Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

Allard72
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

· 
Posted: 24.05.2012 - 16:20  ·  #151
Ik heb de flush 3000 km geleden laten doen.
Het schakelen is sindsdien veel geleidelijker.
Echter sindsdien heb ik een lekkage.
Heb het vermoeden dat het de keerkringen bij de aandrijfas is.
Herkent iemand dit?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 24.05.2012 - 21:16  ·  #152
Dat deze flush goed werkt moge duidelijk zijn.
Wat mij verbaasd is dat ik hier garageadviezen lees van revisie of vervangen van de bak, terwijl een flush kennelijk afdoende is.
Ik vraag me af, is dit onkunde of zakkenvullerij van de garages ?
Greyline
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Subject:

· 
Posted: 24.05.2012 - 22:51  ·  #153
... veel garages weten niet waar je het over hebt als je de term Power Flush laat vallen.
Een apparaat daartoe hebben zij niet en als ze al iets doen met spoelen dan gooien ze er een massa nieuwe olie in en hopen dat de oude er dan uitkomt.
Maar wij weten dat dit NIET werkt en dat de rotzooi nog steeds in de bvak achterblijft.
Dus aan leden van dit forum de taak om de garages bij te scholen en naar Gery Slot te sturen :sleep: :police: :love: :sick:
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: marinetraffic.com/…
Subject:

· 
Posted: 24.05.2012 - 23:13  ·  #154
Quote door Greyline

... veel garages weten niet waar je het over hebt als je de term Power Flush laat vallen.
Een apparaat daartoe hebben zij niet en als ze al iets doen met spoelen dan gooien ze er een massa nieuwe olie in en hopen dat de oude er dan uitkomt.
Maar wij weten dat dit NIET werkt en dat de rotzooi nog steeds in de bvak achterblijft.
Dus aan leden van dit forum de taak om de garages bij te scholen en naar Gery Slot te sturen :sleep: :police: :love: :sick:

Dat is inderdaad waar....ik vroeg het bij de garage en hetzelfde verhaal gewoon spoelen met nieuwe olie ze hebben zeker nog nooit van powerflush gehoord en ze vragen er net zo vrolijk €450 voor..ik heb het toevallig vorige week gevraagd en bij gery slot € 280 en dan heb je tenminste resultaat.
frans_v70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Subject:

· 
Posted: 26.05.2012 - 13:17  ·  #155
Quote door Greyline

Volvo Harrie Arendse in Ruurlo heeft drie powerflush machines aangeschaft (Ruurlo, Doetinchem en Zevenaar) op basis van dit draadje en de expertiese van Gerry..
Dus niet alle garages zijn eigenwijs .. deze durft er voor uit te komen dat ze het al jaren niet of minder goed deden...!

Frans.
Greyline
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Subject:

· 
Posted: 26.05.2012 - 18:54  ·  #156
Quote door frans_v70
Quote door Greyline

Volvo Harrie Arendse in Ruurlo heeft drie powerflush machines aangeschaft (Ruurlo, Doetinchem en Zevenaar) op basis van dit draadje en de expertiese van Gerry..
Dus niet alle garages zijn eigenwijs .. deze durft er voor uit te komen dat ze het al jaren niet of minder goed deden...!
Frans.

... prima, zo moet dat, zegt het voort.
En waarom neemt "Beesd" dit niet over en verplicht elke dealer zo'n apparaat aan te schaffen?
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 28.05.2012 - 21:01  ·  #157

En waarom neemt "Beesd" dit niet over en verplicht elke dealer zo'n apparaat aan te schaffen?

Omdat Gerry dan geen werk meer heeft maar belangrijker denk ik is omdat een nieuwe bak meer oplevert dan een spoeling
Franksvolvo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: google.nl
Subject:

· 
Posted: 28.05.2012 - 21:20  ·  #158
Quote door Steve

Omdat Gerry dan geen werk meer heeft maar belangrijker denk ik is omdat een nieuwe bak meer oplevert dan een spoeling

Uhm..
Toch is een spoeling niet helemaal zalig makend...
De mijne heeft er [ nog} niet heel veel baadt bij gehad...
Ga nog wel terug naar Gery, maar ben benieuwd wat het wordt....
WoutW
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 26.06.2012 - 12:24  ·  #159
Hallo Volvoliefhebbers,

Ik heb de vele vragen en ervaringen met de power flush doorgelezen. Lijkt zowel voor perikelen met de automaat als het stuurhuis een goeie oplossing. Nu wil ik graag weten of ik voor een automaat- en/of stuurhuisflush ook in België terecht kan. Heeft iemand hier (goeie of slechte) ervaringen mee?

