Auto verkopen? Wat zou die waard zijn?

S60 2007 D5 GT6

henry classic v70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: Auto verkopen? Wat zou die waard zijn?

· 
Posted: 21.08.2020 - 16:35  ·  #16
Quote door hermanusb

Ik heb op dit moment het zelfde.
Door de corona maak ik veel minder kilometers dan voorheen.
Toen moeders overleed idemdito.
Ik rij nu op Lpg met een lpg installatie van ik denk 4 jaar oud.

En ik denk dat 10K km momenteel nog heen ruim genomen is.
Veel in de auto gestopt qua uitgaven.

Maar verkopen kost ook weer geld.
Blijft lastig.

Ik zou in de diesel blijven rijden als je de 12K km wel haalt.

Het aantal km's van het zogeheten omslagpunt ligt vrij laag bij LPG
Wanneer je > 6000 km/jr rijdt is LPG al voordeliger als er al een LPG-installatie in zit (dat is in jou geval)
Lijkt eigenlijk heel weinig maar is echt zo...
Gewoon op LPG blijven rijden dus
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Re: Auto verkopen? Wat zou die waard zijn?

· 
Posted: 21.08.2020 - 19:10  ·  #17
Quote door JulietKilo

Het is maar net wat je je wil veroorloven t.a.v. je "liefde" voor je huidige auto.
Een lastige beslissing. Als jij geniet van je auto en je er veel ingestoken hebt, lekker houden als je het kan betalen.

Aan de andere kant kan je goedkoper rijden / stil laten staan, als je een andere auto zou rijden. Als je weer een Volvo wil, is LPG of benzine natuurlijk een optie, maar dit scheelt wellicht niet veel t.o.v. nu. Zuinige modellen zijn wellicht de nieuwere Volvo's, maar dat is prijzig wellicht en je mist je 5 cilinder wellicht.

Ik heb net zelf een V70 2.4 benzine ingeruild tegen een Mitsubishi Space Star (nieuw model) 1.0 benzine, dit scheelt 1000 euro in het jaar voor alleen wegenbelasting en verzekering (brandstof niet meegerekend. Dan heb je een idee qua benzine. Voor mij verdient die auto zich terug, t.o.v. het houden van de V70 2.4.

Dit is echter de 2e auto, de V70R gaat absoluut niet weg, hierdoor is de keuze voor mij gemakkelijker.

Advies: Als je geniet van je auto, is dit geld waard en mag je meerekenen in je som, hoeveel kan alleen jij bepalen.

Je zegt het goed als je geniet van je auto, is dit het geld waard, vandaag de V70R voor het eerst bij mij gekeurd voor de APK, ze is goedgekeurd, alleen wat kleine dingen, de lampen van de knipperlichten waren niet meer 100 % oranje van kleur.
in tegenstelling tot de 850 -10 kleppper , deze is van de week afgekeurd, lekke stuurhuis, kosten incl.uitlijnen(bij de dealer)1100.00 euro.
Ik laat het repareren, van de zomer ook al geinvesteerd in de schokbrekers rondom, Bilstein B6 icm met verlagingsveren, ze ligt strakker op de weg dan de V70R, met de R moet ik standje ADVANCE kiezen, zelf de sportstand is te soft.
maar het vermogen is niet te vergelijken.

Selected quotes for multi-quoting:   0