtjes werk. Echter dit hebben ze op de rekening gezet als 'gratis' (ja de koekoek). Dus de werkelijke kosten voor het stuurslot zijn me niet duidelijk. Alleen dat het stukken minder is als 1450 euro.
Waar ik nou mee zit:
-CEM is vervangen in overleg zegt de dealer, dat klopt maar daarvoor heb ik wel te horen gekregen dat ie kapot was, als ie dat dan niet blijkt te zijn moet ik em dan betalen?
-WPC heeft nooit echt iets gedaan met mijn adviezen (vind opdrachten een grieplig woord maar ik heb em meerdere malen verzocht wat te doen) om andere dealers te contacteren of Frans van ETS, bij een veel grotere dealer verderop blijkt het probleem diezelfde week 5 keer voorgevallen te zijn! Desondanks lekker doormodderen en zoeken naar een speld in een hooiberg op mijn kosten?
-De auto is meer dan vier weken bij de dealer geweest, in die tijd heb ik twee keer drie dagen in een leenauto gereden, met de fantastische beperking van 100km/dag (dag 2 en 3 heeft de auto op de oprit stil gestaan), in die tijd is er schijnbaar 18 uur diagnose geweest, dat is 4,5 uur in de week. In die tijd heb ik afspraken afgezegd, niet met de aanhanger kunnen rijden (midden in een grote tuinverbouwing niet handig, allerlei producten laten bezorgen met het daarbij behorende prijskaartje). Ondertussen een keer gevraagd naar een leenauto voor een dag, nee ze hadden niks staan op dat moment .
-De diagnose uren waar de dealer zo hoog van opgeeft, staan niet gespecificeerd op de rekening, maar uiteindelijk hebben de uren ook geen resultaat opgeleverd. Slechts na een dringend verzoek om dat verrekte stuurslot nu toch maar eens te vervangen is er resultaat geboekt. Dus ik wens geen uren te betalen voor iets wat ik met een uurtje bellen als wist...
Dit alles heb ik in een mail gezet, deze is twee weken geleden verzonden naar de dealer. Ik heb de hele uiteenzetting zakelijk en zonder emoties gehouden. Helaas wacht ik nog steeds op antwoord van de dealer... Ik ben benieuwd hoe ze dit op gaan lossen. Tot nu toe voelde ik me prima bij deze dealer, maar een factuur na drie maanden van dit bedrag?! Daarnaast de gebrekkige communicatie met de werkplaatschef, het geheel geeft me een unheimisch gevoel. Daarnaast vind ik twee weken voor een reactie op mijn mail ook wat ruim?