Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

...

Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

· 
Posted: 06.08.2012 - 12:14  ·  #226
Quote door Greyline

... tja, misschien had je toch voor een PowerFlush moeten kiezen :love:

Als ik een MY 2003 of jonger had gehad, had ik hier idd mogelijk ja op gezegd, alleen dan niet met BG Synthetic oil maar met EUROL 1100 ATF.

Bij de eerste modellen i.v.m. het ietwat andere kleppenblok blijf ik zeggen, liever drain & fill dan Powerflush. En gezien de kostprijs van een litertje ATF nu niet echt bepaald hoog is (varieerend van EUR 7,5 tot 11 EUR per liter) moet het mogelijk zijn om voor iets van 125 EUR vier keer een een drain & fill sessie uit te voeren, uitgerekt over een periode van +/- 12500 km. Daarna wordt het denk ik om de 10000 km bij houden totdat de olie redelijk rood blijft. Dat moment komt vast op een gegeven moment.
Greyline
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Subject:

· 
Posted: 06.08.2012 - 12:38  ·  #227
... ik ben dan zeer benieuwd wanneer dat eindelijk komt?
Volgens mij ben je nu gewoon permanent aan de drain & fill overgeleverd.
En uiteindelijk is het kostenplaatje .... ???
Franksvolvo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: google.nl
Subject:

· 
Posted: 06.08.2012 - 12:40  ·  #228
Met een Powerflush heb je meteen mooie olie..
Alleen niet altijd het gewenste resultaat.... [ bij mij niet dus...]
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 06.08.2012 - 14:27  ·  #229
Quote door Franksvolvo

Met een Powerflush heb je meteen mooie olie..

Zijn er nog mensen die dit na de Flush in de gaten houden ?
Ik heb inmiddels al meerdere malen gezien dat er een tweede flush nodig was en zelfs na een geringe afstand was ook hier de olie niet echt schoon meer.
Op zich ook niet zo vreemd, is toch een teken dat deze zijn werking doet.
...

Subject:

· 
Posted: 06.08.2012 - 15:04  ·  #230
Ik heb ook al meerdere malen gelezen dat een 2e Powerflush noodzakelijk was. En ook al gaat dat tegen gereduceerd tarief het is en blijft toch weer een uitgave + risico.

Wel prettig om te vernemen dat verse ATF olie ook na een powerflush gewoon zijn werk doet en het niet verwijderde vuil tijdens de powerflush meeneemt in de olie gedurende het gebruik van de wagen. Daarmee geldt net als bij een motor dat het schoon krijgen van de bak niet in een keer mogelijk is. Bij een motor gaan er ook de nodige km's over heen voordat de motor weer een beetje schoon is gebrand (als je tenminste LPG rijdt).

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoeveel mensen 2500 km na de powerflush hun olie controlleren of die nog mooi rood van kleur is.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 06.08.2012 - 15:12  ·  #231
Quote door EnnoE34

Ik heb ook al meerdere malen gelezen dat een 2e Powerflush noodzakelijk was. En ook al gaat dat tegen gereduceerd tarief het is en blijft toch weer een uitgave + risico.

Wel prettig om te vernemen dat verse ATF olie ook na een powerflush gewoon zijn werk doet en het niet verwijderde vuil tijdens de powerflush meeneemt in de olie gedurende het gebruik van de wagen. Daarmee geldt net als bij een motor dat het schoon krijgen van de bak niet in een keer mogelijk is. Bij een motor gaan er ook de nodige km's over heen voordat de motor weer een beetje schoon is gebrand (als je tenminste LPG rijdt).

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoeveel mensen 2500 km na de powerflush hun olie controlleren of die nog mooi rood van kleur is.

Mooi rood, daar zeg je zoiets.
Met het gele peilstokje oogt deze lang niet zo smerig als dat hij in werkelijkheid is.
Het verraderlijke is dat de olie aan de peilstok inderdaad rood oogt, maar zou dus eigenlijk nagenoeg blank, tot zeer lichtrood moeten zijn.
...

Subject:

· 
Posted: 06.08.2012 - 20:28  ·  #232
Net na de 2e drain & fill was de vloeistof redelijk licht-bruin van kleur. Maar nog steeds lichtbruin van kleur. Ik ben dan ook heel erg benieuwd hoe donker de vloeistof is bij het overgieten in een "afval" lege fles.

Als het goed is moet dit viezer worden toch steeds minder worden, en afgaande op mijn ervaringen met de Volvo 850 was de vloeistof op het einde na 5 drain & fills na enkele 100 km nog steeds enigszins rood van kleur. Dat moet dus hier ook zo gaan neem ik aan, want verder is er volgens mij weinig anders aan de S60 bak behalve dat ie wat complexer is en een iets hoogwaardiger olie lust dan de AW50-42 bakken.
...

Subject:

· 
Posted: 07.08.2012 - 21:34  ·  #233
Het blijft leuk die AW55 bakken, afgelopen weekend heb ik dus wat steviger gereden dan de weken ervoor. En dat zorgt er dus voor dat er toch het een en ander gebeurt als je er verse olie in gooit. Het resultaat mocht ik zondagavond al aanschouwen, als ik dat kan afmeten aan de kleur van de olie, die was namelijk aanzienlijk donkerder geworden.

