Auto wassen op straat

Pica

Subject:

Auto wassen op straat

· 
Posted: 16.03.2015 - 22:27  ·  #1
Zijn er uberhaupt nog gemeentes/dorpen/steden waar je je auto nog wel op straat mag wassen?

Is dit een landelijk verbod?
eV70T
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

Re: Auto wassen op straat

· 
Posted: 16.03.2015 - 22:35  ·  #2
geen idee of het landelijk is
het is eigenlijk verboden in ons dorpje, maar geen hond die zich er wat van aantrekt
en er wordt ook totaal niet op gehandhaafd :sleep:
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 16.03.2015 - 22:37  ·  #3
Ik heb geen idee. Er zijn gemeenten waar het niet mag.

Mag het niet, dan heeft de politie er hier dan sch**t aan, want die staken laatst een duimpje op toen ik de Volvo aan het wassen was. :D

Moet ook kunnen toch? Ik maak gebruik van producten die legaal verkocht worden (toch Steve? :bandit: ) en ga er dus vanuit dat deze niet schadelijk zijn.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 16.03.2015 - 22:41  ·  #4
Het is geen landelijk verbod. Het wordt per gemeente bij lokale verordening geregeld. Hier in Rotterdam bijvoorbeeld wordt het niet aangeraden, maar het is ook niet verboden.

Mvg Chris
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 16.03.2015 - 22:52  ·  #5
Mag niet meer in Oosterhout,maar geen hond die er iets van zegt. Dus wekelijks wassen in de wasbox of door de luxe wasstraat, over de snelweg naar huis droogrijden en dan thuis hier en daar wat poetsen, niveaus van vloeistoffen en bandenspanning nakijken. Een paar keer per jaar serieus aan werken.
Wat ik wel leuk vind, is dat bij de luxe wasstraat de stofzuigers ook goed met water kunnen omgaan. Ik zuig daar na het wassen de deurlijsten, kentekenplaten, motorruimte, paravaan, omlijsting van kofferdeksel droog en meteen schoon. Scheelt enorm met nazemen!
Driven2Shine
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 51
Homepage: driven2shine.eu
Subject:

· 
Posted: 16.03.2015 - 22:57  ·  #6
Het ligt aan het grondwater afvoer.
Sommige gemeentes gebruiken het grondwater afvoer weer voor drink water en als je dan op straat zware chemicaliën gaat gebruiken raakt het drink water zwaar vervuild vandaar de zware bekeuringen die er in sommige gemeentes worden uitgedeeld.
Mits er op gecontroleerd word uiteraard.

Hier mag het nog in de gemeente Lingewaard dus ik blijf lekker op straat wassen.
Mocht het veranderen zit er op 800 meter een wasbox waar ik gebruik van kan maken :)

@Martijn nee jouw spullen zijn zwaar illegaal, daar staat zelfs celstraf op :)
Nah geintje alles wat ik verkoop van Chemical Guys en SmartWax is VOC compliant wat betekend dat het veilig voor het milieu is.
In Californië waar de producten gemaakt worden zijn de eisen nog een stukje hoger als bij ons in Nederland.
koopje
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 16.03.2015 - 23:02  ·  #7
Las laatst een reclame over een product dat gebruikt werd om auto's te wassen zonder water.
Zou wel ten goede komen aan het milieu.
Wie heeft hier ervaringen mee ?, ik heb er niet zoveel vertrouwen in maar heb er ook geen ervaring mee.

gr. Andor, die hem ook nog lekker zelf afsopt op de stoep :-)
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 16.03.2015 - 23:11  ·  #8
Tja mocht ik m al wassen :bandit: dan doe ik t op mn eigen straat, ben benieuwd wie daar wat van zegt. overigens verdwijnt t vanzelf in een gasscheur.. ik woon in loppersum. hou hier rekening mee met stemmen woensdag :D :D

folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 16.03.2015 - 23:16  ·  #9
Inderdaad, als je daar woont, trilt het water er met de volgende beving vanzelf af. Scheelt wel met zemen!
Domaso

Subject:

· 
Posted: 17.03.2015 - 00:00  ·  #10
Quote door folke3

Mag niet meer in Oosterhout,maar geen hond die er iets van zegt. Dus wekelijks wassen in de wasbox of door de luxe wasstraat, over de snelweg naar huis droogrijden en dan thuis hier en daar wat poetsen, niveaus van vloeistoffen en bandenspanning nakijken. Een paar keer per jaar serieus aan werken.
Wat ik wel leuk vind, is dat bij de luxe wasstraat de stofzuigers ook goed met water kunnen omgaan. Ik zuig daar na het wassen de deurlijsten, kentekenplaten, motorruimte, paravaan, omlijsting van kofferdeksel droog en meteen schoon. Scheelt enorm met nazemen!

Dacht dat ik de enige was die na de wasstraat de stofzuiger gebruikte om droog te zuigen. :D
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 17.03.2015 - 02:23  ·  #11
Quote door Pica

Zijn er uberhaupt nog gemeentes/dorpen/steden waar je je auto nog wel op straat mag wassen?

Is dit een landelijk verbod?

Nee.

Als het al ergens verboden is, dan via de APV zoals al gezegd.
Maar ik heb er nog niet van gehoord dat er ooit voor bekeurd is.
APV's staan vol met laatste redmiddel-artikelen, wellicht dat het hier en daar al eens is opgenomen voor het geval dat.... ik denk niet dat je je er druk over hoeft te maken !
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 17.03.2015 - 07:58  ·  #12
Ik zou ook niet weten of het hier mag.

Krijg altijdmde opmerking van de buurt "je mag mijn auto ook wel wassen", Niemand vindt het erg.

Politie rijdt ook gewoon door, dus ik blijf onze auto's gewoon wassen op straat :D
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 17.03.2015 - 08:10  ·  #13
Heb er hier nog nooit wat van gehoord dat het niet zou mogen, dus wordt het ook netjes op straat gedaan.
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 17.03.2015 - 08:42  ·  #14
Ik denk dat het per gemeente ook verschilt hoe er met water wordt omgegaan. Kan me goed voorstellen dat, als het opervlaktewater naar de zuivering gaat om er drinkwater van te maken, men liever niet heeft dat daar dergelijke middelen in terecht komen...
Maarja, voorkom het maar eens. En dan de handhaving daarop ... loopt teveel in de papieren.
En het is ook een soort bewustwordingsproces denk ik. Meeste mensen beseffen ook niet dat ze er uiteindelijk zelf de rekening voor gepresenteerd krijgen via de waterschapsbelasting, plus dat ze niet beseffen dat ze het in principe zelf ook weer opdrinken via de kraan ...

Beetje hetzelfde als te hard rijden op de snelweg. Het is zó makkelijk, en zolang ik er geen gezeik me krijg, zoals een bekeuring ofzo, wat boeit het mij dan?
Dus rij ik meestal lekker hard. 8-)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 17.03.2015 - 11:01  ·  #15
Quote door GRUNNS60

Tja mocht ik m al wassen :bandit: dan doe ik t op mn eigen straat, ben benieuwd wie daar wat van zegt. overigens verdwijnt t vanzelf in een gasscheur.. ik woon in loppersum. hou hier rekening mee met stemmen woensdag :D :D

modules/cback_direct_upload_x/…3_1724.jpg

Oh dan breng ik de mijne ook even langs als je toch bezig bent

Selected quotes for multi-quoting:   0