Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

...

Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

· 
Posted: 05.11.2012 - 16:33  ·  #391
Gezien het toch wel inhoudelijke & oprechte verhaal door Varioclean vind ik persoonlijk zelf dat dit soort postings zouden mogen op een forum voor autoliefhebbers. Het is een bedrijf dat meer doet dan alleen spoelen van bakken. En juist die kennis vanuit o.a. revisie activiteiten vind ik toegevoegde waarde hebben voor de inhoudelijke kant van het verhaal.

We leven in een wereld waarin sociale media steeds belangrijker worden. En ook commerciele bedrijven kunnen hier gebruik van maken. Bannen d.m.v. een IP lock vind ik dan ook te ver gaan. Ik ben blij met de verstrekte informatie door Varioclean. Mijn complimenten.
Gouwe
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.11.2012 - 16:43  ·  #392
Quote door EnnoE34

Gezien het toch wel inhoudelijke & oprechte verhaal door Varioclean vind ik persoonlijk zelf dat dit soort postings zouden mogen op een forum voor autoliefhebbers. Het is een bedrijf dat meer doet dan alleen spoelen van bakken. En juist die kennis vanuit o.a. revisie activiteiten vind ik toegevoegde waarde hebben voor de inhoudelijke kant van het verhaal.

We leven in een wereld waarin sociale media steeds belangrijker worden. En ook commerciele bedrijven kunnen hier gebruik van maken. Bannen d.m.v. een IP lock vind ik dan ook te ver gaan. Ik ben blij met de verstrekte informatie door Varioclean. Mijn complimenten.

+1 en Dr. dream moet lekker verder dromen.... :sleep:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 05.11.2012 - 19:02  ·  #393
@Enno,
Helemaal mee eens.

Quote door varioclean

Combi bak plus automaatspoelen met BG komt op 375 euro voor leden.

Bedoelen jullie hier een combinatie stuurhuis met bak ?
Indien ja, wat is de prijs incl. minerale olie.
varioclean

Subject:

· 
Posted: 05.11.2012 - 19:35  ·  #394
@ennoe34,gouwe,bigdog,

Bedankt voor jullie positief commentaar.
De genoemde prijs was inderdaad incl. btw voor stuurhuis+bakflush. Zowel met mineraal als syntheet.

@Alex8719,@Dr.Dream

Het was inderdaad wel de bedoeling van VarioClean om meer naamsbekendheid te krijgen door dit forum, maar wij dachten/denken nog steeds dat ook de forumleden er hun voordeel aan kunnen doen van ons als techneuten die de hele dag bezig zijn met automaten informatie te krijgen over hun bakproblemen. Ook wisselen wij graag zo informatie uit, hier leren wij als bedrijf van.

Vooral door alle misverstanden die wij als passieve forumlezers de afgelopen 2 jaar zagen, stonden wij te popelen om ons steentje ook bij te dragen aan de automaatdiscussie. Wij beleven er plezier aan mee te doen op dit en andere forums na onze terughoudendheid van de laatste jaren en op andere forums zijn wij blij te worden geaccepteerd. Ook wij begrijpen wel dat we als zaak een bepaalde terughoudendheid moeten hebben. Excuses als jullie vinden dat wij te ver zijn gegaan.
(Wij zijn niet begonnen met het noemen van prijzen en kortingen voor leden, behalve als daar rechtstreeks aan ons om gevraagd werd.)

De handelingen aan de automaatbakken die wij adviseren kunnen overal worden uitgevoerd, hoeft echt niet bij ons. Wel proberen wij natuurlijk met onze informatie er aan bij te dragen dat er geen onjuiste conclusies op het forum wordt gegeven en dus ook niet aan de verkeerde zaken door forum leden hun geld wordt uitgegeven bij het repareren van hun automaat.

We hopen dat jullie toestaan dat wij doorgaan met onze technische bijdrages aan dit forum.
Voor ons zelf is het ook niet altijd makkelijk. Wij hebben echt geen commerciele belangen in bepaalde merken olie, atf of bepaalde automaatonderdelen. We zijn een garage met diagnose apparatuur, bruggen, spoelapparaten, een glycoltester en verder geen grote voorraden die wij op dit forum willen slijten.

Na een tijdje op diverse forums mee te draaien durven we zelfs te zeggen dat er "niet zakelijke partikuliere" forum leden bestaan die zich veel commercieeler gedragen dmv extreem positieve of negatieve uitlatingen over produkten of bedrijven dan dat VarioClean dat doet.

Zo hadden wij bijvoorbeeld een positieve review van een saab forum lid op het saab forum:
Zijn Saab9-5 had drie ton gelopen en dat vonden wij voor deze auto te veel om hem te spoelen,
we waren bang dat te veel vuil zou loskomen uit de carterpan en zich elders in de bak zou gaan nestelen, en dat de bak intern en extern zou kunnen gaan lekken na het spoelen.
ipv te spoelen verversten wij daarom alleen de atf in een aantal etappes.
Een ander saab forumlid antwoordde toen meteen op het saab forum hierop: wat een amateurs dat ze de saab niet konden spoelen. Terwijl wij niet wilden spoelen.
Dit andere forumlid bleek achteraf in zijn avonduren zelf veel werk aan bakken te doen!