Groeten, Wout
frans_v70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.06.2012 - 14:16  ·  #160
Quote door WoutW

Hallo Volvoliefhebbers,

Ik heb de vele vragen en ervaringen met de power flush doorgelezen. Lijkt zowel voor perikelen met de automaat als het stuurhuis een goeie oplossing. Nu wil ik graag weten of ik voor een automaat- en/of stuurhuisflush ook in België terecht kan. Heeft iemand hier (goeie of slechte) ervaringen mee?

Groeten, Wout

Wout neem even contact op met Gerry, hij heeft ook iemand in België met een powerflush machine. Door hem zelf opgeleid en gebruikt een van zijn machines + olie...

Groeten,

Frans
...

Subject:

· 
Posted: 26.06.2012 - 15:01  ·  #161
Ik heb gisteren de budgetversie van je automaatbak olie verversen uitgevoerd.

1. De olie was niet al te vies (km-stand 239.000 km)
2. De olie rook niet verbrand

De olie heb ik afgetapt, en via de peilstok weer toegevoegd. 3,5 liter in totaal. Ik heb nu +/- 150 km gereden, en het verschil is opmerkelijk. Minder slip in de lagere versnellingen, en de auto blijft langer in de lockup hangen. Voelt erg prettig aan als ik het zo mag samenvatten.

Mijn vermoeden is dat via deze weg niet alle vuil in een keer er uit komt, maar dat over een tijdspanne van +/- 5000 km de bak langzaam maar zeker steeds schoner wordt. Met alle voordelen van dien.

Bijkomstig voordeel, als je de olieaftapplug los hebt, kun je zien hoeveel metaaldeeltjes op je aftapplug zijn blijven hangen. Dat viel in mijn geval gelukkig erg mee, en dus meen ik te mogen concluderen dat preventief ATF olie wisselen wel eens zou kunnen bijdragen aan het verlengen van de automatische versnellingsbak.

Heb ik daar 300 EUR voor over? Niet als het me lukt om met +/- 115 EUR en drie drain & fill sessies naar mijn idee hetzelfde kan bereiken als met powerflush. Bij een Volvo 850 werkte dezelfde truc ook prima, de olie was nog voordeliger en zelfs bij dik 400.000 km had ik een mooi schakelende bak in het vooronder.
frans_v70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.06.2012 - 15:58  ·  #162
Quote door EnnoE34

Ik heb gisteren de budgetversie van je automaatbak olie verversen uitgevoerd.

1. De olie was niet al te vies (km-stand 239.000 km)
2. De olie rook niet verbrand

De olie heb ik afgetapt, en via de peilstok weer toegevoegd. 3,5 liter in totaal. Ik heb nu +/- 150 km gereden, en het verschil is opmerkelijk. Minder slip in de lagere versnellingen, en de auto blijft langer in de lockup hangen. Voelt erg prettig aan als ik het zo mag samenvatten.

Mijn vermoeden is dat via deze weg niet alle vuil in een keer er uit komt, maar dat over een tijdspanne van +/- 5000 km de bak langzaam maar zeker steeds schoner wordt. Met alle voordelen van dien.

Bijkomstig voordeel, als je de olieaftapplug los hebt, kun je zien hoeveel metaaldeeltjes op je aftapplug zijn blijven hangen. Dat viel in mijn geval gelukkig erg mee, en dus meen ik te mogen concluderen dat preventief ATF olie wisselen wel eens zou kunnen bijdragen aan het verlengen van de automatische versnellingsbak.

Heb ik daar 300 EUR voor over? Niet als het me lukt om met +/- 115 EUR en drie drain & fill sessies naar mijn idee hetzelfde kan bereiken als met powerflush. Bij een Volvo 850 werkte dezelfde truc ook prima, de olie was nog voordeliger en zelfs bij dik 400.000 km had ik een mooi schakelende bak in het vooronder.

