Automaat met horten en stoten

ErikS60
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Automaat met horten en stoten

· 
Posted: 10.07.2013 - 20:46  ·  #1
Ben op vakantie in Frankrijk en heb een aantal keren gehad dat de automaat bij filerijden erg begint te bokken (vergelijk het met wegrijden in z'n twee en dan te weinig gas geven)
Gebeurde laatst ook in een stadje met achteruit inparkeren, erg vervelend.
De temeraturen zijn hier op dit moment vrij hoog (rond de 30 graden), heb het idee dat dit wel meespeelt in het gedrag vd bak, maar dit is slechts een aanname van mezelf.
Ik kan ook niet zien hoe heet de motor is/wordt omdat de heren van Volvo het nodig vonden om geen temperatuurmeter te monteren in mijn S60 (een keuze die ik dus niet begrijp).
Ik ga na de vakantie meteen even langs de dealer, want dit lijkt mij niet normaal.
Iemand ervaring met iets soortgelijks?
jornt
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Homepage: facebook.com/jalde…
Subject:

Re: Automaat met horten en stoten

· 
Posted: 10.07.2013 - 20:49  ·  #2
ik weet niet hoeveel km de auto gelopen heeft... miss ff laten flushen
ErikS60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.07.2013 - 20:52  ·  #3
34000 km.!
...

Subject:

· 
Posted: 10.07.2013 - 20:53  ·  #4
Dit lijkt op een te laag op niveau staande olie of een olie waarin de fiscositeit behoorlijk is afgenomen doordat deze te warm is geweest. Bij terugkomst zo snel mogelijk even Varioclean raadplegen voor diagnose! Niet te lang mee blijven doorrijden kan ik je zeggen! ;) En ga echt naar Varioclean. Daar weet ik dat ze het goed doen. ;)
jornt
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Homepage: facebook.com/jalde…
Subject:

· 
Posted: 10.07.2013 - 20:55  ·  #5
das wel heel snel dan... dan heeft flushen geen zin... ja warmte en file rijden is vaak ook niet best voor een auto... maar dan zou ik het ook niet weten...
ErikS60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.07.2013 - 21:05  ·  #6
Quote door Trissy1979

Dit lijkt op een te laag op niveau staande olie of een olie waarin de fiscositeit behoorlijk is afgenomen doordat deze te warm is geweest. Bij terugkomst zo snel mogelijk even Varioclean raadplegen voor diagnose! Niet te lang mee blijven doorrijden kan ik je zeggen! ;) En ga echt naar Varioclean. Daar weet ik dat ze het goed doen. ;)

Ik heb nog garantie, dus lijkt me handig dat ik eerst de dealer raadpleeg.
...

Subject:

· 
Posted: 10.07.2013 - 21:07  ·  #7
Als je het echt niet vertrouwd even Volvo Assistance bellen! Zeker NIET te lang mee doorrijden. ;)
ErikS60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.07.2013 - 21:18  ·  #8
Ik hou het in de gaten, het is twee keer voorgekomen. Wat ik reeds zei, bij erg warm weer en zeer langzaam rijden. Kon ik daarna weer doorrijden was er niks meer aan de hand. Hij schakelt voor de rest uitstekend, maar dit treedt dan op vanaf stilstand in z'n één.
...

Subject:

· 
Posted: 10.07.2013 - 21:22  ·  #9
Dan heeft ie het meeste oliedruk nodig dus denk dat het viscositeit is doordat de olie te warm is geworden of inderdaad een lager oliepeil in de bak. ;) In elk geval bij terugkomst wel naar laten kijken. Goed is het niet! Niet dat je 'm kapot rijdt. Is hij nog een beetje te jong voor! :love:

Selected quotes for multi-quoting:   0