Ik ben nu bijna een maand verder sinds de derde drain en fill. Het begint de goede kant op te gaan. Het is in ieder geval niet meer zo dat de bak weer structureel slechter begint te schakelen na +/- 3000 km sinds de D&F oliewissel en dat lijkt me een goed teken. Bij de eerste twee D&F sessies ging de bak na 2000 km weer slechter schakelen. Dat is dus nu niet meer het geval. Het lijkt me een goed teken.
De bak begint ihb na de reset van de adaptie en de olie teller steeds sneller te schakelen. In ieder geval geen geaarzel meer en de kick-down gaat ook steeds beter. Mijn gevoel zegt dat een volgende oliewissel ergens over 3 weken mag plaats vinden en dan i.c.m. het opnieuw resetten van de bak. Ik vermoed dat inmiddels al veel rommel uit de bak is losgekomen (gezien de kleur van de olie) en dat veel langer wachten met een volgende Drain & Fill niet verstandig is.
Ik heb zojuist het verhaal over spoelen bij varioclean mogen lezen, en eigenlijk begin ik steeds meer tot de conclusie te komen dat het niet zo zeer het spoelen is maar veel meer het vullen van de bak met schone (sterk reinigende) olie wat er voor zorgt dat alles weer een beetje begint te werken zoals het hoort. Zeker bij de oudere bakken (2000 / 2001) zit het voornaamste probleem echt in het kleppenblok zo is mijn indruk. En zolang de bak niet schoon is, loop je elk moment weer de kans dat de bak in de problemen raakt en dan draait het vooral om het kleppenblok wat vol komt te zitten met viezigheid met als gevolg dat de bak beroerd begint te schakelen en of zelfs te slippen.
De afgelopen weken heb ik zo nu en dan handmatig geschakeld tussen 3,4 en D. Dat brengt telkens een verbetering als je de bak daarna in D zet.
De progressie van het functioneren van de bak is wat mij betreft voldoende om aan te nemen dat het waarschijnlijk wel verder de goede kant op zal gaan. Dit jaar misschien dus nog twee keer de ATF olie verversen, en dan heb ik in totaal 18 liter ATF door de bak gespoeld over een periode van +/- 20000 km.
De bak begint ihb na de reset van de adaptie en de olie teller steeds sneller te schakelen. In ieder geval geen geaarzel meer en de kick-down gaat ook steeds beter. Mijn gevoel zegt dat een volgende oliewissel ergens over 3 weken mag plaats vinden en dan i.c.m. het opnieuw resetten van de bak. Ik vermoed dat inmiddels al veel rommel uit de bak is losgekomen (gezien de kleur van de olie) en dat veel langer wachten met een volgende Drain & Fill niet verstandig is.
Ik heb zojuist het verhaal over spoelen bij varioclean mogen lezen, en eigenlijk begin ik steeds meer tot de conclusie te komen dat het niet zo zeer het spoelen is maar veel meer het vullen van de bak met schone (sterk reinigende) olie wat er voor zorgt dat alles weer een beetje begint te werken zoals het hoort. Zeker bij de oudere bakken (2000 / 2001) zit het voornaamste probleem echt in het kleppenblok zo is mijn indruk. En zolang de bak niet schoon is, loop je elk moment weer de kans dat de bak in de problemen raakt en dan draait het vooral om het kleppenblok wat vol komt te zitten met viezigheid met als gevolg dat de bak beroerd begint te schakelen en of zelfs te slippen.
De afgelopen weken heb ik zo nu en dan handmatig geschakeld tussen 3,4 en D. Dat brengt telkens een verbetering als je de bak daarna in D zet.
De progressie van het functioneren van de bak is wat mij betreft voldoende om aan te nemen dat het waarschijnlijk wel verder de goede kant op zal gaan. Dit jaar misschien dus nog twee keer de ATF olie verversen, en dan heb ik in totaal 18 liter ATF door de bak gespoeld over een periode van +/- 20000 km.