Auto start 1 keer per dag na vervangen accu (ECM-720A Immobilizer communicatie signaal ontbreekt)

Volvo C70 2001

mgbgt1975
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Auto start 1 keer per dag na vervangen accu (ECM-720A Immobilizer communicatie signaal ontbreekt)

· 
Posted: 21.03.2025 - 20:31  ·  #1
Tijdens de winter bleek de accu te zijn overleden, na het vervangen start de auto nog maar 1 keer per dag. Uitgelezen met de VIDA en het blijkt de Immobilizer te zijn.

Het lijkt erop of die al eerder stuk was en door een vorige eigenaar uitgeschakeld was, althans dat denk ik. Het valt mij namelijk op dat sinds de nieuwe accu de knipperlichten knipperen wanneer ik de deuren ontgrendel met de afstandsbediening, en dat deed hij van te voren niet. Dus ik denk 2 opties:
- weer omzeilen, maar hoe? Kan ik dat met mijn VIDA voor elkaar krijgen?
- immobilizer repareren., dan kan ik meteen een 2e afstandsbediening aanschaffen, maar dat zal ik moeten laten doen. Welk bedrijf kan dit voor een 24 jaar oude auto nog doen?
Tim Post
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Auto start 1 keer per dag na vervangen accu (ECM-720A Immobilizer communicatie signaal ontbreekt)

· 
Posted: 21.03.2025 - 20:45  ·  #2
Ik denk dat ETS je hier verder mee kan helpen
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Auto start 1 keer per dag na vervangen accu (ECM-720A Immobilizer communicatie signaal ontbreekt)

· 
Posted: 22.03.2025 - 18:42  ·  #3
Dat knipperen doet hij normaalgesproken altijd, behalve als er 1 deur of klep niet goed dicht zit - of wel goed dicht zit maar niet als zodanig wordt geregistreerd (bijv de motorkap).

Ik raad aan om uit te lezen, dat zal vast inzicht geven in de oorzaak voor de startproblemen.

Selected quotes for multi-quoting:   0