Autoambulance gezocht voor donor V70N voor het forum

grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Autoambulance gezocht voor donor V70N voor het forum

· 
Posted: 07.06.2018 - 22:57  ·  #1
We zijn weer een stap verder. Ik heb zoveel aan het forum gehad dat ik met de hulp van Frank (GrunnS60) besloten heb de V70 2001 met kapotte kop als donorauto voor het forum ter beschikking te stellen. Gaat om een gechipte 140PK (volvotune) Vialle LPi met 498.000km op de klok en veel onderhoud.

Met GrunnS60 heb ik het plan opgevat om hem in bij Grunns60 in de loods te zetten en daar te strippen. Onderdelen kunnen dan (tegen vriendenprijs, kostenloos gaat helaas niet helemaal) voor de forumleden worden gereserveerd. We zitten nu even met de vraag: hoe krijgen we hem vanuit Almere in Groningen. Een autoambulance heb ik minimaal 2 dagen nodig en kost 45 euro per dag. Dit zal moeten worden omgeslagen, net als de benzine. Maar misschien is er een forumlid met een autoambulance?

Bij een sloper krijg ik er misschien nog een paarhonderd euro voor, maar de onderdelen zijn bij elkaar interessanter om te verdelen. Denk o.a. aan een nieuw stuurhuis (4 jaar geleden vervangen, regelmatig stuurolie ververst), bestuurdersstoel, condensor, radiator, fan, druksensor, droger, relais, DIM, ABS computer (ETS gereviseerd), aircopomp, ruitenwissermotor, blok, nieuwe koppeling met drukgroep en dubbelmassa vliegwiel (nog geen 10.000km), versnellingsbak etc. Bedenk het maar. Gratis gaat niet, maar winst hoeft ook niet.

Dus als er iemand is die ons kan helpen met vervoer is dat heel fijn :-). We hebben tot oktober om de auto te stallen, maar voor mij zou het fijn zijn als ie uit de WB en verzekering is.

Wie biedt zich aan? En wie zit met smart op onderdelen te wachten? Kleurcode is 455. Venetian red pearl.

Van de vervangen onderdelen weet ik over het algemeen hoe lang ze gedraaid hebben in de auto, want ik heb alles gelogd.

Als je ergens interesse in hebt, laat het ook even weten via PM. Maar nogmaals, eerste vraag is: wie kan helpen met vervoer naar groningen. Daarna zullen we een forumkoeriersdienst moeten opzetten met leden om de grotere onderdelen op de juiste plaats te krijgen, maar dat lijkt me een kleiner probleem.
Blondegod
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Autoambulance gezocht voor donor V70N voor het forum

· 
Posted: 07.06.2018 - 23:11  ·  #2
Wat een goed initiatief!
Helaas heb ik geen autoambulance, aan mij heb je dus niet veel.
Don
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 08.06.2018 - 05:03  ·  #3
Heb zelf helaas geen autoambulance, omdat huren voor mij veel aantrekkelijker is. Ken wel een adresje in Haren (nabij Groningen) waar je voor €36,- per 24 uur een kunt huren. Wellicht scheelt dat dan nog in kosten.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 10.06.2018 - 22:36  ·  #4
Kapotte kop, dan rijdt de auto op zich nog wel toch?
Is hij dan niet te slepen? Misschien wat ver weg ja, maar als dat alles is...

Is het stuurhuis voor benzine/diesel pre facelift hetzelfde?
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 10.06.2018 - 23:26  ·  #5
Na een geknapte D-riem zijner meestal wel een aantal kleppen stuk. Lijkt me niet dat het nog gaat lukken om 150km ermee te rijden. (Vooral niet als er geen nieuwe d-riem opgezet is)
150 km slepen zonder rembekrachtiging en zonder stuurbekrachtiging lijkt me vragen om een ongeluk.
Volgens mij maakt TS hier de enige juiste keuze: opladen op een aanhanger.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 11.06.2018 - 10:15  ·  #6
supermooi initiatief, kan je helaas niet helpen aan een ambulance heb wel interesse in diverse delen maar dat komt tzt wel....

Selected quotes for multi-quoting:   0