Enno, het is een keuze... maar als je bak echt vies is zoals de mijne was dan ben ik echt om voor de machine versie, omdat je dan veel hoger scoort mbt tot het verwijderen van vuil uit je koppel omvormer.
Jou methode zal ongetwijfeld werken... nu ben je 115 euro kwijt en dat moet je dan nog eens twee keer herhalen om het bij benadering goed te krijgen. Tevens wordt er bij jou methode geen gebruik gemaakt van een cleaner om vuil en aanslag op te lossen.. dat vindt ik persoonlijk ook een groot nadeel. Als je zag wat er met de olie gebeurde toen de circulatie opgang kwam met de cleaner... of in een keer alle meuk los kwam.. De kleur veranderde van bruin/rood naar gitzwart! Zelfs na 10.000km .. toen heb ik de bak voor een tweede keer laten spoelen kwam er na het toevoegen van de cleaner nog voldoende zooi uit de bak..! Zover als ik het nu kan overzien ben ik voor de eerste 100.000Km weer klaar... 't is nog de vraag of ik dan deze auto nog wel heb.. Ik wil tzt toch weer wat jonger gaan rijden..

Suc6 en we lezen je relaas wel...

Frans..
...

Subject:

· 
Posted: 26.06.2012 - 18:07  ·  #163
Ik denk dat ik voor 115 EUR, 10 liter ATF, drie keer een drain & fill sessie kan doen. Mijn vermoeden is dat ik daarna om de 30000 km een drain & fill "onderhouds" sessie kan doen en dat ik daar mee klaar ben. Het drain & fill proces is in mijn beleving dan gewoon onderdeel van regulier onderhoud, net zoals het wisselen van motorolie.

Ik denk ook als een bak extreem vervuild is, dat er waarschijnlijk geen andere oplossing is dan Powerflush, maar als de vervuiling wel meevalt, dan is de drain & fill optie wat mij betreft een realistische en voordelige optie.

Ik weet ook niet of ooit olie ververst is bij deze wagen. Het performance verschil is echter wel dusdanig dat ik vermoed dat de bak olie niet echt best meer was. En dat dus op tijd de olie vervangen is. Vooral in de lage versnellingen is het verschil goed te merken.
GerardF
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 27.06.2012 - 08:32  ·  #164
Ik heb pasgeleden mijn GT voor de tweede keer laten flushen en zag dat de oude olie na 4 maanden toch nog behoorlijk verkleurt was. Ik merk dat de automaat na de tweede behandeling nog beter schakeld.
Wanneer jij 3 liter vervangt, betekend dit dat er nog 6 liter vuile olie in zit. Met een flush wordt alles vervangen. Ook wordt de olie teller gereset zodat de software weet dat er dunnere ollie in zit. Ik denk niet dat je dit met olie aftappen en vervange gaat bereiken.
Tevens rekend Gery voor een tweede flush een gereduceerde prijs.
...

Subject:

· 
Posted: 27.06.2012 - 09:08  ·  #165
Volgens mij heeft een 2001 aut. bak bij een B5244S een inhoud van 6,5 liter.

M.a.w. met fill & drain is de olie met 3,5 liter aftappen voor bijn 54% ververst. Bij een volgende beurt is dat niet 54% maar 78% en na de 3e beurt is dat percentage opgelopen tot bijna 90%. Omdat er natuurlijk wel ondertussen mee gereden wordt, zullen die percentages wel iets lager uitvallen, en omdat de nieuwe ATF olie een betere reinigende werking heeft zal ook hier wel het een en ander langzaam maar zeker gereinigd worden en de olie langzaam aan weer vervuilen. Toch denk ik dat het op deze manier op zich geen kwaad kan, en een goed alternatief is als de bak nog geen kuren vertoont.

Metaaldeeltjes worden als het goed is opgevangen door de olieplug. Ik ben ook benieuwd wat ik aantref bij de volgende drain & fill wissel actie. En mijn stelling is als je daarna gewoon om de 15000 km telkens de olie op deze manier blijft verversen, de oliekwaliteit daarna telkens in voldoende goede conditie blijft, zeker in vergelijking met de situaties dat de olie niet ververst wordt.

Selected quotes for multi-quoting:   0