Ik meende dat ik al een recensie had achtergelaten hier, maar nu ik zocht (om aan te vullen) kan ik niks vinden.
Raar, mocht ik het mis hebben dan hier dus mijn 2e
Ik kan er een enorm lang verhaal van maken (ga ik onbedoeld vast ook doen), maar het is eigenlijk heel simpel - (Poika) Polter is de eerste garagist in mijn leven waar ik me compleet "veilig" voel, waarbij ik nooit het gevoel heb dat ik moet twijfelen aan z'n intenties.
Laten we beginnen met het "gevoel" - de garage ziet er netter uit dan mijn woonkamer.
Alles is net, opgeruimd, en overzichtelijk. Geen rondslingerende onderdelen / gereedschap, geen vieze vloer... Het ziet er bijna uit als een filmset.
Dat geeft vertrouwen - iemand die zo voorzichtig en netjes als Poika omgaat met z'n eigen spullen, vertrouw ik ook met de mijne.
Verder - geen bullNondeju. Poika weet precies waar hij het over heeft, is altijd zeker van z'n zaak, maar (heel belangrijk) als er iets is waar geen zekerheid over *is*, zegt hij dat eerlijk - zonder er omheen te draaien.
Hij heeft de motor van mijn import V70 op mijn verzoek helemaal aangepakt - carter ventilatie, oliedruk herstel, grote beurt, en nog meer waar ik even niet op kan komen. Allemaal keurig gedaan.
Later mijn voorvering aangepakt, eerlijk aangevend welke delen wel vervangen moesten worden en welke niet nodig waren.
Elke andere garagist (lees: dealer) in mijn verleden had gewoon ingezet op "alles vervangen, en waarschijnlijk nog wat meer ongerelateerde zaken".
Tijdens het werk kreeg ik foto's gewhatsapped zodat ik precies kon volgen wat er gebeurde.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, en dat waardeer ik echt enorm.
Toen ik later toch tegen iets raars aanliep - mijn peilstok werd (na flink optrekken / "wide open throttle") eruit geblazen en de motor zat onder met olie - was hij nog bezorgder dan ik, en wou 'm direct zien.
Uiteindelijk bleek het probleem absoluut niet aan zijn onderhoud te liggen - maar aan iets dat echt zelden voorkomt, en dan meestal enkel in combinatie met een motor tune (die ik heb laten doen bij Obbe, waar Poika van heeft laten weten dat hij het in principe liever niet zou zien ).
Het probleem was dat bij mijn 2006 import de rubbers van de peilstok compleet versteend waren - toen hij ze eraf probeerde te halen braken ze in stukken - zo hard als plastic!
Hij was dit nog nooit tegen gekomen (Volvo Stern in Haarlem ook niet, die heb ik de restanten van mijn "rubbers" laten zien), maar bestelde gelijk nieuwe rubbertjes voor me die ik die middag in Haarlem op kon halen, en neemt het vanaf nu op in z'n standaard list / "te vervangen materialen".
Om zeker te zijn heeft hij ook nog een compressie test uitgevoerd (met vlag en wimpel geslaagd).
Allemaal als service - ik kon na een uur wegrijden zonder ook maar iets af te hoeven rekenen.
Kortom - om de andere leden hier te quoten, "hands up for Polter"
Oh en afgezien van het technische aspect is 't een verdomd aardige kerel, niet heel onbelangrijk.
Deze V70 blijft zijn leven lang bij Poika komen! \o/
Raar, mocht ik het mis hebben dan hier dus mijn 2e
Ik kan er een enorm lang verhaal van maken (ga ik onbedoeld vast ook doen), maar het is eigenlijk heel simpel - (Poika) Polter is de eerste garagist in mijn leven waar ik me compleet "veilig" voel, waarbij ik nooit het gevoel heb dat ik moet twijfelen aan z'n intenties.
Laten we beginnen met het "gevoel" - de garage ziet er netter uit dan mijn woonkamer.
Alles is net, opgeruimd, en overzichtelijk. Geen rondslingerende onderdelen / gereedschap, geen vieze vloer... Het ziet er bijna uit als een filmset.
Dat geeft vertrouwen - iemand die zo voorzichtig en netjes als Poika omgaat met z'n eigen spullen, vertrouw ik ook met de mijne.
Verder - geen bullNondeju. Poika weet precies waar hij het over heeft, is altijd zeker van z'n zaak, maar (heel belangrijk) als er iets is waar geen zekerheid over *is*, zegt hij dat eerlijk - zonder er omheen te draaien.
Hij heeft de motor van mijn import V70 op mijn verzoek helemaal aangepakt - carter ventilatie, oliedruk herstel, grote beurt, en nog meer waar ik even niet op kan komen. Allemaal keurig gedaan.
Later mijn voorvering aangepakt, eerlijk aangevend welke delen wel vervangen moesten worden en welke niet nodig waren.
Elke andere garagist (lees: dealer) in mijn verleden had gewoon ingezet op "alles vervangen, en waarschijnlijk nog wat meer ongerelateerde zaken".
Tijdens het werk kreeg ik foto's gewhatsapped zodat ik precies kon volgen wat er gebeurde.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, en dat waardeer ik echt enorm.
Toen ik later toch tegen iets raars aanliep - mijn peilstok werd (na flink optrekken / "wide open throttle") eruit geblazen en de motor zat onder met olie - was hij nog bezorgder dan ik, en wou 'm direct zien.
Uiteindelijk bleek het probleem absoluut niet aan zijn onderhoud te liggen - maar aan iets dat echt zelden voorkomt, en dan meestal enkel in combinatie met een motor tune (die ik heb laten doen bij Obbe, waar Poika van heeft laten weten dat hij het in principe liever niet zou zien ).
Het probleem was dat bij mijn 2006 import de rubbers van de peilstok compleet versteend waren - toen hij ze eraf probeerde te halen braken ze in stukken - zo hard als plastic!
Hij was dit nog nooit tegen gekomen (Volvo Stern in Haarlem ook niet, die heb ik de restanten van mijn "rubbers" laten zien), maar bestelde gelijk nieuwe rubbertjes voor me die ik die middag in Haarlem op kon halen, en neemt het vanaf nu op in z'n standaard list / "te vervangen materialen".
Om zeker te zijn heeft hij ook nog een compressie test uitgevoerd (met vlag en wimpel geslaagd).
Allemaal als service - ik kon na een uur wegrijden zonder ook maar iets af te hoeven rekenen.
Kortom - om de andere leden hier te quoten, "hands up for Polter"
Oh en afgezien van het technische aspect is 't een verdomd aardige kerel, niet heel onbelangrijk.
Deze V70 blijft zijn leven lang bij Poika komen! \o/