Wat ik echter niet verwacht had, is dat de bak stiekem toch nog steeds beter gaat schakelen. Misschakelen of langzaam schakelen is er op dit moment nauwelijks meer bij. Het grootste probleem wat ik nu nog heb is terugschakelen van 3 naar 2. De rest heeft ie vandaag en ook gisteren heel behoorlijk gedaan. Dat versterkt mijn gevoel dat de reinigende werking van ververste ATF dusdanig is, dat daarmee vervuiling op plaatsen waar je dat liever niet wilt mogelijk langzaam maar zeker los komt. Het steviger doorrijden zal wel voor een snellere doorstroming van de olie zorgen met als gevolg dat er mogelijk meer vuil los komt i.c.m. de schone / sterk reinigende olie.

Ergens rond 23 aug. a.s. hoop ik een bestelling van verse ATF (4x5 Liter) te kunnen doen. Daarmee moet ik het komende jaar volgens mij wel vooruit komen. Met de progressie die de afgelopen 4-5 weken is gemaakt met olieverversen, B4 servo cover vervangen en de bak de tijd geven om zich aan te passen over 5000 km aan de nieuwe olie, verwacht ik op dit moment niet dat de bak serieus in de problemen gaat komen. Met steeds schonere olie moet de bak bij zowel koude als warme olie ook steeds makkelijker en vloeiender gaan schakelen en dan hoop ik dat het zo blijft. Op dit moment zie ik eigenlijk niet in waarom dat niet zo zou zijn. Maar wel geldt, dat ik voorlopig dus verplicht ben om met redelijk korte intervallen de olie gedeeltelijk te verversen. Als het goed is moet de olie steeds langer schoon blijven. Maar iets zegt me dat net als bij motorolie ook ATF olie altijd langzamerhand vervuilt en aan veroudering onderhevig is......vandaar dus ook dat periodiek onderhoud aan een ATF bak geen overbodige luxe is.
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.08.2012 - 21:57  ·  #234
... ik denk dat we hier te maken hebben met een one man story die off topic is.
Misschien moeten de MODS dit draadje eens opschonen en de drain & fill bijdragen afzonderlijk in een topic stoppen !!
MijnS60
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 07.08.2012 - 22:44  ·  #235
Ik rijd al zo'n 9000km met een powerflushed bak door gery slot en ben nog steeds reuze blij, allerlei raarheden die zich in de bak voor deden merk ik niks meer van.

De bak schakeld beter en eerder en je voelt er soms iets van als hij overschakeld.
binnenkort eens kijken of ik de koppeling los kan krijgen om te kijken hoe de olie is.
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.08.2012 - 07:53  ·  #236
Quote door MijnS60

Ik rijd al zo'n 9000km met een powerflushed bak door gery slot en ben nog steeds reuze blij, allerlei raarheden die zich in de bak voor deden merk ik niks meer van.
De bak schakeld beter en eerder en je voelt er soms iets van als hij overschakeld.
binnenkort eens kijken of ik de koppeling los kan krijgen om te kijken hoe de olie is.

... volgens mij zijn dit simpel te lossen snelkoppelingen (slangen) aan de voorkant van de auto (direct onder de kap).
MijnS60
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 08.08.2012 - 17:26  ·  #237
Quote door Greyline

Quote door MijnS60

... volgens mij zijn dit simpel te lossen snelkoppelingen (slangen) aan de voorkant van de auto (direct onder de kap).

Ja klopt wat je zegt echter zat ik meer met de tijd :)
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.08.2012 - 17:40  ·  #238
Quote door MijnS60

Quote door Greyline

Quote door MijnS60

Ja klopt wat je zegt echter zat ik meer met de tijd :)

... ja die heb ik helaas niet voorradig voor je :D
quintuss80

Subject:

· 
Posted: 16.09.2012 - 00:05  ·  #239
Dit ook laten doen bij de s80 bij de dealer
de volvo dealer in zevenaar is zover ik weet de enige dealer die werkt met powerflush.
Heb hier echt een geweldig resultaat mee behaald
...

Subject:

· 
Posted: 16.09.2012 - 12:11  ·  #240
Waar ik in dit topic wel benieuwd naar ben is het bouwjaar en het type automaat wat er in het vooronder ligt.

1999 - 2002 bakken zijn het meest kritisch is mijn conclusie o.b.v. diverse sites. En om die weer goed te krijgen moet je geluk hebben. Beter worden kan het altijd, helemaal goed is onder meer afhankelijk van de staat van het kleppenblok en de slijtage welke is opgetreden omdat het kleppenblok niet meer deed wat ie moest doen.

@Quintuss80 : Mooi in ieder geval om te vernemen dat het bij de Dealer ook gelukt is om de Powerflush te doen. Ook enig idee welke olie daar wordt gebruikt? En wat was de prijs voor dit klusje?

Selected quotes for multi-quoting:   0