D'r is maar een argument dat pleit voor een Powerflush, en dat is dat het snel ui te voeren is en je geen vieze handen krijgt. Verdere voordelen heb ik totdusverre niet waar kunnen nemen vanuit het oogpunt van de eigenaar van het voertuig.
N.B. Ik stel dus niet de discussie dat olie verversen van een bak onzin is. In tegendeel zou ik zelfs zeggen. Echter :
1. Als een bedrijf als AMSOIL (niet bepaald de minste in de synthetische smeermiddelen wereld) roept dat bij niet verwisselbaar filter en een niet demonteerbare transmissionpan (deksel) flushen niet wordt geadviseerd, dan is dat voor mij geen bangmakerij, maar zeker iets om echt wel serieus te nemen.
2. Een ander argument tegen Powerflush is wat mij betreft is ook wel dat je vaak leest dat je er nog niet bent met een enkele powerflush. Een tweede powerflush is toch nog wel eens nodig om de olie schoon te krijgen, voor zover dat met Powerflush gaat lukken. Ik zou die tweede powerflush in mijn broekzak houden en het geld op zij zetten voor de montage van een nieuw kleppenhuis. Een nieuw kleppenhuis zal in veel gevallen (zeker bij auto's > 200.000 km) uiteindelijk meer gaan opleveren op de lange en middellange termijn voor diegenen die nog lang willen doorrijden en veel km's willen maken met hun Volvo.
Dat er mensen zijn die goede ervaringen hebben, is fijn.Zal ik niet ontkennen of bestrijden. Maar omwille van de de vraag waarom tegen Powerflush denk ik dat je moet kijken wat wil je bereiken met een Powerflush. En dan ben ik er helemaal zeker van dat de Powerflush niet zo zaligmakend is of de oplossing is van alle problemen.
Als je als doel hebt om zo lang mogelijk met je Volvo door te kunnen rijden. Dan kom je terecht bij de vraag : hoe ga ik dat bereiken? Als er een risico is dat je je auto bij de sloop willen neerzetten omdat het economisch niet meer verantwoord is om een andere versnellingsbak / koppelomvormer te monteren dan is mijn mening dat je verder moet kijken dan je neus lang is en dat een Powerflush in de meeste gevallen niet het middel is om je het doel te bereiken.
N.B. Ik stel dus niet de discussie dat olie verversen van een bak onzin is. In tegendeel zou ik zelfs zeggen. Echter :
1. Als een bedrijf als AMSOIL (niet bepaald de minste in de synthetische smeermiddelen wereld) roept dat bij niet verwisselbaar filter en een niet demonteerbare transmissionpan (deksel) flushen niet wordt geadviseerd, dan is dat voor mij geen bangmakerij, maar zeker iets om echt wel serieus te nemen.
2. Een ander argument tegen Powerflush is wat mij betreft is ook wel dat je vaak leest dat je er nog niet bent met een enkele powerflush. Een tweede powerflush is toch nog wel eens nodig om de olie schoon te krijgen, voor zover dat met Powerflush gaat lukken. Ik zou die tweede powerflush in mijn broekzak houden en het geld op zij zetten voor de montage van een nieuw kleppenhuis. Een nieuw kleppenhuis zal in veel gevallen (zeker bij auto's > 200.000 km) uiteindelijk meer gaan opleveren op de lange en middellange termijn voor diegenen die nog lang willen doorrijden en veel km's willen maken met hun Volvo.
Dat er mensen zijn die goede ervaringen hebben, is fijn.Zal ik niet ontkennen of bestrijden. Maar omwille van de de vraag waarom tegen Powerflush denk ik dat je moet kijken wat wil je bereiken met een Powerflush. En dan ben ik er helemaal zeker van dat de Powerflush niet zo zaligmakend is of de oplossing is van alle problemen.
Als je als doel hebt om zo lang mogelijk met je Volvo door te kunnen rijden. Dan kom je terecht bij de vraag : hoe ga ik dat bereiken? Als er een risico is dat je je auto bij de sloop willen neerzetten omdat het economisch niet meer verantwoord is om een andere versnellingsbak / koppelomvormer te monteren dan is mijn mening dat je verder moet kijken dan je neus lang is en dat een Powerflush in de meeste gevallen niet het middel is om je het doel te bereiken.