Nu ben ik wel benieuwd wat voor merk Olie er wordt gebruikt bij het afvullen bij een Powerflush.
Ik denk dat er altijd nog wel een verschil bestaat tussen verschillende merken die voldoen aan dezelfde specs.Ik lees goede ervaringen over de MAXLIFE olie ATF van Valvoline. In het verleden heb ik goede ervaringen gehad met Elf Elfmatic (was bij een 850) en mijn gevoel zegt ook dat de ene olie niet de andere is.
@Franksvolvo, hoeveel km's heeft jouw wagen dan reeds afgelegd? Jammer dat het ook na een Powerflush niet is opgelost.
Het fabeltje 1/3 welke je slechts vervangt bij een drain en fill, geldt (helaas) niet voor de Volvo's. Ik denk dat het % wat je vervangt bij een drain & fill sessie ligt rond de 45%. En dat is ook te merken als je voor de eerste keer een D&F uitgevoerd hebt. Met name het slippen van de bak was na de eerste sessie een stuk minder.
http://volvoforums.com/forum/v…0-a-58714/
Hier nog wat meer info over bakproblemen, metaaldeeltjes (o.a. te vinden op je aftapplug) komen ook terecht in de solonoids. Vervangen van solonoids is dus ook soms nog wel eens een optie zeker als er signalen zijn dat ze niet meer werken zoals ze behoren te doen. Ik weet dat Nordicar o.a. daar ook mee begint om dit soort klusjes uit te voeren.