Quote door Kaaskop
Quote door Jack van Iersel
Quote door rolvio
Bijzonder dus. Ben niet de enige blijkbaar... Het probleem zit hem denk ik ook met inschakelen van de cc. Om hem aan te zetten druk je op knopje cruise, vervolgens op het + knopje. Dat vind ik vreemd. Je zou zeggen; ik zet de cc aan en klaar. Maar nee, daarnaast moet ik ook nog op plus knopje drukken, waardoor de auto versnelt.
En ja, ik rij wel 50 op de cruise. Rij ik tenminste niet te hard
Dat is gedaan zodat je niet per ongeluk de cruise control erop zet.
en als een dwaas naar de 160 km/h accelereert
En dat plus/min knopje drukken hoef je maar 0,1 seconde te doen. Bij mij verhoogt dat de snelheid niet als ik dat kort doe.
Werkt in veel auto's: eerst aanzetten en dan snelheid vastklikken. Er zijn wel merken waarbij je direct de snelheid kan vastklikken, volgens mij bij mijn eerdere VW's maar dan had je op de stengel een fysiek schakelaartje voor de CC die je altijd in de 'aan'-stand kon laten staan.
Exact.
Offtopic:
Tegenwoordig wordt het gas geregeld via sensoren, maar voorheen was dat niet. Een kameraad reed een Honda 5th Gen Prelude met dus ook cruise control. Op een gegeven moment rijd ik met die auto, CC erop en toen was ik mijn pedaal opeens kwijt. Ik laat namelijk mijn voet altijd nog lichtje leunen op het pedaal, zelfs tijdens CC. Wat bleek, bij hem was dat nog mechanisch. Gauw de auto richting de 200 gestuurd, CC erop, en terug laten zakken naar de 80km/u. Daarna dus de restore knop ingedrukt en kijken wat er gebeurd, en ja hoor plankgas ging het pedaal :yes: