Auto verkopen via online platform?

Peter_L80
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Auto verkopen via online platform?

· 
Posted: 09.08.2016 - 11:20  ·  #1
Beste forumleden,

De tijd is gekomen om mijn oude Volvo van de hand te doen wegens de aanschaf van een nieuwe bolide.

Nu heb ik het volgende probleem: tijdnood!

Ik besloot daarom om eens te kijken naar opties online (bijvoorbeeld https://www.wijkopenautos.be/). Op papier zou dit voor mij een ideale oplossing zijn. Ik ben me er van bewust dat ik niet de maximale prijs ga krijgen voor mijn S60 maar nogmaals, het is voor mij net even belangrijker dat het allemaal snel snel gebeurt.

Iemand tips?

Bij voorbaat dank!
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: Auto verkopen via online platform?

· 
Posted: 09.08.2016 - 11:37  ·  #2
Persoonlijke ervaring is dat je met rekenen op 50 tot max 60% vd waarde krijgt die ze eerst online bieden.

Als je voor de deur staat zeggen ze hé deukje, barstje dit is niet oké en dan verlagen ze de prijs.

Volgens mij moet de eerste nog geboren worden die de geboden waarde krijgt.

Voordeel, snel geld. Maar wel veel te weinig
Peter_L80
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 11:44  ·  #3
Bedankt voor je reactie.

Poeh dat is wel een heel erg groot verschil...
Maestro12
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 11:51  ·  #4
Heb even mijn auto ingevuld bij de nederlandse versie, ik zou €2231,- voor mijn v70 uit 1999 met 455.000 km krijgen........
Dat zou fantastisch zijn, € 2031,- meer voor mijn auto krijgen als dat ik er een paar maanden geleden voor betaald heb......
Maar dit klinkt echt te mooi om waar te zijn, denk als ik daar naar toe ga, er uiteindelijk met veel geluk een paar honderd euro van die prijs overblijft.

Mijn ervaring, gewoon op een autosite zetten tegen een scherpe(maar niet onwaarschijnlijk laag) prijs, meestal ben ik een auto dan binnen een paar dagen kwijt.
volvo heks
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 14:24  ·  #5
Ik wil hem wel als hij netjes is.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 14:54  ·  #6
Quote door Maestro12

Heb even mijn auto ingevuld bij de nederlandse versie, ik zou €2231,- voor mijn v70 uit 1999 met 455.000 km krijgen........
Dat zou fantastisch zijn, € 2031,- meer voor mijn auto krijgen als dat ik er een paar maanden geleden voor betaald heb......
Maar dit klinkt echt te mooi om waar te zijn, denk als ik daar naar toe ga, er uiteindelijk met veel geluk een paar honderd euro van die prijs overblijft.

Mijn ervaring, gewoon op een autosite zetten tegen een scherpe(maar niet onwaarschijnlijk laag) prijs, meestal ben ik een auto dan binnen een paar dagen kwijt.