groet,

www.varioclean.nl
eV70T
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 05.11.2012 - 23:17  ·  #395

varioclean

Ga zo door jongens, helder verhaal en het maakt veel verschil
of een ander kleppen huis of een complete revisie
want meestal krijg je ongezien de diagnose "bak moet worden gereviseerd", bij veel transmissieboeren
de goeden niet na gesproken hoor
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: marinetraffic.com/…
Subject:

· 
Posted: 06.11.2012 - 08:23  ·  #396
@ varioclean ga inderdaad zo door! altijd handig goede tips over automaten waar heel veel mensen wat aan kunnen hebben hier!
patrickkoning
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

· 
Posted: 06.11.2012 - 08:24  ·  #397
@varioclean,

Ik neem in dezer dagen contact met je op.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 06.11.2012 - 08:57  ·  #398
GS mag een voorbeeld nemen aan Varioclean. Toppie :-)
dukcer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 06.11.2012 - 09:25  ·  #399
Het kan raar lopen, vorig jaar werd Gerry hier op dit forum de hemel in geprezen en nu, tja . . . Ik en vele andere hebben hun bak laten spoelen bij Gerry, zoals ik hier nu lees zit er blijkbaar synthetische olie in wat problemen kan gaan opleveren bij vollast. Wat is nu wijsheid, de olie vervangen door originele (en dus 150,- kwijt zijn) of gewoon door rijden? Ik had en heb geen problemen met mijn automaat, ik had hem uit voorzorg laten spoelen.
V70S80
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

· 
Posted: 06.11.2012 - 10:00  ·  #400
Je moet je afvragen wie er problemen heeft gehad als gevolg van de synthetische olie, of denkt te hebben. Als je de bak pas laat flushen als er problemen ontstaan kan het ook aan de slijtage liggen, en niet per se de olie, varioclean is duidelijk in haar artikelen hier.

Ik heb mijn bak op 158K laten spoelen en hij is veel soepeler, met synth. olie.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: marinetraffic.com/…
Subject:

· 
Posted: 06.11.2012 - 10:32  ·  #401
Quote door V70S80

Je moet je afvragen wie er problemen heeft gehad als gevolg van de synthetische olie, of denkt te hebben. Als je de bak pas laat flushen als er problemen ontstaan kan het ook aan de slijtage liggen,

daar heb je zeker wel gelijk in!
...

Subject:

· 
Posted: 06.11.2012 - 12:07  ·  #402
Aan de andere kant ;) Het zachte schakelen wat je omschrijft, wordt grotendeels mogelijk gemaakt door de synthetische olie. Met minerale olie krijg je dit nooit zo zacht, zo is mijn sterke vermoeden. Dit wordt ook door Varioclean aangegeven.

Als je een goede bak hebt, dan zou het synthetisch spul best kunnen werken. En ja, het voelt zeker goed aan. Maar als je bak minimaal 250.000 km achter de rug heeft dan begin ik er steeds meer voor te voelen gewoon minerale JWS3309 olie er in te doen. Minder slijtage en meer "grip". Het nadeel, het zal nooit zo soepel schakelen als een synthetische olie.
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 06.11.2012 - 12:14  ·  #403
Quote door varioclean

@Alex8719,@Dr.Dream

Het was inderdaad wel de bedoeling van VarioClean om meer naamsbekendheid te krijgen door dit forum, maar ... Wij zijn niet begonnen met het noemen van prijzen en kortingen voor leden, behalve als daar rechtstreeks aan ons om gevraagd werd.

... doe dat dan per PM indien die iemand daarom vraagt en zet niet iedere keer een link naar de website neer.
V70S80
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

· 
Posted: 06.11.2012 - 15:03  ·  #404
Quote door EnnoE34

Aan de andere kant ;) Het zachte schakelen wat je omschrijft, wordt grotendeels mogelijk gemaakt door de synthetische olie. Met minerale olie krijg je dit nooit zo zacht, zo is mijn sterke vermoeden. Dit wordt ook door Varioclean aangegeven.

Als je een goede bak hebt, dan zou het synthetisch spul best kunnen werken. En ja, het voelt zeker goed aan. Maar als je bak minimaal 250.000 km achter de rug heeft dan begin ik er steeds meer voor te voelen gewoon minerale JWS3309 olie er in te doen. Minder slijtage en meer "grip". Het nadeel, het zal nooit zo soepel schakelen als een synthetische olie.

@ennoE34, dat is goed mogelijk, maar dat kan ik pas over vele jaren beamen. onze S80 staat op 159K, onze V70 Diesel uit 2005 pas op 94K, dus heb ik nog even te gaan voordat de 250K gehaald wordt... maar preventief spoelen lijkt mij in verhouding een goede investering. Wat ik wel vreemd vind is dat Volvo zelf aangeeft dat de bak geen verversing nodig heeft.
...

Subject:

· 
Posted: 06.11.2012 - 17:51  ·  #405
;) volvo is niet uniek in het standpunt, geen olie verversen.

Laatst in de BMW van mijn ouders gereden, 2 jaar oud. Amper 40000 km. En ik was niet echt te spreken over de bak. Ergo, ook daar is spoelen iets om niet te vergeten.

En eigenlijk gaat steeds meer gelden, hoe geavanceerder de bakken hoe meer noodzakelijk wordt het om de olie zo nu en dan te verversen. Dus.......gouden business die automaat spoel business.

Selected quotes for multi-quoting:   0