Quote door EnnoE34
Je hebt een km-stand van bijna 3 ton als ik het goed gelezen heb.
Heb je al eens gekeken naar de toestand van je ATF vloeistof? Via peilstok moet je al een aardige indruk kunnen krijgen wat er qua vloeistof aan de hand is. Met name ook de geur.
Gezien je km-stand en het bouwjaar van de auto zou ik zelf erg terughoudend zijn met de "Power" flush. Als nieuw zal ie toch niet meer gaan schakelen is mijn vermoeden. Dat heeft te maken met het kleppenhuis wat bij die km-stand hoogstwaarschijnlijk z'n beste tijd heeft gehad.
Als je bang bent om geld voor niets uit te geven zou ik naar de lokale toyota dealer gaan en daar een 5 liter fles olie T4 halen voor 50 EUR. Lees mijn drain & fill topic maar door. Zoek iemand in de buurt die je adapties via VIDA kan resetten en met +/- uurtje werk kun je eens gaan bekijken of 4 liter er uit en 4 verse litertjes olie er in enige verbetering gaan brengen. Dat proces kun je na +/- 2500 km nog een keer herhalen. Met een beetje geluk kun je zo voor 100 EUR 10 liter olie verversen. Dan is ruim 80% vervangen van de olie.
Mocht je bak nog steeds niet geupdate zijn met uitschakeling van de neutral functie, dan zou ik dat ook zsm doen. En verder ook de B4 servo kap vervangen / laten vervangen. Vroege AW55 bakken van Volvo zijn de zwakste bakken welke van deze geleverd is. Ik ben op dit moment tevreden bij mijn 2001 S60 170PK. Maar ondanks 4x drain & fill en een keer alle olie laten verversen (dus niet echt powerflushen) blijf ik ook problemen houden.
Problemen die vooral van 2 naar 3 te merken zijn. En mijn sterke vermoeden is dat in dit geval het kleppenhuis gewoon toe is aan vervanging. Doorrijden met een kapot kleppenhuis zorgt uiteindelijk voor een dure revisie van je versnellingsbak.
Oke, ik weet wat te doen maar wil je ff uitleggen wat houd in "adapties resetten"
En hoe weet ik of me bak geupdate is, langs dealer gaan?
Wat zijn de kosten van servo kap vervangen? Waar te doen en/of zelf te doen "op de stoep"
Laatste vraag: waarom olie bij Toyota dealer halen, heeft Volvo dealer deze olie niet?
Alvast bedankt