Ik zou voor mijn S80 rond de 6000 euro terug krijgen volgens die site. Nou, voor dat geld rij ik hem desnoods naar Parijs toe en tank ik 'm nog af ook!
Sabelhout
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 16:07  ·  #7
Wauw, ik krijg €4.568 voor mijn V70! Niet echt realistisch....
stevanom
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 17:34  ·  #8
ik zou 2394 krijgen maar zou al blij zijn met 2.200
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 18:30  ·  #9
stond op het punt om mijn vorige auto ook bij zo'n site aan te bieden. Ikwilvanmijnautoaf.nl
Maar eerst ben ik het internet gaan afzoeken op recensies over dergelijk sites.
Hoewel ik ook positieve reviews heb gezien, was het merendeel toch flink negatief.
Uiteindelijk heb ik mijn auto gewoon via marktplaats verkocht, maar wat ik vooral wel te weten ben gekomen is dat je bij het invullen van je autogegevens domweg alle gebreken moet melden. Elk gebrek, krasje, deukje, of wat dan ook. Doe je dit niet, dan is dit voor de opkoper een reden om FLINK af te dingen op hun oorspronkelijke biedprijs. En dat doen ze dan ook.
En omdat je kans hebt om een opkoper te treffen die aan de andere kant van nederland gevestigd is, ga je al snel akkoord met de (veel) lagere prijs. Je brengt nl de auto naar de opkoper. Je kunt natuurlijk ook aangeven dat je auto wordt opgehaald, maar dit heeft een fors lager bod tot gevolg.
Let wel, alles is vrijblijvend, het eerste bod en ook het uiteindelijke bod.
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 20:19  ·  #10
Ik heb de V40 van mijn vriendin vorig jaar via ikwilvanmijnautoaf oid verkocht en het is mij prima bevallen.
Ik wilde hem inruilen, maar was benieuwd wat ik via hen zou kunnen krijgen en dat was meer dan ik 2 jaar daarvoor ervoor betaald had bij een Vakgarage.
Zijn fungeren als tussenpersoon voor meerdere handelaren/opkopers, en na eerst 2 biedingen te hebben afgewezen, was de derde voor mij hoog genoeg.
Ik ben gewoon eerlijk geweest over de auto, het was ook gewoon een goede eerlijke auto met een nieuwe APK.
Minpuntjes ook netjes vermeld, deukje in de bumper en een rammeltje in de voorvering.
Ik moest alleen een half uurtje rijden om de auto weg te brengen, maar dat loonde voor mij moeite wel.
Al met al binnen 2 dagen van mijn auto af.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 20:37  ·  #11
Elke auto heeft een handelsprijs....
En dan weet men bij een dergelijke site heel goed van courant is en wat niet.
Uiteraard zal je een enorm lage prijs krijgen voor je auto op deze manier.
Jet cars is een van de grootste afnemers van ikwilvanmijnautoaf.nl kijk eens naar hun prijzen, en trek daar nog eens een aardige marge vanaf, en je weet het.
En natuurlijk weet men dat er desperado's zijn die snel van een wagen afmoeten, en dan zijn de prijzen navenant....
Redelijke prijzen krijg je natuurlijk bij verkoop van je wagen aan een particulier.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 22:47  ·  #12
Matige ervaringen mee. Voor echte sloopauto's krijg je een kloppende prijs, maar verder is het altijd gedoe. En doordat je 'm moet wegbrengen heb je ter plekke ook nog het mes op de keel want ze gaan daar onderhandelen en zeuren over elk puntje, omdat ze weten dat je die auto dan toch niet meer mee naar huis wil nemen. Heel handig van ze.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 10.08.2016 - 00:22  ·  #13
Je kunt je auto beter via de normale sites verkopen,ik heb tot nu toe al twee keer goed geluk gehad op die manier,en misschien hielp het ook dat het geen Volvo's waren? :lol:

Eerste was een W123 200 bj 1982 net na invoering van de nieuwe oldtimerregeling,verkocht via autoscout aan een Duitse handelaar die op €50.- na mijn (scherpe) vraagprijs betaalde,ik had hem van tevoren netjes verteld dat de achterspatbordranden wat minder waren.
Hij kwam met de trein en ging op een exportkenteken weer weg. :hi: Ik verdiende er niets op,maar beurde wel mijn aankoopprijs mijn geluk was dat in Duitsland de regels aangaande oldtimers in de umweltzones versoepeld waren.

Tweede was mijn W126 300SE bj 1990,verkocht aan een Belgische liefhebber via mijn advertentie op de W126 club voor mijn vrij forse vraagprijs,aan deze auto verdiende ik €1500.- als je alleen na de in en verkoopprijs kijkt.
Zijn motivatie,de auto is voor hem (25 jaar en ouder) nog belastingvrij te rijden in Vlaanderen terwijl in Wallonië al een leeftijdsgrens geldt van 40 jaar en ouder.

Via ik wil van mijn auto af kreeg ik voor mijn W123 200 een belachelijk laag bod,auto mankeerde werkelijk niets afgezien van de spatbordranden achter.
Ik heb de bieder vriendelijk verzocht iemand anders te beledigen. :lol:

Selected quotes for multi-quoting:   0