Quote door Franksvolvo
Nou.....
Ik heb het idee dat er minder mensen enthousiast zijn na een langere tijd....
Of mag ik aannemen dat niemand dit forum nog leest?, [ op een enkeling na... ]
Maar ik zoek toch maar contact, met Gery......
Aangezien ik ook zo'n snelle bak wil hebben....
Goed dan zal ook ik mijn zegje maar doen...
Mijn V70 2001 170pk automaat heb ik als eerste forum lid door Gery laten flushen... De km teller stond rond de 223000km. De wagen begon beroerd ... steeds beroerder te schakelen.. Dus voor mij was de beslissing snel genomen.
Zie topic :
topic.php?t=2204 en info site
http://www.pa5ca.com/v70/automaat_spoelen/
Goed mijn automaat was extreem vervuild (op een schaal van 1 tot 10 scoorde ik zeker 8 wat de vervuiling aanging) en het was de vraag of mijn problemen in een klap konden worden opgelost..! Na de eerste flush waren al mijn problemen weg...
Een poos geleden heb weer contact gehad met Gery..dit naar aanleiding dat ik het gevoel kreeg dat de schakel momentjes weer wat prominenter aanwezig waren.. (was een slordige 10.000km verder)
Dus in maart bij Gery geweest... bak opnieuw geflushed ... en dat was geen overbodige luxe...
Bij de eerste flush was de oude olie zo verzadigd dat deze eigenlijk geen vuil meer kon opnemen.
Tijdens de flush van maart zagen we dat er toch nog redelijk wat prut uit de bak kwam.... maar het belangrijkste... de olie was zeker niet ZWART! ze had nog een rode gloed.
Moraal van dit verhaal.... Soms kan de vervuiling zo hardnekkig zijn dat een tweede flush gewoon noodzaak is... 't kost wat maar dan heb je ook wat!!!
Omdat ik mijn auto wat zwaar vond sturen ook gelijk maar een stuurhuis flush gedaan...Dit was een gouden beslissing.... Ik heb een jaar geleden mijn reservoir van de stuurbekrachtiging bijgevuld..... in de veronderstelling dat daar ATF in moest...
Maart niets is minder waard.. toen Gery mij vroeg welke kleur de afdichtings dop van het reservoir was, ging mijn hart iets sneller kloppen... mede omdat hij ook opmerkte dat er bij Volvo verschillende olie soorten gebruikt worden, jullie raden het al.... de mijn was GROEN, dus geen ATF maar ( groene of heldere) vol synthetische power steering olie moest in mijn reservoir. Ik heb dus een jaar geleden de verkeerde olie gebruikt!!!
Tijdens het spoelen werd dat ook wel duidelijk.. de kleur was idd die van groen en rood gemengd... daarnaast kwam er ook nog wat prut uit het systeem.
Nu is ze weer mooi helder en schoon... en stuurt de auto een stuk prettiger...
Moraal van dit verhaal... 't kost wat en je weet dat de juiste olie in het systeem hebt zitten en je bent gelijk klaar voor de volgende 200.000 km...
Ik persoonlijk kan beide flushes aanraden...
Groeten,
Frans.